menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Komentár: Povinné hranie domácej hudby je nezmysel

17 príspevkov
juliuano (neregistrovaný, 78.98.63.xxx)
juliuano (neregistrovaný, 78.98.63.xxx)
08.05.2014 14:49
0
0
Domáca hudba je mŕtva!

Je hrozné, že to čo je vo vyspelých ekonomických krajinách normálne tu normálne nie je a ešte o tom píšu ako o kroku vzad. Nemusíme chodiť ďaleko. Domácu hudobnú scénu v Rakúsku ako aj Nemecku podporuje finančne štát, teda daňoví poplatníci. Prečo? Pretože Rakúsko je hrdé na svoju domácu tvorbu, na svoje kultúrne dedičstvo, ľudovú hudbu. Každú poloprofesionálnu kapelu v Rakúsku štát finančne podporí. Hrajú ich v rádiách , rozhlasoch. Na každom rohu majú tradičné ľudové festivaly, festivaly klasickej ako aj operetnej hudby. Ako je to možné??? Tak, že je to úplne normálne. Ľudia radi počúvajú krásnu plnohodnotnú hudbu, radi sa zabávajú. Hrá a počúva sa tam plno krásnej hudby, nie len tej jednej určenej pre 9 až 17 ročné deti. Umenie, kultúra na Slovensku je mŕtva a to len preto, že ľudia nemajú základné cítenie k svojím koreňom, lebo Slováci sú žobrákmi Európy pretože sa sami navzájom okrádame. Slováci nevedia vôbec žiť! Len živoria a prežívajú, preto majú obmedzené kultúrne vyžitie. Slovensko stratilo skladateľov krásnej hudby v celom umeleckom odvetví. Tí najlepší odchádzajú do zahraničia a svoje služby dávajú tam. Prečo, lebo ich tu doma nikto nepodporí a nepočúva. Umelci na Slovensku nemajú s čoho žiť! Hrajú ich v rádiách v televízii a nemajú za to zaplatené, lebo na Slovensku je taká debilná legislatíva. Tu je dobre len jednej skupine. Mafii a ľuďom čo nič nevedia a robia na tých debilov tam hore! Sa zobuďte!!!! Opera, opereta, sú mŕtve. Ak by neexistovala zahraničná pomoc tak aj ľudová hudba už je mŕtva!!!! Čo ste už skutočne osprosteli, že nevidíte ten nechutný kultúrny úpadok!!!! Domáca hudba, domáci skladatelia musia robiť tie odrhovačky čo prichádzajú s poza mláky! Prispôsobovať sa nejakej pseudo kultúre ktorá je nám neuveriteľne cudzia!!! Bože len nemať teba v parlamente!!! To by zasa Slovensko stúpilo do lajna.

Miro (neregistrovaný, 78.98.47.xxx)
Miro (neregistrovaný, 78.98.47.xxx)
13.01.2014 13:14
0
0
Juraj

Prečítal som si celý tvoj príspevok plný argumentov ale na jednu vec som v ňom nenašiel odpoveď. Obvinil si ma, že ja tu urážam ostatných diskutujúcich, nuž som ťa vyzval, aby si mi uviedol aspoň troch, ktorých som urazil. V tej záplave argumentov si mi zabudol tie mená uviesť. Ale verím, že ty to dokážeš hravo napraviť a nabudúce už na tie mená nezabudneš. Ďakujem.

Juraj (neregistrovaný, 178.143.165.xxx)
Juraj (neregistrovaný, 178.143.165.xxx)
11.01.2014 19:59
0
0
Miro

Jediným tárajkom tu stále ostávaš ty! Stačí si prečítať tvoje príspevky a každý hneď vidí, že si úplne mimo...

Miro (neregistrovaný, 78.98.47.xxx)
Miro (neregistrovaný, 78.98.47.xxx)
11.01.2014 16:54
0
0
Jurajko and Keksíček

Ja mám kontakty na ľudí z vedenia rôznych poľnohospodárskych podnikov a pýtal sa ma na to niekto??? Nech má aj kontakt na pána Boha, pre mňa je to obyčajný tárajko ;) ;) ;) ... Vám tie konšpiračné weby asi nedávajú spávať... ja som len reagoval na príspevok Keba, kde uviedol Keksíčka trošku do obrazu zo svojej pozície. Teda to ani nie je môj patent na rozum... v tomto prípade to je vlastne rozum a vlastná skúsenosť niekoho iného. A teda sa tu krásne ukázalo, ako Keksíček tára do vetra... ako vždy. A ešte sa ťa spýtam,,, slušne samozrejme, koľkých užívateľov som tu ja urazil, prosím, menuj aspoň 3. Ďakujem. A čo sa týka teba, Keksíček... neboj sa... ja spávam dobre... je zima, piesok moc studený, takže aj 10-12 hodín denne :D :D :D ... Vieš čo je také krásne na tej našej demokracii??? Že sa ma na názor síce nikto nepýta, ale povedať si ho môžem, aj keď sa niekomu nemusí páčiť. Samozrejme v medziach slušnosti, ja ti nenadávam do debilov ani hlupákov, to je skôr tvoja vizitka. Ahoj. Idem pozrieť večerníček a spať :D :D :D :D ...

Juraj (neregistrovaný, 178.143.165.xxx)
Juraj (neregistrovaný, 178.143.165.xxx)
10.01.2014 22:55
0
0
Miro

Jediným ovčanom si tu ty! Myslíš si, že keď si prečítaš nejaký nezávisle sa tváriaci konšpiračný web, že máš automaticky patent na rozum a pritom sa nezmôžeš na nič iné len na zúfalé výkriky do tmy a urážanie ostatných diskutujúcich. Diskutér biscuit má naopak kontakty na ľudí z vedenia niektorých rádií a preto majú jeho príspevky určite 1000x väčšiu hodnotu než tie tvoje drísty!

biscuit (neregistrovaný, 37.9.193.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 37.9.193.xxx)
10.01.2014 17:22
0
0
@Miro

Nedam ti spavat ty zakomplexovany hlupacik, kedze si po roku opat otvoril tuto diskusiu, ktora je uz aj tak davno pase? :) Chod sa hrat radsej s lopatkou na piesok a laskavo sa nemiesaj do diskusii dospelych! Nikto sa ta na tvoj nazor nepyta!

Miro (neregistrovaný, 78.98.47.xxx)
Miro (neregistrovaný, 78.98.47.xxx)
10.01.2014 14:19
0
0
Keksík

je všeobecne obľúbený najväčší odborník na tejto stránke na všetko, preto neváhajte, ak máte s niečím nejaký problém, Keksík identifikuje príčinu a nájde riešenia. No späť k realite. Opäť sa mi potvrdilo po znovuprečítaní tejto diskusie, že Keksíček žije vo svojom svete, nedokáže akceptovať, že pravda môže byť niekedy aj iná, ako mu ju povedia z Narkózy, Hnojky, Smetí alebo SHITpresu a keď mu ju niekto doslovne natrie na chleba tak sa radšej potichúčky stratí a tvári sa, že nič... Toto je diagnóza OVČAN Slovenskej republiky!!!

poslanec (neregistrovaný, 95.103.182.xxx)
poslanec (neregistrovaný, 95.103.182.xxx)
23.02.2013 21:17
0
0
diskutujúcim

Hádate sa tu ako malé deti o zákone, ktorý aj tak nikdy nebude prijatý. A pokiaľ áno, tak určite v podobe, v akej bude vyhovovať väčšine súkromných rozhlasových staníc. Teda nejakých povinných 15-20% slovenskej produkcie, pričom skladby budú môcť byť naspievané aj v cudzom jazyku resp. to môžu byť aj skladby inštrumentálne či dokonca DJské sety a remixy zahraničných interpretov slovenskými DJmi. A túto podmienku spĺňajú určite všetky rádia. Snáď si nemyslíte, že majitelia slovenských rozhlasových staníc (áno väčšina súkromných staníc má stále slovenských majiteľov) si už nepodávali kľučky u ministra kultúry? A to ani nehovorím o tom, že do éteru sa chystá Inforádio, ktoré bude patriť pod J&T. Naozaj si myslíte, žeby im Smer chcel zasahovať do ich kšeftu? Viskupičov zákon podporí tak do 30 poslancov a potom sa celá problematika povinnej slovenskej produkcie buď zmetie zo stola alebo sa príjme spomínaný "kompromis".

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.211.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.211.xxx)
18.02.2013 12:56
0
0
...

K tej našej hudbe možno jedna vec, kedysi sme tu mali ceny akadémie slovenskej hudby Aurel. To že neexistujú už tieto ceny tiež o niečom hovorí. Rádiá nie sú jediné kto by mal našu hudbu nejakým spôsobom podporovať, neexistencia akadémie ktorá organizovala a udeľovala Aurela k postaveniu našej hudby v spolocnosti prispieva tiež k stavu aký momentálne je

Miro (neregistrovaný, 95.103.173.xxx)
Miro (neregistrovaný, 95.103.173.xxx)
13.02.2013 11:06
0
0
Slovenská hudba

Musím sa priznať, že ja osobne nie som moc veľkým zástancom prikazovania čohokoľvek. Na druhej strane naša spoločnosť je v tejto oblasti značne nevyzretá. Situácia je veľmi podobná tej s poľnohospodárstvom a potravinárstvom. Toľko sme na toto odvetvie zanevierali, až sme zistili, že sme sebestační len na necelých 50%. A zrazu sme objavili Ameriku, že to vlastne vôbec nie je tak dobre, ako sme si mysleli. Samozrejme, bez slovenskej hudby nikto neumrie od hladu ale umrie pravdepodobne určitá kultúrna identita národa, ktorá už teda umierať začala. Netvárme sa ako európsky národ, Európa nebola, nie je a ani nikdy jednotným národom nebude, hoci sa tak možno niekto chce tváriť. Čo má hocikto z nás spoločné s výbojnou povahou Nemcov, gajdujúcimi Škótmi, jódlujúcimi Rakúšanmi či siestujúcimi južanmi??? Ak by niekto predsa nejakú maličkú spojitosť našiel, napríklad v kresťanstve, treba si uvedomiť, že Európa z dôvodu masového prisťahovalectva predovšetkým z islamských krajín už vôbec nie je tak kresťanská ako kedysi. Títo prisťahovalci už v mnohých krajinách predovšetkým západnej Európy presahujú štatút menšiny, dostávajú sa do vedúcich funkcii a cielene sa snažia zlikvidovať kultúrno-historickú tradíciu v Európe. Ako príklad uvediem len výhrady niektorých eurokomisárov ku krížom na krku sv. Cyrila a Metoda či absolútne nezmyselné výhrady voči krížu v švajčiarskej vlajke. A to je asi jediná vec, ktorú máme my, slovenský národ, spoločnú s celou Európou. Vzdáme sa vlastnej kultúrno- historickej identity len preto, že nám to niekto povie a to v konečnom dôsledku znamená zánik národa! Myslím, že niečo veľmi podobné predniesol na uhorskom sneme už Ľudovít Štúr. Vtedy sme sa spod maďarského útlaku dostali hlavne vďaka kultúrnej súdržnosti. Pokiaľ v nás dnes cielene tento pocit kultúrnej spolupatričnosti zlikvidujú, z žiadnej ďalšej nemeckej, maďarskej či islamskej nadvlády sa viac nedostaneme! Ak je v Európe jeden národ, s ktorým má Slovensko spoločnú kultúru a predovšetkým jazyk, tak je to nepochybne Česká republika. Dnes bežný človek bez toho, aby musel študovať nejaký cudzí jazyk sa v Čechách bez problémov dohovorí. Ale čo ďalšia generácia? Dnešné deti z pôvodne jedného štátu si dnes už skoro nerozumejú a nečudoval by som sa vôbec, keby sa v budúcnosti dohovárali skôr anglicky. Preto by som sa nebál ísť do tohto opatrenia ale s tým, že z tých 30% by 10-15% pripadalo na českú tvorbu. Niekto namieta, že slovenská hudba nemá patričnú kvalitu, ale ak za indikátor kvality považujeme súčasnú zahraničnú tvorbu, potom latka nie je príliš vysoko a väčšina staršej slovenskej a českej tvorby ju hravo prekročí.

Kebo (neregistrovaný, 178.41.7.xxx)
Kebo (neregistrovaný, 178.41.7.xxx)
12.02.2013 22:07
0
0
biscuit

Vážený pane, vidím, že fanaticky drukujete autorovi článku a zároveň plníte úlohu kádrovača čitateľov, ktorí s článkom nesúhlasia. Ak je niekto skostnatený, ste to Vy aj so svojimi chorými názormi. Pracoval som som v Slovenskom rozhlase a v dvoch rádiách, preto troška poznám situáciu - nielen ohľadom playlistov. Čiže nijaké konšpirácie, ale holá realita, milý priateľu. Pozrite si počet pozretí skladieb väčšiny slovenských interpretov na YouTube a potom píšte také nezmysly, že niekto nedokáže držať krok so súčasnou hudbou.

biscuit (neregistrovaný, 188.95.127.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 188.95.127.xxx)
12.02.2013 16:16
0
0
@Kebo

Ako keby som cital vyjadrenia hovorcu KSSmeru... Dufam, ze internet sa rozsiri este viac a klasicke FM stanice budu fym padom este viac na ustupe. Potom sa uvidi, kto mal pravdu. Inak tie konspiracne teorie o tom, ze playlisty v radiach si platia vydavatelstva su rovnako trapne ako konspiracie o Bilderbergu :) Pred 5 rokmi bola slovenska hudba vdaka spevackym sutaziam typu Superstar velmi ziadana a snad vsetky radia mali minimalny podiel slovenskej hudby 30%. Teraz sa situacia otocila, lebo slovenski interpreti su extremne skostnateni a az na par vynimiek nedokazu drzat krok so sucasnou popmusic. Cely tvoj prispevok su len neobjektivne dristy na entu :)

Kebo (neregistrovaný, 95.102.63.xxx)
Kebo (neregistrovaný, 95.102.63.xxx)
12.02.2013 01:23
0
0
KTO JE AUTOROM TOHTO ČLÁNKU?

Predpokladám, že ak by si niekto stál za svojim názorom, prezentovanom v uverejnenom komentári, rád by sa podeň podpísal. Inak si možno myslieť, že tento text je objednaný (a zaplatený) niektorým z vysielateľov, ktorí si prijatie zákona neželajú. Tento článok má ďaleko od objektivity a je znôškou účelovej demagógie. Nemyslím si, že by išlo o populizmus politikov, či tantiémy interpretov. A za urážku množstva kvalitných domácich spevákov a skupín pop music považujem zmienku o "polotovaroch". Tu ide o to, že rádiá, často so zahraničnou majetkovou účasťou, ignorujú slovenskú populárnu hudbu, ktorá je súčasťou našej národnej kultúry. Autora sa pýtam: Kde inde sa má hrávať slovenská hudba, ak nie v slovenských rádiách? Vo francúzskych alebo austrálskych? Ak považujete YouTube alebo Last.fm za rovnocennú náhradu rádií, tak načo sú nám potom vlastne rádiá? Tak ich zrušme! Lenže autor tohto textu veľmi dobre vie, že cielené vyhľadávanie hudby na internetových portáloch je čosi úplne iné, ako masové ovplyvňovanie poslucháčskeho obzoru a vkusu v rozhlasovom éteri. Likvidácia domácej hudby začína ignorovaním slovenskej muziky v rádiách, s tým je spojený pokles predaja hudobných nosičov a následné problémy s koncertovaním interpretov. Samozrejme, že tu ako v každej brandži ide aj o peniaze, čo majitelia rádií nikdy nezabudnú zdôrazňovať - ale výsledkom je to, že slovenské rádiá podporujú tantiémy, predaj CD a koncerty zahraničných, nie slovenských interpretov. A to vonkoncom nie je s kostolným poriadkom. Tvrdenia, že slovenské pesničky nie sú žiadané, je obrovské klamstvo rádií. Nebudem to tu rozvádzať, rádiá najlepšie vedia, ako sa zostavujú playlisty, o ktorých tvrdia, že vraj vyjadrujú vkus poslucháčov. V skutočnosti ide o presadzovanie komerčných záujmov veľkých zahraničných vydavateľstiev. Je takisto klamstvo, že 30-percentné hranie slovenskej hudby by rádiám prinieslo menšiu počúvanosť a tým pádom menšie príjmy. Rádiá si musia uvedomiť, že éter nie je ich majetkom - je to majetok štátu, čiže Slovenskej republiky, je to priestor, v ktorom im štát umožnil podnikať a štát má právo legislatívne určovať, za akých podmienok v ňom môžu podnikať. Som presvedčený, že zákon o 30-percentnom hraní slovenskej hudby v rádiách z dielne ministerstva kultúry bude prijatý a zmení choré pomery, ktoré dnes v našom éteri vládnu. Podobné zákony totiž úspešne fungujú aj v iných krajinách Európy a nik sa proti nim nebúri. A na záver si ešte neodpustím konštatovanie, že záujem štátu a národa nepochybne stojí nad komerčnými záujmami súkromných podnikateľov v rozhlasovej brandži.

Koho zaujíma, nech si prečíta:

http://www.extraplus.sk/2129/budme-svetovi-po-slov…

biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 194.228.32.xxx)
11.02.2013 21:16
0
0
@Jaroslav

Ale slovensky eter nie je iba Expres, Funko a E2. Su tu radia aj pre konzervativnejsieho posluchaca a tam je slovenskej hudby viac nez dost. Niekolko urazenych interpretov sa ocividne nedokaze zmierit s tym, ze ich v dvoch najpocuvanejsich slovenskych komercnych radiach nehraju, tak prskaju okolo seba a chcu prikazat hrat slovensku hudbu aj cez zakony.

Jaroslav (neregistrovaný, 78.99.137.xxx)
Jaroslav (neregistrovaný, 78.99.137.xxx)
11.02.2013 12:22
0
0
Slovenská hudba v rádiách

Ja osobne nesúhlasím s týmto článkom. Aj na Slovensku je kopec kvalitnej hudby. Ale do rádií sa nikdy nedostane. Veď ak nejakej skupine, či spevákovi/speváčke vyjde nejaký album koľko skladieb sa z neho hrá v rádiu? Všetky určite nie. A to aj napriek tomu, že sa na ňom nachádza viacero skladieb.Zoberme si napr. Fun Rádio. To hrá v poslednej dobe najmä zahraničnú hudbu. Ale tá sa non-stop počúvať nedá, hlavne ak sú to tiež len odrhovačky. Takže stačí dať viac priestoru domácim kapelám, interprétom, ktoré sa doteraz nemali príležitosť objaviť v SK étery. A kľudne to môžeme doplniť aj českou produkciou, ktorá je tiež kvalitná a obľúbená. A nebráňme sa pustiť do rádia aj hity staršieho dáta. Ak sú kvalitné, ľudia si ich radi vypočujú. Starší hit môže byť v niektorých prípadoch lepšia ako tá súčasná.

... (neregistrovaný, 62.197.220.xxx)
... (neregistrovaný, 62.197.220.xxx)
11.02.2013 11:12
0
0
Dajte cast z koncesii

a spravim radio, kde budem hrat SK odpad. Snad nebudem vrazat do umelcov svoje tazko zarobene financie. Na druhu stranu ak koncesie pokryju ten vysielaci cas na SK odpad potom sa nebranim ho hrat.

KFC (neregistrovaný, 91.127.117.xxx)
KFC (neregistrovaný, 91.127.117.xxx)
11.02.2013 09:18
0
0
Domáca hudba

Nemyslím si,že stanice len kopirujú prianie poslucháčov a taktiež si nemyslím,že zmizol záujem o slovenskú hudbu,skôr zmizol záujem o také skupiny ako Desmod,Zuzana Smatanová a podobne o čom svedčí aj čoraz menší počet hlasov v ankete slávik, rádia ich však stále hrajú(tlačia) nie kvôli kvalite,ale kvôli iným veciam podľa môjho názoru a nebudem to tu rozvádzať.
Rádia sa bránia prianiu poslucháčov a nehrajú takých domácich interpretov,akých by chceli poslucháči počuť,aspoň občas a dovolím si poopraviť tvrdenie v komentári,že máme tu aj internet,tam môžme počúvať aj iné veci,chvalabohu,pretože slovenské rádia sa tvária,že nemáme dostatok interpretov a kvalitných, ak sa však kvalita meria podľa toho čo hrávajú v súčastnosti v rádiach,tak súhlasím,naozaj len málo kapiel sa chytá.
Nemusíte so mnou súhlasiť,ale toto je môj slobodný názor.

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over