Diskusia k článku Fun Radio chce posilniť svoju pozíciu
..to si potom nepochopil, ze FUN Radio je komercne radio...nie SRo, ktory zije s konc. poplatkov:)
Mam pre Teba prevratnu a pravdivu spravu. Dopravny servis je fo Funku zalozeny na tom istom zaklade ako v Exprese, dokonca Funko je povodnym autorom tejto "sluzby" akurat propaganda Expresu zafungovala...v skutocnosti je dopravny servis svojou aktualnostou velmi porovnatelny
Asi ste ma nepochopili. Ja som pisal o tom, co si myslim, ze by sa malo zmenit, aby vysielanie bolo nie komercnejsie, ale kvalitnejsie. Mna ich komercne aktivity vobec nezaujimaju. To je ich problem. Ja chcem pocuvat dobre radio. Ale ak vas bavi pocuvat obrovske mnozstvo reklam a neaktualny dopravny srevis, tak ste asi dost divny ludia.
Konečne sa vo FUN-ku zobudili a zistili, že sa nedá ísť intuitívnym marketingom a kopírovaním toho, čo tu je, ale treba byť iný a ísť vlastnou cestou. Keď som v roku 2002 po tej dosť drsnej zmene v októbri písal vtedajšiemu programovému riaditeľovi Milanovi Králikovi, že to bol krok späť, že tadiaľto cesta nevedie, tak ma odbil, že oni na to majú prieskum a treba to robiť takto a že mne sa len cnie za starým FUN-kom. A teraz robia presne to isté, na čo som pred 3 rokmi myslel ja :)
Normálne som sa pobavil Tvojím príspevkom: Že menej reklám? A z čoho by to rádio akože žilo?
Napad s tou anketou je čistá naivita:)
Tvoje "zlepšovacie" nápady o zrušení dopravného servisu a rozšírenia playlistu sú dobré jedine v prípade, ak by rádio chcelo strácať (nie získavať) poslucháčov.
Jednou z moznosti, ako zistit, co chcu posluchaci pocuvat, by mohla byt taka anketa, ze by ludia posielali do radia e-maily, v ktorych by pisali, co chcu pocuvat. Ak by im prislo aspon tisic e-mailov, mohlo by to mat dost velku vypovednu hodnotu.
Moja predstava o tom, co by sa malo v radiu zmenit:
Menej reklam, zrusit dopravny servis, zmenit nocne vysielanie, nizsie rotacie pesniciek a rozsirit hudobny format.
Aj Fun Radio sa primiešalo do toho psieho grcu? Hneď Vás odladím degeši !!!!!!!
Mať Tvoje starosti... Že kto to bude platiť? Z Tvojho vrecka to nepôjde (nie je to SRo) aby to išlo aj z koncesionárskych poplatkov. Je to súkromné rádio, ktoré má svojich majiteľov a zarába na seba. Logicky to financujú majitelia. Navyše kampane v iných médiách sa koľkokrát riešia bartrom.
Boris Kollár (jeden z majiteľov) sa pred časom pre stratégie vyjadril a bolo to aj na tomto webe, že chcú zvýšiť počúvanosť aby to mohli neskôr predať. Vyššia počúvanosť = vyššia cena. V tomto prípade, ak čísla pôjdu hore sa investícia do prieskumov a kampaní určite bohate vráti. A ver tomu, že čísla hore pôjdu, aj expres sa len takto dostal tam kde je.
FUN rádio spustilo masívnu mediálnu kampaň a evidentne má snahu stať sa najpočúvanejšou komerčnou rozhlasovou stanicou na Slovensku. Takáto masívna kampaň je však finančne veľmi náročná nehovoriac o prieskumoch, ktoré sú špeciálne dosť drahé. Otázka teda stojí, kto to všetko zaplatí?
Dôvod prečo by to mohlo FUNko robiť je asi avizovaný predaj a snaha zvýšiť počúvanosť a teda aj cenu. Iný dôvod ma momentálne nenapadá, lebo čo sa týka PR doteraz (myslím pred kampaňou) zaostávala za ostatnými rádiami. Žlté X rádia Expres bolo na každom rohu a o novom rádiu Okey tiež vedel každý. Donedávna som stretával pár ľudí, ktorí si mysleli, že FUNko má ešte to staré s logo trojuholníkom. No uvidíme ako sa situácia bude vyvíjať tiež ma to zaujíma.
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň