Diskusia k článku MML-TGI: poradie zostáva, v číslach iba kozmetické zmeny
Intuitívne programovanie radií je cesta nie dopredu, ale dozadu :)
Porovnávať E2 so stanicami čo to robili intuitívne až krachli-to sedí... Na čierne čísla pri tom, ako to robia môžu zabudnúť i pri Tim setreni...nezmyselnom
Nemam uz na Vas slov.Tu vidno,ze ked niekto robi nieco nejak inak ako to robia ostatny(zvacsa to vacsie stado),tak je to podla Vas vsetko zle.Poslednych par rokov dozadu ma vobec nebavilo pocuvat slovenske radia,lebo ma nicim nezaujali napr.taky Expres.Ale akonahle prisli projekty typu Radio Sity,Best Fm,Aligator(vtedajsia Metropola)Europa 2 a podobne,tak konecne som mal pocit,ze sa konecne ten nas trh nejak hybe do predu.Samozrejme nehovorim o radiach,ako boli napr.B1,Forte,Rock FM,Twist,DCA,RMC.To boli vsetko dobre stanice,ktorych je velka skoda.Keby sme tu este mali radia ako NRJ,Klassik radio,OE3,Bayern3,DRS3,Sunshine,Loun ge Fm,Radio 88,6 a Deluxe Radio,tak potom by som povedal klobuk dole.Ale to co je dneska u nas,tak dakujem pekne za taku zabavu.Mne sa osobne E2 paci,hovorte si co chcete,ako nejaky Expres,ktore je pre mna absolutne nezaujimave radio.Jedine co ma na exprese zaujima,je ta siet vysielacov,ktoru ma vybudovanu,ale inac nic.Ak sa zmenia,tak mozno potom.No a Funradia je velka skoda,radsej francuzske Funradio.Neberam Vam Vase nazory,hran boh,ale bohuzial nemozem sa s nimi stotoznit.Viac sa my pacia skor ceske,madarske,rakuske,nemecke a francuzske stanice,ako nase,takze asi tolko.A teraz sa mozte kludne do mna pustit,nech sa paci:-)
Lagardere si mysleli, ze su majstri sveta a padli na hubu... Tu radia investuju viac,ako u nich a hlavne ine prachy potrebuje zabehnute, ine rozbiehajuce radio. Tu sa z nich uz kazdy smeje a s kazdou tlacovou spravou len viac... Neinvestuju do jedneho formatu, tak sa cuduju, ze nerastie a robia to zas vo vacsom, tomu hovorim blbeckovia.
Investicne hlboko podcenili Okey a rovnako to robia teraz pri Europe 2. Pri E2 bola masivna TV,billboardova a printova kampaň, Okey tak masivnu kampaň nikdy nemalo, no jej efektivita je miziva. Teraz cash šetria na vysielacoch (Nitra, Bardejov...) a zjavne na moderovanom vysielaní, contente... Pri Okey zavahali so zmenou značky, chýbali masivnejsie kampane atd... Zjavne sa šetrí aj na prieskumoch, zvuku atd... Netreba byt ani insider a je jasne, že s ľudmi sa nepracuje...
Ale pozor, české Lagardére už nemá s tým francúzskym veľa spoločného. To už je podnik Fleischmana a jeho kamarátov z mokrej štvrte :)
Lagardére si je veľmi dobre vedomé, že bez rozsiahlych investícií si na našom trhu ani neškrtnú. Zas ich nemajme za takých blbcov, ako na prvý pohľad vyzerajú. Veď Vladyka sa preriekol a povedal, že teraz nechcú robiť chyby, ktoré robili ako Rádio Okey a realita je taká, že tie investície do Europy2 sú ešte výrazne nižšie ako boli do Okey. Oni naozaj nemajú záujem preraziť na našom trhu. Vždy len poskytnú nejakú tlačovú správu na "oblafnutie" a potom čušia ako voš pod chrastou :)
Je to medzinarodny koncern. Nemyslim, ze sem prisli robit pracku, skor prisli ako majstri sveta a ani po tom, co prvy raz neinvestovali a podcenili trh sa nepoucili a zopakli to pod inou znackou v este viac low cost rezime v programe a copy&paste m,arketingu, ktory tu nefunguje... Pri tak masivnej TV plus billboardovej kampani ten narast je smiesny.
Trefa do čierneho :) E2 to slovenské vedenie naozaj nikdy mať nebude. Nerobme z českého Lagardére úplných hlupákov, oni veľmi dobre vedia, že pokiaľ by chceli bojovať s lídrami trhu, museli by investovať rádovo milióny Eur. E2 slúži na trochu iné veci, ako prinášať do rozhlasového éteru nejaké oživenie. Tie ich rečičky, ako chcú vybudovať silnú rozhlasovú stanicu je len také mlátenie prázdnej slamy, nikto predsa narovinu neprizná, že ide robiť "práčku" :)
donedávna platilo, že komerčné rádiáboli lepšie na SK než v CZ.Momentálne to už neplatí. Ale tie české rádiá(komerčné) tiež nie sú bohviečo. Snáď výnimku tvoria niektoré pražské lokálky(npr.Expres-nie ten náš) alebo pomaly expandujúce Radio Beat alebo ostravský HELAX.E2 v CZ funguje, lebo bola prvá v podobne zábavnom formáte-u nás z toho ťaží FUN.
O tom, že verejnoprávne ČRo je o niečo lepšie ani netreba hovoriť(aj keď im chýba v FM nie ako naše_FMko a u nás chýba niečo ako Radiožurnál)
A co je natom,ze nemaju slovenske vedenie,ale ceske.Aj tak cesi robili vacsinou vzdy vsetko na vacsej urovni nez slovaci,buhuzial.Potesil by som sa,keby to bolo opacne,ale zatial bohuzial nie,cest vynimiek.A preco by to nemohlo aj tak ostat.Mne sa nahodou viacej pacia tie zapadne formaty,ako to,co sa tu ludom snazia prezentovat.Co je napr. take genialne na Exprese,alebo Funradiu.Ani tie takzvane ranne sou nestoja zanic.Trapna Adela na Funradiu a jej podobny.No ak to ma zabavat,tak dakujem pekne.
Povedzme si narovinu, E2 nikdy nebude mat slovenske vedenie...
...poukazujem na Jemne, Expres a dalsie stanice-i v zahranici po rebrandingu boli mnohe schopne rychlo rast. Tu je nie idealny format, program, vedenie kapitola sama o sebe, kampane, marketing bieda... Tuto chlapi podcenili slovensky trh v investiciach a nepoucili sa na Okey.
Hovoríte že E2 stúpa pomaly. Nechcem hodnotiť úroveň rádia, len poukázať na prípad Fun rádia. Keď toto rádio začalo spoluprácu s Polack Media, výraznejšie sa počúvanosť nezačala hneď zvyšovať a napríklad najprv sa nastavovala hudba, neskôr program, prišla veľká kampaň Ja som Fun rádio a až niekedy potom sa počúvanosť výraznejšie začala zvyšovať. Vyžadovalo si to trpezlivosť, boli aj chybičky, ale čísla sa nakoniec predsa len zvýšili. E2 zatiaľ nemá slovenské vedenie a podľa všetkého ho tak rýchlo mať nebude...
E2 pri tak silnej kampani len +0.5%, tomu sa hovori neuspech.
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň