Kto si na prelome januára a februára naladil viedenské Rádio Energy, mohol počuť "countdown" do štartu nového Energy, ktoré bolo naplánované na pondelok 5. februára. Známa viedenská stanica pre mladých totiž nutne potrebovala zmenu, keďže za posledný rok klesla jeho počúvanosť takmer o polovicu.
Mladí Viedenčania však v deň "D" možno ostali trochu sklamaní. Na 104.2 FM totiž nehralo dohromady nič nové. Stále tam ide pôvodné Energy s nezmeneným hudobným formátom so sloganom "To najlepšie z Black a RnB," doplnené korporátnym sloganom "Hit music only," ktorý používa celá skupina NRJ. Viedenská pobočka tejto významnej európskej rádiovej siete teda použila viacmenej iba marketingový ťah, ktorým zrejme chcela na seba upozorniť. Azda jedinou výraznejšou novinkou sú spievané jingle a noví moderátori. Trochu iná je programová štruktúra. Novinkou je dvojhodinovka Energy 104.2 Mixbreak, programový slot v čase od 13:00 do 15:00 ktorý nie je moderovaný.
Relaunch je dielom nového programového riaditeľa, Floriana Bergera, ktorý do Energy "prevechsloval" vlani na jeseň z celoplošky Hitradio Ö3 kde niekoľko rokov pracoval ako šéf hudby. Programovú zmenu urobili na základe viacerých prieskumov trhu. Zrejme však nešlo o mapping study. V tom prípade by sa totiž možno zmenila aj hudobná dramaturgia. Totiž v štúdii, ktorú vlani robilo Hitradio Ö3 vyšlo, že "čierna muzika“ je v Rakúsku úplne na ústupe, preto z playlistov tejto celoplošky úplne vymizla. Ostáva teda pozoruhodné, že Energy 104.2 ju hrá naďalej. Bude zaujímavé sledovať, ako sa vyvinie počúvanosť. Radiotest 1/07 – výsledky ktorého budú známe začiatkom augusta ukážu, či takáto zmena stačila. Posúdiť to môžu aj Slováci, žijúci na záhorí – tam totiž signál z frekvencie 104.2 doletí. V Bratislave sa "bije" s Devínom na 104.4 preto naladiť Energy je v našom hlavnom meste dosť veľký problém.
- jš -