Rádio Max patrí medzi najmenšie rádia u nás, s relatívne dobrou počúvanosťou vzhľadom na pokrytie. V čom vidíte hlavný úspech?
Snažíme sa nekopírovať väčšinu slovenských komerčných rádií, ktoré pri rôznych malých obmenách v podstate ponúkajú poslucháčovi to isté. Je nám jasné, že nemôžeme chcieť osloviť všetkých poslucháčov regiónu, ale tým, ktorí si naladia naše rádio práve pre náš štýl sa snažíme vysielať to, čo od nás čakajú.
V okolí mesta Nové Zámky, kde vysielate, sa dá chytiť veľké množstvo domácich i zahraničných staníc. Ako by ste charakterizovali odlišnosti Radia Max od toho ostatného v éteri a prečo by mali poslucháči naladiť práve vás?
Je to tak, v našom regióne vysielajú nielen silné domáce komerčné stanice, ale aj zahraničné - hlavne maďarské, ktoré vo veľkej miere oslovujú tunajšiu populáciu. Táto situácia nesmierne sťažuje prácu malých regionálnych rádií, ktoré na svoj program môžu vynaložiť naozaj iba zlomok sumy, ktorú do svojich programov vkladajú veľké rádiá. Poslucháči sú dnes nekompromisný, už dnes menej ako v 90-tych rokoch tolerujú odchýlky od vysoko nasadenej latky kvality programu veľkými rádiami.
Rádio Max sa vyprofilovalo podľa nášho sloganu: Hudba bez zbytočných rečí. Chceme osloviť mladú generáciu, ktorá má rada hudbu tvorenú novinkami a hitmi posledných rokov. Nesnažíme sa poučovať, politizovať, prehnane informovať, a strašne zabávať.
Všetko je prispôsobené nášmu sloganu, vstupy nie sú časté, sú krátke a nie za každú cenu, reklamy nie sú v blokoch ale jednotlivo. Netvrdíme, že tak to má byť, ale skúšame proste niečo iné, pre tých, ktorým to takto vyhovuje.
Neuvažujete dostať svoj signál aj ďalej?
Žijeme z príjmov za reklamu, v mediálnom priestore s veľkou ponukou a veľmi malým dopytom, takže… uvažujeme.
Akú technológiu používate na odbavovanie vysielania a v produkcii?
Používame dnešný štandard: automatický odbavovací systém na vysielanie a v produkcii už len počítače.
Koľko ľudí zabezpečuje vysielanie?
Vysielanie zabezpečuje jeden moderátor, ktorý je zároveň technik. Relácie, orientované prevažne na hudbu sú pripravované vopred, tam je technik + moderátor, či už interný alebo externý.
Veľa našich čitateľov je z rôznych kútov Slovenska a nepozná Rádio Max a jeho programovú štruktúru. Mohli by ste nám ju zhruba predstaviť?
24 hodín hudba, pracovné dni bleskové správy po hodinách + info z regiónu, poobede hudobné správy, podvečer a večer hudobné programy: DJ Servis – novinky z diskoték, Tanečná a klubová scéna, Bulletin – informácie z hudobných vydavateľstiev, rebríčky: Radionet TOP 20, Maxparáda – poslucháčska hitparáda, koncerty na želanie, Kinotip – informácie o programe kín a filmových novinkách.
Rádiá na Slovensku skôr zanikajú, ako vznikajú. Všetko je o peniazoch, vysokých nákladoch a nízkych ziskoch rozhlasových staníc. Pociťujete aj vy to, že reklamný koláč nie je taký veľký, ako by ste možno chceli?
Samozrejme. Nedostatok peňazí je všade, kde sa pozrieme. Niektorí to elegantne riešia tak, že náklady im pokrýva niekto úplne iný. Náš recept je skromnejší: Vynakladáme len toľko financií na náklady, koľko zarobíme. Aj preto ešte v našom rádiu pracujú ľudia ktorí to robia nielen pre peniaze, ale čiastočne aj ako hobby.
Čím chcete ďalej v budúcnosti prekvapiť poslucháčov, resp. čím chcete získať nových? Na čo sa môžu poslucháči Radia Max tešiť v blízkej budúcnosti?
Malé lokálne a regionálne rádia na Slovensku dnes môžu veľmi ťažko niekoho niečím prekvapiť, keďže dnes je prekvapením ich samotná existencia. Napriek tomu momentálne investujeme do rekonštrukcie štúdia, aby sme sa ešte viac priblížili k našej predstave o netradičnom malom rádiu s vysielaním, ktoré má čím svojich poslucháčov napriek drvivej ponuke gigantov zaujať. Rozšírime archív skladieb, vyrobíme nové jingle, zvučky, a hlavne pripravujeme nový kontakt s poslucháčmi. Máme ďalšie nápady, s ktorými by sme chceli prísť v budúcom roku, ktoré nás ešte viac odlíšia od väčšiny.
Rozhovor pripravil Bohuš Mäsiarčik.