menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku O frekvencie v jarnom výberovom konaní má záujem desať uchádzačov

29 príspevkov
. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
20.04.2020 03:50
0
0
@ Pe3k

Nie, Jemné s vrátením 90,8 MHz Trnava a presunom na Veľkú Javorinu som spomenul preto, aby aj E2 urobila rovnaký krok so 107,1 MHz BJ.

Pe3k
Pe3k
19.04.2020 14:32
0
0
@

A oblúkom sa dostávame k jadru problému - monopolu TWC a jeho cenovej politike. Majú to (rádiá) bez roboty, no musia to preplácať, kým Ex to vyriešil vcelku dobre. Určite to je beh na dlhé trate a neviem posúdiť efektívnosť nákladov pokrytia SH verzus 6-7 lokálnych vysielačov Expresu, no možné to je urobiť ešte aj dnes. Stačí pozrieť, akú sieť urobilo Best, Jazz či aj Košice, Wow a pod. Postupne by sa to dalo, len tých peňazí je tu málo. Aj Šport mal super efektívne pokrytie - škoda len BA - tá by ho zrejme ekonomicky potiahla, no padlo. Takže monopol a odpojováky reklamy by v mnohom pomohli.

Palec (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
Palec (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
19.04.2020 13:24
0
0
@Pe3k

áno, len E2, FUN majú vačšie náklady už aj s takou Suchou Horou, Expres za menej penazí, kedže vysiela z vlastnej siete pokryje vačšie obývané uzemie kvalitným stereo zvukom, ako FUN. Čo stačí poslúchačovi aby sa rozhodol medzi týmito rádiami. Ale zasa FUN nebude staviať dokrývače a koordinovať frekfencie aby ich to stálo ešte viac.

Pe3k
Pe3k
19.04.2020 13:12
0
0
@

Ohľadom presunu a degradácie frekvencie v BJ - súhlas. Len tuším miešaš JM a E2...

K frekvenciám po Ex - no, nepoužiteľné... Ak nevyradili žilinskú 90,8 kolíznu s VJ, potom môžu s čistým svedomím priradiť aj tie vrátené Expresom. Veď napr. priamo v ZA a CA idú susedné kmitočty s rozdielnym programom a pre lokálne potreby to funguje. To, že niekde na lazoch v Javorníkoch sa to bije, je druhá vec, mestá pokryté sú. Mnohé blokované či vyradené frekvencie by sa dali použiť buď výmenou programu na susednej či priamo kolíznej frekvencii, príp. obmedzením vyžarovania či zmenou kóty vysielača. Mnohé vysielače by vedeli pomôcť vyriešiť lokálny problém typu Čadca...

Robiť bububu čo by ak by, nemá zmysel. Pásmo je majetkom štátu a ak nejde o vlastnú koordináciu (hoci poznáme prípad, že už ani tá neprešla - tuším One), nemá právo nikto nárokovať si žiadnu frekvenciu. A tie ženevy kontra indiv. koordinácie - myslel som viac dohusťovanie siete, ako to sčasti robili JM či AR. Títo veľkí hráči (vrátane RTVS) na to kašlú a to si naozaj nemyslím, že taký Fun či E2 majú pokrytie "v pohode". Stovka z Kamzíka krá možno na kopčeku pri Leviciach, no niekde v Rohožníku je tragická, detto Suchá hora či Dubník na krajnom JV Slovenska.

. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
19.04.2020 04:42
0
0
GE84

RÚ nemal v žiadnom prípade povoliť presun ženevskej 107,1 MHz z medzinárodne skoordinovanej kóty Bardejov - Magura 10 kW dole do mesta ! ! !

Jemné mali aspoň toľko charakteru, že v minulosti vrátili pre nich zbytočnú prekrytú 10 kW GE84 frekvenciu 90,8 MHz v Trnave a tá sa mohla vrátiť na domovskú kótu Veľká Javorina a využívať pre inú stanicu s pokrytím územia pre ktoré bola skoordinovaná.

Pozorovateľ (neregistrovaný, 185.245.85.xxx)
Pozorovateľ (neregistrovaný, 185.245.85.xxx)
18.04.2020 16:49
0
0
@Pe3k

Trošku sa rozpíšem, snáď to nevadí.

Ty si možno nemyslíš, že RVR má povinnosť frekvenciu priradiť, ak sa o ňu uchádza iba jeden žiadateľ, ale doprial by som Ti vidieť tú mediálnu búrku, ak by napríklad práve Expresu odmietli prideliť nejakú frekvenciu. To by Ivan Antala vypustil všetkú demagógiu, akú má v arzenáli, a toto rozhodnutie by právnici Expresu na súde rozsekali. Viď napríklad český mediálny trh, kde sú podobné zákony ako u nás, ale bez "posvätenia súdu" tam už regulátor nič nezmôže.

To, že ešte na Slovensku nikto nenapadol "neudelenie" frekvencie na súde neznamená, že to nehrozí. Tie naše pokojné mediálne vody sú pokojné len vďaka tomu, že si vysielatelia nelezú navzájom do kapusty, a že im nelezie do kapusty ani regulátor, hoci práve to by mal byť základný zmysel jeho existencie. Regulátor má maslo na hlave, že malé rádiá jeden po druhom krachujú, nakoľko posledných 15 rokov trh vôbec nereguloval, naopak len bez výhrad posilnil tých najsilnejších.

Ja chápem, že Expres si väčšinu frekvencií skoordinoval. Ale bolo to dané práve tým, že inak ani vysielať nemohol, lebo Ženevy už boli rozobrané. Naproti tomu Fun a predchodcovia AR, JM aj Vlny začínali v prostredí, keď sa ešte reálne "súťažilo" o Ženevy, a individuálne koordinácie boli vtedy zdĺhavé a vlastne zbytočné. Preto kontextovo to nesedí, keďže Expres koordinovať musel všade tam, kde ostatní mali už pokrytie. Lenže ak by Expres začínal skôr, tiež by nekoordinoval toľko, a postavil by svoju sieť na "Ženevách".

Ale aby som im nekrivdil, musím povedať aj "B", a tým je fakt, že Expres mal byť pôvodne nielen rádiom, ale aj rádiokomunikačným operátorom, teda istým protipólom Towercomu. Preto bolo v jeho záujme si vybudovať sieť, kde bude mať väčšinou vlastné kóty, a nebude závislý od vtedajších Radiokomunikácií. Aj tým sa dá vysvetliť to množstvo koordinácií.

Čo však Expresu výrazne vyčítam je, že veľakrát žiadal aj o pokrytie tam, kde už bol. A ak niekedy vrátil nejaké frekvencie, boli pre účely iných rádií nepoužiteľné, keďže boli častokrát navrhnuté tak, že by sa rušili s inými existujúcimi frekvenciami Expresu. Preto pár frekvencií, ktoré už Expres nepotreboval, nebolo možné prideliť nikomu inému. A to už sa nedá hodnotiť pozitívne.

Pe3k
Pe3k
18.04.2020 11:24
0
0
@Pozorovateľ

Nemyslím si, že RVR má povinnosť frekvenciu priradiť uchádzačovi a tobôž že by uspel v tomto smere na súde. Keď ju neudelia, zrejme ten dôvod nejaký majú... A na akúkoľvek frekvenciu nemá nikto zákonný nárok, hoci ju sám skoordinoval.

Ten Ex som uviedol v kontexte tých útokov a v porovnaní s veľkými hráčmi s multiregionálnym pokrytím. Málo frekvencií si skoordinovali a mimo Expres už nejaký čas svoje siete nerozširujú - Fun, E2, AR, JM, Vlna... A lokálky a reg. koordinujú, pretože voľné (ešte pred časom) nebolo nič... Čo by dala teká Rebeka z dvojicu pol kW frekvencií grátis, ktoré dnes nikto nechce! Detto RK, LM, TN... Prišli časy, že nemá kto vysielať, nie kde :(

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.201.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.201.xxx)
18.04.2020 10:43
0
0
Expres

Podľa mňa má Expres vzhľadom na terén a pohoria na Slovensku najrozumnejšiu sieť vysielačov, ohľadom šetrenia a efektívneho využitia FM pásma. Každý vysielač pokrýva svoje územie a keď niekomu ide 4x Expres, tak len pre to, že býva v hraničnej oblasti, kde sa stretne signál Expresu zo 4 vysielačov. Na Považí ide Expres z TN a naň pekne nadväzuje PB a keďže bývam zrovna niekde medzi TN a PB, tak mi ide Expres 2x. Keď žiadá niekde freq., kde už majú vysielač, tak nech. Veď o ňu môžu požiadať aj iní vysielatelia. Vadí už, keby Expres uvoľnil freq. pre iného blokovanú pre kolíziu s X v ďalšom meste. Mne vadí, keď doma na rádiu naladím 4x SRO. a 3x Devín a RTVS si ide pýtať ďalšiu freq. PB.

. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
18.04.2020 04:28
0
0
Nehospodárne nakladanie s frekvenčným spektrom

Na 107,1 MHz z kóty Bardejov - Magura 10 kW mohla dávno vysielať iná stanica s plnohodnotným pokrytím územia a nie, že je už niekoľko rokov zbytočne utopená dole v meste a prekrytá so 103,7 MHz z Lysej.

Úplna zbytočná degradácia ženevskej výkonnej frekvencie.

technik,peťo (neregistrovaný, 85.248.74.xxx)
technik,peťo (neregistrovaný, 85.248.74.xxx)
17.04.2020 23:31
0
0
pre palec 1

ty si asi nerozumel o rádio šírava že na 93,9 majú vysielať vo vranove nad topľou v MI budú zatiaľ na 2 frekvenciách vysielať do konca mája a bude to trochu inak do polka júna aj zo 89,7 a potom presunú do VT a počas konca mája a začiatok júna budú v PO,KE spustia 102,5 aj 102,7 MHz tak mi hovoril vedúcí zo šíravy.

Pozorovateľ (neregistrovaný, 185.245.85.xxx)
Pozorovateľ (neregistrovaný, 185.245.85.xxx)
17.04.2020 23:07
0
0
@Pe3k

Pe3k, mozno RVR frekvenciu pridelit nemusi, ale realne ju prideluje vzdy. Pokial by o nu ziadal iba 1 ziadatel, a RVR ju neudelila, tak na sude bude mat odmietnuty ziadatel velku sancu toto rozhodnutie napadnut a zrusit. RVR by musela mat velmi vazny zakonny dovod, aby niektoru frekvenciu neudelila.

Inak mas pravdu v tom, ze Expres si vela frekvencii skoordinoval sam. Ale to plati aj o mnohych jeho konkurentoch. Expres, ak by vznikol o 2-3 roky skor, tiez by bral vacsinou Zenevy. Vlastne koordinacie rozbehol iba preto, ze Zenevy uz boli vybrate... Takze Expres by som v tomto neglorifikoval.

Inak, vacsina malych radii si frekvencie koordinuje sama. Len vdaka tomu v poslednych 10-15 rokoch este mohlo aspon nieco vzniknut.

Pe3k
Pe3k
17.04.2020 22:24
0
0
@Pozorovatel

Mýliš sa, RVR nemusí prideliť frekvenciu, či sa o ňu hlási 1 alebo i 5 uchádzačov. Nie je žiadna povinnosť rozdeliť všetky voľné frekvencie.

A frflete všetci na Expres; ten robí jediný to, čo by mali robiť všetci - hľadá a koordinuje nové a uchádza sa o voľné frekvencie. Kiež by to robil aj Fun, E2, RTVS, AR, Best, Beta... proste všetci vysielatelia. Ex začínal v dobe, keď ženevy už boli rozchytané a napriek tomu vybudoval snáď najlepšiu sieť. Áno, na mnohých miestach hrá na 3-4 frekvenciách, no to je aj pri Funku, AR, JM, RTVS... Pozrite sa však na konkurentov, koľkí individuálne koordinovali aspoň jednu, dve frekvencie! V tomto klobúk dolu pred Expresom, ktorý koordinoval možno 35 zo svojich frekvencií. A nie, nepočúvam to rádio, no asi "to" robí dobre, keď je najpočúvanejšie, má najvyššie tržby, je v zisku a má takmer kompletné pokrytie.

A áno, skutočne je najvyšší čas ukončiť tú reklamnú anarchiu. Kým tu ešte máme aspoň pár rádií.

Pozorovateľ (neregistrovaný, 185.245.85.xxx)
Pozorovateľ (neregistrovaný, 185.245.85.xxx)
17.04.2020 15:57
0
0
odpojováky

Inak, nech si Expres má aj 200 frekvencií. To, čo naozaj ničí malé rádia, sú povolené odpojováky regionálnej reklamy. Akonáhle by sa toto celoploškám zakázalo, to by hneď Expres vrátil minimálne tretinu frekvencií. Takto aspoň vyblokuje všetkých ostatných, a klientom aj tak ponúkne regionálnu reklamu.

Pozorovateľ (neregistrovaný, 185.245.85.xxx)
Pozorovateľ (neregistrovaný, 185.245.85.xxx)
17.04.2020 15:52
0
0
ad Expres

Tomáš aj Palo, máte správne indície čo sa týka Expresu a jeho snahy za**ať éter všade, kde sa dá. Je to len o posilnení konkurenčného postavenia. Ako už kedysi neformálne hovoril človek, čo ho spoluzakladal: "Najlepšia konkurencia je žiadna...", a Expres dodnes funguje podľa tohto hesla.

Regulátor však s tým veľa nezmôže. Naozaj nemôže odmietnuť udeliť frekvenciu v situácii, keď o ňu žiada jediný uchádzač. Čo RVR urobiť mohla (ale neurobila) bolo, že pri obnovovaní licencie Expresu mu nemusela udeliť úplne všetky frekvencie, a časť mohla nechať iným. Keďže na udelenie novej licencie nie je právny nárok, mohla takto mierne upratať éter, a Expres by si v pokrytí nepohoršil. Teraz je však už na takýto krok neskoro.

Ovšem, obávam sa, že Rada sa k niečomu podobnému neodhodlá ani o ďalších 13 rokov, kedy sa budú znovu obnovovať všetky licencie.

PALO (neregistrovaný, 185.50.213.xxx)
PALO (neregistrovaný, 185.50.213.xxx)
17.04.2020 14:14
0
0
inac RTVS ma prednost

mam taky pocit, ze tam kde o frekvenciu poziada RTVS,tak ju dostane plus-minus automaticky, pokial tam nie je kvalitny signal

PALO (neregistrovaný, 185.50.213.xxx)
PALO (neregistrovaný, 185.50.213.xxx)
17.04.2020 14:10
0
0
Cadca, konecne sa RTVS zobudila

Cadca, konecne sa RTVS zobudila > tak som zvedavy co pribudne k _FMku na 91.5 , ci to bude Slovensko,Regina alebo Devin > tipujem, ze asi Regina a potom mozno Slovensko

Tomáš (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
Tomáš (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
17.04.2020 13:17
0
0
Plytvanie frekvenčným spektrom

A ešte k tomu čo mudrlant Antala stále opakuje že RTVS sa nemá uchádzať o frekvencie po súkromných rádiách je nezmysel a lobizmus, aby Expres sa mohol o všetky frekvencie uchádzať a mali každé mesto vykryte na 10 vysielačoch a veľkého konkurenta Expresu radia RTVS nepúšťať do iných miest.

Tomáš (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
Tomáš (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
17.04.2020 13:05
0
0
Plytvanie frekvenčným spektrom

Zrejme bude treba napísať e-mail RVR aby vo výberovom konaní nepridelila volne frekvencie Expresu, Širave a rádiu Košice v mestách kde máju dobre pokrytie. Napr. Expres ma v Partizánskom a okolí dobre pokrytie a aj tak sa uchádzajú 1000W frekvenciu ale rádio FM tam nemá žiadne pokrytie tak jednoznačne by ju mala dať RVR pre RTVS. O Exprese si tiež myslím že žiadajú stále o frekvencie tam kde máju pokrytie, robia to preto aby do iných miest nespúštali konkurenciu lebo sa boja že im konečne bude klesať počúvanosť.

FM (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
FM (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
17.04.2020 04:51
0
0
Plytvanie frekvenčným spektrom

Tak isto by sa Asociácia rozhlasových staníc a mediálny výbor Národnej rady SR mal pozrieť na plytvanie frekvenciami:

Nielen Expres zas pýta frekvencie v mestách kde ma dobré pokrytie, ale aj rádia Košice a Šírava (lokality Poprad, Košice), kde už majú pridelené frekvencie.

Šírava po pridelení 89,7 MHz Michalovce nevrátila 93,9 MHz. Nechápem prečo to rada neodňala, ide o plytvanie frekvenčnným spektrom, táto frekvencia mohla byť použitá pre iné rádio a nie 2 frekvencie v jednej lokalite pre 1 rádio.

Aj Košice sľubovalo, že po pridelení 97,0 MHz vtedy ešte pre Michalovce, že vráti 102,7 MHz.

Rovnako aj pridelenie 2 frekvencií GE84 jednej stanici v jednej lokalite BARDEJOV 103,7 a 107,1 MHz zostáva dodnes záhadou a veľkou neznámou.

Palo (neregistrovaný, 188.120.19.xxx)
Palo (neregistrovaný, 188.120.19.xxx)
16.04.2020 22:35
0
0
Expres chce úplný monopol

Expresu už nepridelujte žiadne nové frekvencie, pretože im nejde o frekvencie, ale o blokovanie konkurencie, ktorá by na nich mohla vysielať.

Lubo (neregistrovaný, 46.34.242.xxx)
Lubo (neregistrovaný, 46.34.242.xxx)
16.04.2020 20:01
0
0
Expres

Veď ten Expres hrá už všade čo chcú ísť aj na ultra sumitka už?

pete
pete
16.04.2020 17:26
0
0
@Johann

Najskôr na jeseň 2020. Zatiaľ nie sú právoplatne odňaté a teda nie sú voľné, len nevyužívané. Do jesene sa to porieši.

Johann (neregistrovaný, 195.91.17.xxx)
Johann (neregistrovaný, 195.91.17.xxx)
16.04.2020 17:02
0
0
voľné frekvencie

a čo 3 voľné frekvencie v TO po zaniknutých rádiách pôjdu do výberového konania niekedy?
94,7 - One Retro
97,4 - One Rock
102,9 - Yes

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.176.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.176.xxx)
16.04.2020 16:00
0
0
Považská Bystrica 102,1

Pre aké radio RTVS žiada o 102,1 PB? Keď všetky ich 4 okruhy idú z 20 kW Krížavy a tá pokrýva PB. Hádam nie pre SRO. Potom by som ho tu už ladil 5x. Ak pre Devín, tak 4x. A ak pre FM alebo Reginu, tak 3x. Všetko na obyčajnom rádiu, nie vonku v aute.

Palec (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
Palec (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
16.04.2020 14:14
0
0
@Mato

žiadosť o frekfenciu podali ešte pred krízou, na rozvysielanie majú rok čiže bud dovtedy skrachujú, alebo ju rozvysielajú

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over