Diskusia k článku Nové staré Energy 104.2
Radia formatu ´´JACK FM´´ sice maju slogan ´´hrame co chceme´´, v skutocnosti ale maju vymedzenu cielovu skupinu a do playlistu napriek sloganu hocico nezaradia. To sa ale neda povedat o radiu Sity, ktore hra naozaj vselico pre kazdeho= pre nikoho. Mas pravdu, takyto ´´format´´ nema buducnost a je to navrat do rokov 90-tych.
Jemné Melódie, Expres a Funko. Niečo tam nepatrí?
tvrdíš, že u nás sú na základe štúdie naformátované 3 rádiá? Ja som narátal len 2 :-) ktoré je to tretie?
Regionálne O2 rádiá majú štúdie, všetky boli naraz vypracované spoločnosťou BCI (spolu s O1 a O3)
LuboTS - či majú aj regionálky štúdie? Tak to neviem... :-)
peedroo... ano - 88,6 je vo Viedni druhé najúspešnejšie medzi súkromníkmi. Prvá je Arabella... Odstup medzi lídrom a druhým je podľa posledného Radiotestu priepastný 9,9 resp. 5,3... no ďalšie rozdiely sú už minimálne medzi 88,6; Energy a Kronehit sú to už len desatiny. A 88,6 je vysoko nie kvôli tomu, že by sa vyšvihlo, ale konkurencia klesla :-) No formát "Hráme čo chceme" je vyššie hip-hopové Energy a to je celkom zaujímavý jav...
Julo,čo sa týka formátovania rádií, nezáleží na ekonomickej sile krajiny. Náš a rakúsky éter je dosť podobný. Vo väčšine krajín sú najúspešnejšie formáty AC, CHR a Gold AC. Výnimkou je asi iba Francúzko.
"Kvázi formát" Jack FM má stále väčšina regionálnych a lokálnych rádií na Slovensku a pozri na ich počúvanosť. Súhlasím s prispievateľom *M*.
Nieco podobne ako 88.6 Jack FM ma aj bratislavske radio SiTy a pozri na jeho cisla ... Bojim sam, ze na Slovensku uz formaty HRAME SI CO SA NAM ZACHCE fakt nemaju buducnost. Trh je maly a prilis vela radii hra rovnako :-(. Chcelo by to vacsiu diverzifikaciu formatov, ale JACK FM asi nie ...
88.6 je momentalne najuspesnejsie z viedenskych sukromnych radii (vid radionetz.at), predbehlo aj NRJ a ostatne. Teda nie vzdy plati teoria, ze klucom uspechu je hrat najvacsie hity a mat uzky playlist. Na Slovensku asi momentalne ziadne radio nema odvahu riskovat a zmenit hudobny format v podobnom duchu, hoci niektore radia (urcite nie Expres ci Fun) s aj tak slabou pocuvanostou by s tym nic nepokazili.
Myslel som to ináč. U nás sú na základe štúdie naformátované 3 rádiá, čoskoro bude asi štvrté. Všetko sú to celoplošky, resp. multiregionálne rádiá, regionálne ani jedno. Nevieš ako je to v Rakúsku? Majú tam štúdie aj regionálne rádiá?
Formátovanie? No keď máš štúdiu, tak ti je jasné, ako máš formát nastaviť. Keď ju nemáš, tak si ten formát musíš vytvoriť podľa seba. A porovnať profesionálne formátovanie? Nedá sa povedať, či je formát profesionálny. Dá sa povedať, či je na trh - na cieľovku nastavený dobre alebo nie...
Nechcem dávať ekonomiku dokopy s rovinutosťou rádií, profesionálne formátovanie tam nie je ďaleko, ale vďaka ekonomike tam môže byť priestor na také formáty, ktoré by sa tu neuživili. Môžeš porovnať profesionálne formátovanie tam a tu?
Nemal som na mysli rozvinutosť a ekonomickú silu, ale to, ako sú rádiá vyprofilované a nastavené na cieľovky. A keď 1. apríla 1998 začalo vysielať v celom Rakúsku niekoľko desiatok súkromných staníc - v samotnej Viedni asi 5, boli rôzne naformátované. No a keďže boli nastavené intuitívne, niektoré vyplnili dieru na trhu lepšie (hip-hopové Energy), niektoré po necelých dvoch rokoch skončili (rockové RTL).
Veď aj Funko sa snaží o čo najširší záber, či nie? Ináč na Slovensku sú súkromné stanice dlhšie, tak je diskutabilné, kde je viac rozvinutý trh. Pravda je, že tam je ekonomika na vyššej úrovni a teda aj s reklamným trhom sú na tom lepšie. Ale nie tak dávno tam mali len verejnoprávne stanice.
mm, je možné, že aj Expres sa ťahá k staršej cieľovke - ja mám skôr pocit, že sa snažia o čo najširší záber na trhu - ale pravda, len po hranice toho samotného trhu, riadiac sa podľa výsledkov štúdie. A porovnávať Slovensko s Rakúskom alebo Expres s Ö3 asi nie je namieste (podobne ako francúzske a slovenské Funko) pretože sú to dva rôzne trhy, ktoré sú vyvinuté úplne ináč. A podobnosť Expresu s Ö3 je podľa mňa "čiste náhodná" tým, že jedno i druhé má asi rovnaký priestor na tom svojom trhu.
no neviem podla mna funko skonci v rukach nejakej financnej skupiny napr J&T ta teraz kupila od Kmotrika Jojku a chcu skupovat dalsie media a Jojka ma blizko k Funku teda aspon co vidno na ich spolupracach
Lubo,ani Oe3 nikdy progresívne nebolo. Vždy to bol typický AC ako náš Expres.Z tej "black music" som tam počul akurát Dillemmu od Nellyho, Ghetto Gospel od 2Paca a to je asi všetko. Inak na Exprese som Ushera - Yeah počul vždy iba v EMS, v bežnom vysielaní nie.
Pojďme na chvíli od tohoto tématu pryČ - i - když zůstaneme nadále v Rakousku Nevím, jestli někdo z Vás zná novou hudební televizní stanici, která se jmenuje BEATONE, a vysílá z Rakouska? Asi ne co? No nic. Chci se totiž jenom zeptat, zda-li nevíte, jestli ona už zmiňována hudební televizní stanice vysílá přes nějakou tu satelitní družici? Jestliže, ano, tak přes kterou? Už asi tak týden tuto novou hudební televizní stanici sleduji přes INTERNET a musím říci, že to co tam hraji mi vyhovuje. Hodně mi to připomíná začátky Německé hudební televizní stanice VIVA TV, která začala vysílat v roku 1995. Tak doufám, že se nova hudební televizní stanice BEATONE nezkazí a bude hrát jak tu součastnou Popovou hudbu tak - i - Hity na které se už tak nějak pomaly zapomíná, ať už to byly Hity s 90 let, tak Hity s 80 let na které jsem vyrůstal.
Zase náš Expres veľmi progresivny nebol nikdy. Ale časy keď aj tam hrávali Ushera a Yeah sú už preč.
Julo, zaujímavé, že podobné zmeny sa ale dejú aj na našom Exprese. Aj tam sa v poslednom čase začínajú zameriavať na staršiu cieľovku. Myslel som, že v prípade Expresu je to spôsobené hlavne tým, že mladších poslucháčov im úspešne berie Funradio, ale v prípade Oe3 ma to prekvapuje. Aj keď jednou z možností je aj to, čo si popísal, že potrebuje prilákať poslucháčov od svojho druhého okruhu.
Hitradio Ö3 sa vlani dosť zmenilo. Začiatkom júna sa "repozicionovalo" na staršiu cieľovku. Poznať to najmä na hudbe ale trochu aj na zvukovom obale. Hudba i jingle sú menej progresívne. Všetko to je výsledkom mapping study, v ktorej vyšlo, že mnohí z tej staršej cieľovky odchádzajú na regionálne rádiá Ö2. A keďže Ö3 je "cash cow" pre celé ORF tak ich treba získať späť :-) Podľa výsledkov aktuálnej vlny Radiotestu 2/06 (oni merajú každý polrok) sa pokles podarilo zastaviť a čísla skočili smerom hore či už v celorepublikovom meradle alebo len v samotnej Viedni. Zatiaľ čo Energy (len vo Viedni) neustále klesá. A je otázne, či si s tým, čo produkuje, svoju cieľovku získa späť. To najlepšie z black music už totiž mladých ľudí zrejme omrzelo...
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň