menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Martin Lengyel: Rada si zaslúži Nobelovu cenu, lebo sa im podarilo vymyslieť stroj času, ktorý ju drží stále v minulosti

29 príspevkov
Palec (neregistrovaný, 46.34.228.xxx)
Palec (neregistrovaný, 46.34.228.xxx)
05.05.2020 21:54
0
0
@MAJAK

áno, máš pravdu. Len by som chcel navrhnúť k tomu Best FM, súčastný majiteľ by ho mohol predať, alebo aspoň pokúsiť sa o predaj. Pretože súčastný stav tohto rádia nie je moc prosperujúci. Stagnuje, nič sa nedeje. Nad vodou ho drží len dobrý a pomerne široký playlist ktorý tu je už však 8 rokov. Moderované vysielanie nič, správy nič, novinky nič, stránka neaktualizovaná viacero rokov, nijaké relácie ani zaujimavosti, taktiež sa nekoordinuju nové frekfencie a ani tie stare úplne nefungujú. Taketo rádio by malo potencial, určite by sa musela aj Vlna zlepšiť keby tu je dostatočná konkurencia. Tá však chýba.. Súčastný majiteľ sa nesnaží rozpohybovať financie a dostať ich do tohto projektu. je rád že rádio na seba ako tak zarobí..

MAJAK
MAJAK
05.05.2020 16:05
0
0
re

...v inom vlákne dakto písal o spojení frekvencií do jednej siete s pridaním ďalších voľných dokrývačov, čo by celkom aj malo zmysel, ale to by musel prísť niekto, kto by vysielal to, čo sa na Slovensku skoro vôbec neprevádzkuje - tanečné rádio (SiTy vzhľadom na pokrytie nerátame).

Už som to tu viackrát v minulosti spomínal - myslím si, že stačí nakombinovať hudobný výber aktuálnych hitov pop music, k tomu pridať 90s eurodance, zopár žánrovo zameraných relácií - house, techhouse, techno, progressive, trance, blackmusic, rap, hiphop...

Určite lepšie, než jazz, ktorý by mal skôr vysielať verejnoprávny rozhlas, ako jeden zo svojich okruhov (rádio Jazz som mimochodom zvykol často počúvať), a určite lepšie, než ďalšie kresťanské rádio...

Rock tu už máme, aj keď škoda Rockovej republiky, to bol určite lepší projekt (nepoznám ekonomické zázemie), než je Anténa Rock - tí mali lepší projekt Hitrádio Anténa (tiež neviem, aký mohol byť reálny dôvod na takú zmenu).

Oldies máme tiež - Vlna, Best FM.

Klasiku hrá SRo.

Pop hrajú zvyšní vysielatelia...

hemendex (neregistrovaný, 31.134.102.xxx)
hemendex (neregistrovaný, 31.134.102.xxx)
29.04.2020 22:14
0
0
hemendex

Lengyel si zo slovenskeho eteru urobil pokusneho kralika, zlikvidoval Rockovu republiku a dusoval sa, ze rebranding na Radio Aktual bude uspesny... potom zo dna na den zrusil "uspesnu" spravodajsiu stanicu a prisiel este s vacsim nezmyslom, v ktory azda veril len on sam... a teraz sa cuduje, ze mu nechcu povolit dalsi pokus-omyl... Nic proti Radiu Maria, ale katolici uz svoje radio maju a naozaj kvalitne, takze argumenty, ze v sucasnej krize-nekrize je taketo radio potrebne, su scestne... Ine radia musia koordinovat frekvencie a bojovat s nezmyselnymi zakonmi, len Marian si urcuje svoje vlastne pravidla... Aj ked som za rozmanitost v slovenskom eteri, v danej dobe a situacii to maju vsetky mensinove zanre zratane a preziju len celoplosne samohrajky... A to musi pochopit aj Martin, takto by zakladal a rusil radia kazdy polrok...
PS - niekto tu spominal madarske radio v SK - mozno si spominate, ale v 90-tych rokoch vysielalo z Novych Zamkov dvojjazycne Radio Star 92,7 (myslim), vydrzalo len chvilu, ale malo pomer vysielana v slovenskom a madarskom jazyku 1:1 a bolo celkom pocuvane... myslim, ze vtedy nebol problem ani so zakonom... Detto v Tatrach vysielalo Radio Tatras International taktiez informacie a spravy v anglictine a to uz nehovorim o zaciatku 90-tych rokov, kedy prakticky vsetky radia, ak uz vysielali v noci, tak preberali svoje partnerske radia zo zahranicia... (Fun Radio, Europe 2, Voice of America, Country Music TV...). Len Hit Radio Trencin 93,3 islo nonstop z vlastnych zdrojov, ale teda len par mesiacov... to len na margo toho viacjazycneho vysielania :)

rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
29.04.2020 18:36
0
0
Maďarské rádio v SR?

Myslím si, že Lengyel by mal po dlhých rokoch, čo vybabrával s Radou a ničil slovenský éter už len držať hubu a šúchať nohami, ale to už napísali mnohí predo mnou.
Mňa zaujalo toto: @Robert "...Mária Rádió Felvidék - prevadzkovane spolocnostou Mirjam. Ktora ma dokonca jeden vysielac v Roznave."
Skutočne je už možné, aby rádio vysielalo po maďarsky bez prekladu do slovenčiny (samozrejme okrem Patrie, ktorá to má dovolené zo zákona)? Zákon sa mi nechce hľadať, ale za neslovenské vysielanie už padli aj pokuty:
"Fun Rádio v septembri minulého roka odvysielalo na frekvencii v Lučenci reklamu na OTP Banku v maďarskom jazyku. Podľa rady tak došlo k nezabezpečeniu používania štátneho jazyka. Na vysielateľov sa stále vzťahuje zákon o štátnom jazyku z roku 1995, podľa ktorého "vysielanie v rozhlase a televízii sa na celom území Slovenskej republiky uskutočňuje v štátnom jazyku."" (omediach.com/radio/740-fun-radio-dostalo-sankciu-za-madarcinu-vo-vysielani)

"...Local FM vo svojej ére hralo pomaly všade. V krátkej etape dokonca skúšalo aj vysielanie v maďarčine. “Bol to nezmysel,” hovoria spoločne Kološovci. „Všetci v regióne vedia slovensky aj maďarsky,“ krútia hlavami. Zákon hovoril, že musia po odvysielaní informácie v inom jazyku pustiť to isté v slovenčine a dávať dvakrát to isté nemalo význam. Po krátkom experimentovaní s maďarčinou to úplne zavrhli pre nezmyselné pravidlá. " (radia.sk/citaren/retro/2732_local-fm-vypnut-radio-nebolo-lahke-muselo-sa-to-urobit-sokom)

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.170.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.170.xxx)
28.04.2020 17:01
0
0
Aké by tam malo byť rádio?

Aký žáner by malo hrať nové rádio? Rockové, spravodajské, jazzové rádio nevyšli. Čo teda skúsiť? County, DJ rádio, ľudovky, alebo Goldies? Alebo hrať modernú hudbu ako X, Fun a E2?

PALO (neregistrovaný, 185.50.213.xxx)
PALO (neregistrovaný, 185.50.213.xxx)
28.04.2020 14:28
0
0
dalsie "svate" radio

urcite nie dalsie svate radio..... predtym: Jazz/Rock/Aktual > to bude menit formaty ako ponozky na americky styl-ano, v USA to mozne je, ale v Europe veru neviem.
Jazz bolo v pohode, pokial sa nestala z neho samohrajka.Detto Aktual predtym bol OK.Smutne.
Mne sa to "sprotivilo" este v casoch projektu Jemnych melodii, ked pochovali 3 dost pocuvane regionalky: B1,Rebecca a Vychod .....

. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
28.04.2020 04:08
0
0
svetuškári

"Najlepšie" je urobiť svetuškárske rádio a žobrať prachy od ľudí... to je také typicky svetuškárske...

PS: Svetuškári sú najväčšia mafia na svete.

Tomáš (neregistrovaný, 81.92.248.xxx)
Tomáš (neregistrovaný, 81.92.248.xxx)
28.04.2020 01:28
0
0
oprava

* Pre mňa

Tomáš (neregistrovaný, 81.92.248.xxx)
Tomáš (neregistrovaný, 81.92.248.xxx)
28.04.2020 00:40
0
0
Mária

Premena za mňa nech tu sú aj 3 kresťanske rádia ak na to Mária ma tak nech vysiela aj v FM. Skôr ma na tom všetkom zaráža jedna vec:
Prečo rádio Mária chcelo kúpiť zadlžené Rádio Jazz? podla Finsatu mali v roku 2018 stratu 29 932eur a pohľadávky štátu, kedy ho Mária odkúpila tak by zdedili po Jazze aj dlžoby- ak sa mýlim opravte ma. Určite lepšie bude ak sa rádio Mária prihlási do výberového konania a tam nech žiadajú frekvencie ved je z čoho vyberať, je ich tam dosť a nekupovať nič od toho veľkopodnikateľa plačka Klingača.

Jazz_Laco (neregistrovaný, 91.222.104.xxx)
Jazz_Laco (neregistrovaný, 91.222.104.xxx)
27.04.2020 22:39
0
0
Mária ...

Ak Lengyel chcel dať frekvencie rádiu Mária, mohol sa ich vzdať ešte pred výberovým konaním. Rádio Mária by sa prihlásilo, prejavilo záujem o tieto frekvencie, predložilo životaschopný projekt, vyhralo by výberové konanie a v podstate by hneď aj začalo vysielať. Ale nie, dotyčný pánko držal frekvencie v stratovom projekte a tajne dúfal, že sa niekto zmiluje a kúpi Jazz/Rock/Aktual. Nuž čo, utrpel stratu, a nebudú peniažky na iný stratový projekt

rado (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
rado (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
27.04.2020 21:12
0
0
re fte alias klingáč

aspoň netaraj že je to normálne kúpiť radio aj s frekvenciami na ktorých už niekto vystriedal tri projekty je to PODVOD a to som povedal moc mierne a ak chcú vysielať tá mária či ký das nech sa spoja z rádiom 7 a skoorinujú si nejaké nové frekvencie aby pokrili celé územie a nech vysielajú ked to tak veľmi chcú poprípade prečo nejdú do DAB

Autor (neregistrovaný, 95.102.204.xxx)
Autor (neregistrovaný, 95.102.204.xxx)
27.04.2020 18:52
0
0
Fte

Mylis sa, radu do toho praveze je vela, pozri si podmienky pridelovania licencii v zakone. Navyse frekvencne spektrum je stale statny majetok a stat (v tomto pripade rada) rozhoduje kto a co na nich bude vysielat. Biznisplany hochstaplerov, ktore sa menia raz do roka a ked nevyjdu tak na tom aspon dobre zarobme proste nie su tolerovatelne.

David1 (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
David1 (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
27.04.2020 18:27
0
0
Radio Jazz

Rádio Mária nech si požiada o volné frekvencie po zaniknutom rádiu Jazz ex. Aktual ex. Rocková republika..
Chceli obabrať radu a dostať sa rovno na rozhlasový trh.
Lengyel by sa mal krotiť. Nevyšli mu tri projekty s ktorými to skúšal v SK éteri.

Fte (neregistrovaný, 194.1.216.xxx)
Fte (neregistrovaný, 194.1.216.xxx)
27.04.2020 15:53
0
0
Ideologovia

Kúpiť iné rádio a dostať sa takto k frekvenciám je úplne legálne /ako všade vo svete / a pokial viem vždy sa to aj často na Slovensku a vo svete robilo a bude sa robiť. Rozhodnutie Rady je škandalozne a neopodstatnené. Mám podozrenie , že ideologické a to je neprijatelné. Nový kupca plnil všetky náležitosti , ktoré mal splňať. Lengyel má absolútnu pravdu . Veľmi som zvedavý , akými argumentami sa bude obhajovať rada. To , že by bolo tu tretie KR , je absolútne neopodstatné . U nás je sloboda ( mala by byť ) a dotoho radu nič kolko bude tu vysielať KR , takisto ako kolko tu vysielať pop rádií alebo lokálnych alebo folklórnych...

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.205.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.205.xxx)
27.04.2020 14:08
0
0
Jasné, že treba čestne

Veď som napísal, že ak im to rada pridelí a majú na to, tak nech si tam vysielajú. Správny kresťan je aj čestný, ak nie, potom je niekde chyba. Tiež by sa malo riešiť, aby 1 subjekt mohol mať max. 1 rádio a nie viac rádií patrí pod jednu skupinu.
PS. V inom vlákne sa písalo, že by tam mohol vysielať Goldies a tiež boli na to ohlasy, že 3 oldies rádiá.

Autor (neregistrovaný, 95.102.204.xxx)
Autor (neregistrovaný, 95.102.204.xxx)
27.04.2020 11:13
0
0
Hej veru

Nechapes, ze tu nejde o zameranie radia, ale o sposob akym sa snazi dostat k frekvenciam? Zda sa ti krestanske predbehnut sa dopredu a obist pravidla, ktore ini musia dodrzat? Nech sa pekne postavia do radu, ako vsetci ostatni. Cirkev ma opat raz pocit, ze pre nu plati nejaky extra rezim, len preto, ze je cirkev. Neplati.

. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
27.04.2020 03:34
0
0
@ Autor

Asi mu to treba vysvetliť po maďarsky...

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.128.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.128.xxx)
26.04.2020 19:26
0
0
Hej veru

Expres, Fun a E2 môžu byť a 3 KR rádia už nie? Ak na to majú a rada im pridelí frekvencie, teda si ich nekúpia, tak nech je aj 3. KR rádio. Hentie moderné pesničky už počuť všade, sú v TV, youtube, prídeš do nákupného centra - aj tam to hrá, tak treba rešpektovať aj nemoderné veci. Rádio 7 má aké pokrytie? Niektorí tu píšete, ako keby boli tie KR rádia celoplošky ako Expres, či Fun a pritom ani Lumen nemá také pokrytie ako X, či Fun, nieto ešte rádio 7 alebo sieť Jazzu. Keď to dostane niekto, kto tam urobí rádio, ktoré bude hrať ako Expres alebo Fun 200 najmodernejších pesničiek dokola 5x za deň, tak budete asi spokojní. Mne to je jedno, či tam bude ďalšie moderné rádio alebo KR rádio, len mi vadí, že sa tu útočí na danú skupinu rádií a ani sú to neni celoplošky (možno jedna) a ďalšia skupina rádií sa tu toleruje, pritom sú pokrytím celoplošnejšie.

Autor (neregistrovaný, 95.102.204.xxx)
Autor (neregistrovaný, 95.102.204.xxx)
26.04.2020 14:52
0
0
Lengyel

Frekvencie sa predat proste nedaju. To by si mal arogantny hochstapler Lengyel uvedomit. Jeden z tych, ktori si myslia, ze vsetci su povinni pomahat jeho biznisu a ked to nerobia, tak su “ludske hyeny”. Omyl, hyena je tento obtlstly mastnovlas, ktory z ruskeho zadku kde bol napchaty doteraz vliezol do vatikanskeho a za funkciu im slubil celoplosne radio na Slovensku. Len zabudol, ze az taky vsemocny nie je, tak trosku zuri a kope ako skapinajuca kobyla.

On (neregistrovaný, 217.31.45.xxx)
On (neregistrovaný, 217.31.45.xxx)
26.04.2020 11:44
0
0
Re kawa

Pisalmsi že žiješ v Česku koľko tam majú celoplošných cirkevných rádií si len taraj gagaj a prdus áno aj tieto rádia sa nejde počúvajú cez internet tam kde nemajú pokrytie a nikomu to nevadí tvoje názory a postoje sú úplne od veci podľa teba keď tu bude 12 kresťanských rádií tak vtedy to bude akurát a pritom nevidíš že klingacovi ide len o prachy a predal by to aj satanovi keby na Tom zarobili!!!

. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
26.04.2020 03:43
0
0
@ on @ Swiftkey

Už sa konečne blíži odluka cirkví od štátu aj odluka Matice:

https://www.aktuality.sk/clanok/785316/vieme-kolko…

Kawa
Kawa
26.04.2020 00:54
0
0
@on

tak podobne sa dá argumentovať že načo E2 a fun ak je expres, veď si počúvaj na internete.

Swiftkey (neregistrovaný, 46.34.247.xxx)
Swiftkey (neregistrovaný, 46.34.247.xxx)
25.04.2020 15:13
0
0
Prečo sa nemôže investovať do Lumenu

Projekt rádio Mária nemôže investovať do radia lumen kvôli istým veciam. Rádio lumen patrí pod Katolícky konferenciu biskupov Slovenska, čiže keď v rádiu lumen by bola nejaká kontroverznej sila téma, prosto ju neodvysoelaji. Rádio Mária je nepatrí pod žiadnu cirkevnú autoritu, aj keď samozrejme aj tam sa musia dodržiavať iste témy, je to v rádia Mária oveľa voľnejšie, nemusia si dávať až taky pozor. Co sa týka odluku cirkvi od štátu, si myslím ze sa to tak skoro nestane, aspoň nie na Slovensku.

Palec (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
Palec (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
25.04.2020 13:18
0
0
@on

súhlasim. Zbytočne plýtvanie času, peňazí, frekfenciami. Ak majú toľko peňazí, nech podporia Lumen, pokrytie ma viac ako dobre, nech si napríklad dokryjú miesta kde nie je dobrý signál, aj tak takých miest už nie je moc. Ale frekfencie Jazz sú najmä v krajských a väčších mestách kde už Lumen je.

on (neregistrovaný, 217.31.45.xxx)
on (neregistrovaný, 217.31.45.xxx)
25.04.2020 13:04
0
0
re robert

Zapni si internet a počúvaj Rádio Mááááária asi si jeden z tých ktorý to potrebujú od rána do večera ale plieniť eter niečim čo sa nedá počúvať je choré myslím že tí čo chcú majú dosť príležitostí počúvať to čo už vysiela a nič podobné náš éter už nepotrebuje a propo ak majú katolíci toľko peňazí treba odluku cirkvi od štátu nech si všetko platia sami!!!

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over