Diskusia k článku Slovenský rozhlas najznámejšou rozhlasovou značkou
Keď sme už pri tom mediálnom priestore. Cenník reklamy v mnohých rádiách nie je totožný s počúvanosťou. Prečo je to tak? Tiež je dôležité vybudovať si správny image značky. Niekedy stačí reklama rádia na správnom mieste, čase a hoci nepatrí medzi top5 má reklamu. Určite svoje robí aj cieľová skupina, určite nebudú na Funrádiu vysielať reklamu na vystúpenie Roba Kazíka a Petra Stašáka v kúpeľnom dome Kriváň na Sliači alebo tak, keď je jasné, že vysiela pre mladých.
Zalezi aj od toho ako polozili otazku.Viete psychologia hra v tomto smere velku ulohu.A ked si ta agentura chce urobit prieskum podla svojich predstav,tak automaticky poklada otazku tak aby bolo potom vysledok vzdy podla ich predstav.Je to maly podvod ,trik ,nazvite to ako chcete ale tak to urcite je: Uvediem priklad:takze,chcem aby nam v tomto pripade,vyskocila ako najpoznavanejsia znacka spomedzi radii prave znacka Slovenskeho rozhlasu? O.k.chceme.Takze otazku pokladame respondentom nasledovne: " Ktore znacky-nazvy, spomedzi ROZHLASOVYCH stanic poznate.?No a kedze psychologia je vsemocna,respondent si logicky-podvedome spomenie pri takto formulovanej otazke najprv.na : Rozhlas,( pocnuc otazkou "rozhlasovych",) teda Slovensky rozhlas...a potom uz menuje dalej...aaaa sup.je to tam..urobeny je zaznam..a takto potom akoze najviac pozna Slovensky rozhlas.
Opacny priklad:chceme aby nam vyskocilo do popredia radsej nejake sukromne radio? Napr.FUN? O.k..nech sa paci.Otazku pokladame nasledovne:"Ktore znacky-nazvy, spomedzi RADII najviac poznate.? Odpoved:" na nejaky SRo-rozhlas si tak rychlo vacsina ani len nespomenie(samozrjeme ak nema respondent 65rokov a viac) a hned mu napadnu RADIA.!! Napr.aj FUN ,kedze je vseobecne zname ,ze znalost tejto znacky je uz dlhe roky najvacsia a ani sa netreba tomu cudovat.
Takze asi tak.tolko male skolenie o "sikovnosti " agentur.Ked raz budem velky,tak si tiez jednu zalozim..sami vidite ako sa lahko da manipulovat s ludmi,prieskumami,vysledkami,nasledne klientami a potom aj medialnym-reklamnym priestorom a v konecnom dosledku aj prachmi :o)) Doost dobry biznis.,co poviete..?A sorry za tu obsiahlost,nedalo sa byt strucny.:o))
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň