Minulý rok podnikateľská dvojica Martin Lengyel a Ladislav Rehák kúpila Rádio b1 vysielajúce na jedinej frekvencii v Bratislave, následne urobila prvý nečakaný krok – kúpu rádií Naj, Rebeca, Východ, ktoré pripojila do jednotnej programovej siete b1. V noci zo 7. na 8. mája 2006 urobila v tichosti druhý krok s ktorým nik nepočítal a to úplnú zmenu názvu, hudobného formátu a programu, s čím opäť nik nerátal. Tento krok bol však premyslený a zámerný, aby konkurencia nevedela čo sa chystá. Namiesto siete b1, ktorá je už minulosťou, vysiela nové rádio Jemné melódie.
Názov stanice hovorí o jednoznačnom zameraní na tempom pomalšiu, nerušivú hudbu – slaďáky, s minimom hovoreného slova, formátovo SOFT AC s cieľovou skupinou 25-49 rokov a zameraním prevažne na ženy. Momentálny formát, ale aj názov, je na našom trhu jedinečný, podľa predstaviteľov stanice skrýva v sebe potenciál. K hlasom Jemných Melódií patrí Martin Chynoranský, Mirka Juríčková, Karol Navrkal, Katarína Mravcová a Milan Švikruha. S touto ideou korešponduje aj web na adrese www.jemnemelodie.sk. Rádio vysiela správy len v čase od 5.00 do 8.30, pričom dopravný servis nevysiela vôbec. Stanicu si naladíte na väčšine územia SR na frekvenciách bývalej programovej siete b1. Krátko po polnoci z nedele na pondelok sme sa porozprávali s Martinom Lengyelom, generálnym riaditeľom Jemných Melódií.
Zmena formátu Rádia b1 bola nutnosť, ako dlho ste ju pripravovali a prečo ste sa rozhodli práve pre tento formát, bolo to na základe vypracovanej mapping study?
Áno, mali sme možnosť si vybrať viac formátov, rozhodli sme sa pre tento. Pre formát sme sa rozhodli preto, lebo nám vyšiel z prieskumov ako perspektívny. Príprava na zmenu trvala 4 mesiace.
S ktorou z konzultačných agentúr spolupracujete? Expres rieši BCI, Fun Pollack Media a Jemné Melódie?
U nás to je Radio Intelligence a Niklas Norden Radio Consulting.
Nasadili ste prepracovaný hudobný obal, kto vám ho vyrobil?
Robili sme ho v štúdiu pri Amsterdame [www.sob.nl]. Spievali Soňa Norisová a Vilo Csontos, hovorené jingle sme robili v Londýne, logo vo Švédsku.
Testovali ste nasadenú hudbu?
Samozrejme, každá jedna skladba je testovaná, ako všetko čo je vo vysielaní.
Ako odhadujete svoju perspektívnu počúvanosť?
Počkáme si na výsledky prieskumu, ktorý si urobíme. Nechcem hovoriť dopredu o číslach ale myslime si, že mame väčší potenciál ako s programom b1.
Veľa závisí aj od pokrytia… Chýbajú vám pokryte niektoré časti Slovenska ako Liptov, Tatry, juh SR.... Budete pracovať aj na tomto?
Áno, pripravujeme nové frekvencie.
Dnešným dnom zaniklo samostatné vysielanie Radia Východ z Prešova. Ako budú figurovať rádiá Východ, Rebeca a Naj v programovej sieti v rámci regionálneho vysielania a identifikácie?
Tak, ako vyžaduje zákon. Všetky sa volajú rovnako.
Odpájate naďalej regióny s reklamou a lokálnymi informáciami?
Samozrejme.
Nastali personálne zmeny v súvislosti so zmenou formátu?
Áno, boli sme nútení robiť zmeny, zoštíhlili sme team.
Ako sa zmenu do poslednej chvíle podarilo utajiť? Nik nevedel čo sa bude diať, názov z časti pred polnocou prezradilo RDS.
O zmene vedel len team 4 ľudí. Každý podpísal mlčanlivosť. Snažili sme sa čo najviac veci outsorsovat do zahraničia. Utajenie bolo naozaj veľmi dôležité. Všetky etapy projektu boli dokonale premyslené. Doménu sme dali registrovať až na poslednú chvíľu aj v kombinácii s radiostar.sk aby sme zmiatli.
Bude nadväzovať mediálna kampaň?
Áno, od rána idú spoty v televízii.