Diskusia k článku Rádio Beta od novembra s novým logom
Ale ano, ja suhlasim s Tebou, najma s tym nazorom na loga svetovych spolocnosti, ktore si spominal. Dokonca Coca-Cola je podla mna jedno z najkrajsich lôg, ktore poznam a to je spustu rokov stare... A prezilo i Tebou spominanu "modernizaciu" v tomto smere :)
Novy Fun sa mi nepaci. Mozno preto, ze je taky jednoduchy. Ale tym je snad i krasny... neviem... Ja by som do loga nepouzil direktne tlacove farby a asi ani pismo Eurostyle :) Ale zaroven netvrdim, ze by som vedel urobit lepsie logo. Vsetko je vec nazoru a ja tu predkladam ten svoj - subjektivny. Takze tak to i ber, vobec tu nemienim robit porotcu v otazke kvality a nekvality zobrazeni firemnych znaciek :))))
Expres sa mi ale paci, pismeno X je priam predurcene na "vyzdvihnutie" v logu a zhodou okolnosti som pri "vyrobe" svojho loga taktiez pouzil oranzovu farbu a to davno predtym, ako Expres vznikol... :)))) Hoci, toto radio mi teraz robi trochu problemy - hoci nepriamo - denne mi totiz pride niekolko mailov s prosbou o zahratie pesnicky v programe, ktory nejaky dobrak nazval rovnakym nazvom, akym je moj nick i domena :)
A tak...
Hovoril som o logach, viem ze Expres patri Emissu.
nazdar 'dex, skus sa trochu odosobnit pri posuzovani tychto vytvorov a ber ich aj z pohledu marketingu. Dolezita vlastnost loga je jeho jednoduchost, cistota, impresia, raznost, ucinok, dojem, cilova skupina - to vsetko ale z rydzo objektivneho pohladu. Tak ako sa vyvija programming a formatovanie v tejto bradzi, vyvija sa aj sfera v oblasti grafiky a prezentacie brandu.
Loga, o ktorych hovoris, ze sa ti pacia, su dnes uz mierne zastarala, v dnesnej dobe nepouzitelne z viacerych objektivnych dovodov vyplivajucch z trhu a boli by skor na hanbu. Moderne loga ako napr fancuzske fun nie je vysledok intuicie jednotlivca a je pouzite len preto ze sa pacilo sefovi, ale tiez je to kreovane na zakalde roznych testov a prieskumov, z ktorych sa vie zostavit zelany vysledok. Zo studie napr vyslo, ze posluchaci funu su prevazne zeny - na zakalde toho boli pouzite tie farby.
Ja osobne neuznavam ani jedno logo z tych co sa ti pacia. Naopak, vyzdvihol by som autora loga Expresu. Je vela inych uspesnych logotypov, ktore sa mi pacia... napr coca cola, mcdonalds, nike, audi, google, ebay, ibm, alebo aj ten banner vlavo - Slovensko - vydarene jednoduche logo, atd...
No, co sa Fun tyka, pacilo sa mi to logo, co mali predtym (90-te roky), ale kedze potom zmenili logo aj Francuzi, Belgicania a Rumuni, bolo pochopitelne, ze sa prisposobia i Slovaci. Ale mne osobne sa nove vobec nepaci, mozno ma len desia tie direktne farby...
Expres je pekny, ale asi pre mna najkrajsie loga slovenskych radii, boli: povodne logo Radia Twist, Rock FM, spominane FUN, Ragtime, Tatry (Europe 2)... no a so sucasnych asi len N-radio :)
Mimochodom, praveze Fun je teraz cisto v slovenskych rukach, aj ked dlho uz asi nebude, Expres patri na 100% Emmisu...
Jedine zeby si tym myslel to, ze logo Funradia robili Francuzi...
Expres, a mozno aj Fun, len je otazne ci sa da Fun povazovat za Slovenske
Mimochodom, pri tejto prilezitosti, chcel by sa chcel spytat, komu sa ake logo radia paci. A nemyslim iba slovenske a ceske. Tak celkovo... :)
Trosku som nepochopil naco si dali do loga frekvencie? Frekvencie v logu maju zmysel akurat tak pokial ma radio len 1 frekvenciu, ak ich je viac tak su na nic...
jezisi kriste... to je des:) ale na betu to nema:)
nuz ja som stary komunista :)
a popri finisovani dvoch katalogov, ktore idu buduci tyzden do tlace, som rad, ze som si nasiel aspon pat minut na tieto ulety :)
ale mate pravdu, nic moc...
Ale neodpustim si subjektivnu kritiu noveho loga Ceskej Televizie, ktore je podla mna odporne, nechutne a absolutne nedostojnou nahradou toho stareho. Ale posudte sami:
http://www.digizone.cz/clanky /podivejte-se-na-nova-loga-ceske-tel evize/
(medzery delete)
Beta radio ako posluchac nemam rad, ale nove logo je podla mojho nazoru o cosi lepsie ako to predtym... hemendexove loga sa mnohym dozaista budu pacit (uz len preto, ze ich robil H. a nie niekto z radia Beta), mne sa ale nepacia. Vec nazoru.
mne osobne tie hemendexove loga pripadaju dst komunisticky, old school style :)
to netvrdim, ale urcite je aspon vyber fontu stastnejsi.
aj ked by sa s tym dalo hrat dlhsie, keby bolo casu, chuti a schopnosti :)
No moj web dako stale nejde, takze alternativny link?
http://www.koprint.sk/beta- logo.jpg
(medzery vymaz)
Ahojte, tiez sa pripajam k vasim nazorom, toto logo je ako nevydarena domaca uloha... Asi jedine v com auto nepochybil, je pouzitie iba dvoch farieb, no v tomto pripade mu ani to nepomohlo. Navyse, rovnake farby vo svojom logu pouziva uz konkurencia zo susedneho okresu, tiez v trencianskom kraji (go deejay). Slogan v logu tiez neschvalujem. Je to na pohlad skarede, bez emocii, nehomogenne, prilis zlozite, preslapom je pouzitie troch roznych velkosti pisma, co prinasa problemy pri malych velkostiach - necitatelnost, a vobec s dalsim narabanim s logom. Cierne pismo na cervenom podklade - pri ciernobielej verzii je to dalsi problem. Autor si zle zadefinoval svoju ulohu a myslim, ze logo odraza stav, v akom sa stanica nachadza.
Vsetky pravidla, ktorych by sa mal autor riadit, zalezia od cielovky, ktoru chce oslovit. Kvalitne logo by malo mat co najmenej farieb, byt maximalne jednoduche, identifikovatelne uz pri letmom pohlade. Prikladom je napr. logo funradia, expresu ci okey.
Hemendex som zvedavy na Tvoj navrh, zatial nefunguje.
Nepoznam graficky zamer navrhovatela spominaneho loga a nechcem sudit celkovy dojem, ale tak som vcera popri robote skusil navrhnut nieco ine... vysledok mojej 5-minutovej aktivity je tu (medzery treba zmazat):
http://www.hemendex.sk/bet a-logo.jpg
(aj ked teraz mi nejde web, tak snad neskor) :)))
PS: neviem, aky je momentalny trend v navrhovani logotypov, ale asi som ho nezachytil, pretoze neviem prist na chut ako logam Slovenskeho rozhlasu, tak i mnohym "sukromnym". Dokonca, ked som videl vitazny (ak som spravne postrehol) logotyp Ceskej televizie, tak uz fakt neviem, ci len ja nemam vkus... ci ako...
pripajam sa k hemendexovi, toto logo evidentne robil clovek, ktory neovlada zakladne pravidla pri tvorbe uspesnych logotypov... jednym slovom - katastrofa.
ja len dufam, ze zmena programu bude o cosi uspesnejsia ako zmena loga...
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň