menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Cannes: Hodnotiť Radio spoty je ťažké

| Stratégie

Kategória Radio bola na tohtoročnom reklamnom festivale Cannes Lions jedna z nových súťažných okruhov. O náročnosti hodnotenia prác v tejto kategórii svedčí fakt, že rozhlasové spoty si musí porota najskôr vypočuť v originálnom jazyku kvôli zachyteniu emócií a zafarbeniu hlasu, potom v anglickom jazyku kvôli porozumeniu obsahu a nakoniec prečíťať kontext.

Španielsky porotca Jose Luis Moro upozornil, že hodnotenie len na základe zvukov a slov je ťažké, pretože použitý jazyk môže byť bariérou pre tých, ktorí ho nemajú ako rodný jazyk. „A množstvo rozhlasových spotov je založených na lokálnom humore, čo môže byť komplikované preložiť.“ Nakoniec však dodal, že štandard prác nie je zlý. Celá porota sa zhodla na tom, že hľadajú skvost, maják, skrátka reklamu, ktorá využije rádio veľmi sviežim spôsobom.

V kategórii Radio bolo prihlásených 1020 prác zo 44 krajín, pričom najviac prihlásili z USA – 161 prác, hneď za nimi Veľká Británia s 84 a Južná Afrika so 79 prácami. Asi 25 percent sa dostalo na shortlist, väčšina z anglicky hovoriacich krajín.

Hoci rozhlasová reklama v posledných rokoch upadla, nová technológia prinesla renesanciu. „Rádio je v USA v zaujímavom štádiu, pretože nastúpila digitalizácia a vo Veľkej Británii má zase BBC veľký úspech,“ povedal predseda Radio lions poroty Malcolm Poynton.

Čo očakáva od nových kategórií CEO festivalu Terry Savage, ale aj o ďalších zaujímavostiach týkajúcich sa festivalu a o tom, ako chce na festival pritiahnuť krajiny, ktorých účasť v Cannes je slabá, sa dočítate v júlovom vydaní v exkluzívnom rozhovore s Terry Savageom, ktorý Stratégiám poskytol priamo v Cannes.

Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie, Cannes

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
piatok, 22.11.2024
1.
18,94%   + 0,63%
2.
18,94%   + 0,24%
3.
13,02%   + 1,89%
4.
11,24%   - 0,92%
5.
7,50%   - 0,48%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 22.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over