menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Ako vnímate prechod našich rádií na 0 dBr MPX Power?

86 príspevkov
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
09.01.2013 13:38
0
0
Peter_CA

A to si na to ako prisiel, ze ich nemaju? A o zvuku ceskych stanic by som radsej pomlcal, lebo vacsina z nich je na dost biednej urovni..

Peter_CA (neregistrovaný, 95.103.0.xxx)
Peter_CA (neregistrovaný, 95.103.0.xxx)
09.01.2013 06:58
0
0
@Palo

Nehnevaj sa, ale písanie o sprievodnom jave sú kecy. Treba sa opýtať Nemcov a Čechov, ako to robia, že ich rádiá takéto problémy nemajú.

Palo (neregistrovaný, 195.168.234.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.168.234.xxx)
09.01.2013 00:57
0
0
Pepo

To je podmiene viacerymi faktormi. Moze na to vplyvat vstupny gain napr., typ procesora, nastavenie zdvihu, hustota kompresie a podobne. Ja som toto postrehol aj na inych radiach, takze moze to byt sprievodny jav. Treba napisat do TU, naco prijimaju take nariadenia. Kludne by stacilo ubrat dBr aj na 3 a bolo by to podstatne lepsie.

Pepo (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
09.01.2013 00:38
0
0
@Palo

Lenze pri ostatnych vysielacoch / radiach (napr. take Funko, Expres, ci Viva) som tento problem nezaznamenal. Ale pri pocuvani Radia_FM, ci Slovensko cez terestricky vysielac je toto uz nechutne otravne. Uz som sa dokonca pristihol pri tom, ze ked som si pustal v playeri mp3-ku, tak som uz nejak automaticky v inkriminovanych pasaziach skladieb cakal, ze mi bude player pridavat, resp. uberat hlasitost, ako to robia towercomacke vysielace RTVS.

Palo (neregistrovaný, 195.168.234.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.168.234.xxx)
08.01.2013 23:54
0
0
Pepo

Toto co uvadzas, ze ti kolise hlasitost, je presne sposobene prave prechodom na 0 dBr. MPX limiter je tak zlozity proces, ze mu trva podstatne dlhsie dorovnat hodnoty, ako obycajnemu limiteru. Pri stredoch ide hlasitost vyssie, ako ked su basy. Alebo tiez napr. pri hovorenom slove. Nemali davat tento nezmyselne nizky parameter a nerobilo by to.

Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
08.01.2013 22:22
0
0
kolísanie hlasitosti

Už som tu kedysi spomínal, že od konca augusta / začiatku septembra začala na towercomáckych rozhlasových vysielačoch RTVS po prechode na 0 dBr kolísať hlasitosť v závislosti od vysielaných zhlukov zvukov.
Dnes som ohľadom tejto veci dostal z Towercomu takúto odpoveď:

"Vami uvádzané kolísanie môže spôsobovať zaradenie nových zvukových procesorov, ktoré sú v súčasnosti nastavené v režime továrenského nastavenia. V krátkej dobe sa plošne bude nastavovať nový režim zvukových procesorov, ktorý si pre jednotlivé programové okruhy v súčasnosti pripravuje RTVS - SRo. Preto Vás môžeme len požiadať o trpezlivosť."

Už to bude pol roka, čo rádio niekedy doslova zvreští, potom sa o polovicu stíši a tak ďalej dookola.
Nuž asi ich slogan "my sme signál, my sme budúcnosť" v praxi. :/

lamka02sk (neregistrovaný, 195.91.13.xxx)
lamka02sk (neregistrovaný, 195.91.13.xxx)
02.11.2012 12:24
0
0
expres

expre v považskej bystrici hra katastrofalne v puchove sa takmer neda chytit

duro (neregistrovaný, 85.248.140.xxx)
duro (neregistrovaný, 85.248.140.xxx)
01.11.2012 15:35
0
0
beta

beta vysiela zas 6 dBr. Uz sli dobre, ale teraz hucia poriadne. zrejme to robia naschval, kedze to uz mali ok.

barka (neregistrovaný, 85.71.231.xxx)
barka (neregistrovaný, 85.71.231.xxx)
31.10.2012 14:05
0
0
Peter_CA

Díky za link. Opravdu zábavné čtení, holt kokoti se bojí o bum bum.

Peter_CA (neregistrovaný, 178.41.34.xxx)
Peter_CA (neregistrovaný, 178.41.34.xxx)
29.10.2012 13:13
0
0
0 dBr v ČR

Kto to ešte nečítal, doporučujem: http://www.ctu.cz/ctu-online/diskuzni-misto.html?a…

Niektoré perly:
"Používaní dynamických procesorů vede k tomu, že obvykle dosahovaná hodnota výkonu multiplexního signálu je v rozmezí +4 - +7 dBr ... tato hodnota je vnímána jako sytý a dynamický zvuk ..." - Český rozhlas

"Specifický zvuk "rádia" daný právě audio procesingem posluchači oceňují a jsou často zklamání, když si pustí originál CD s hudbou ze 70. a 80. let, které nemá tak kvalitní zvuk, na jaký jsou zvyklí z rádia." - Media Bohemia

Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
07.10.2012 21:23
0
0
@JjA

Tak prikladám spomínaný dôkaz pochádzajúci z nižšie linkovaného článku: http://img62.imageshack.us/img62/2526/mapapokrytia…
Na obrázku pekne vidno umiestnenie na Kuzmínove, ako aj lepší dosah z tejto kóty (Rádio_FM z tej súčasnej je problém kvalitne chytiť už v Or. Podzámku, na druhej strane JZ smerom po ceste na Kraľovany táto frekvencia "škŕka" už vo Veličnej - o čom som sa opätovne presvedčil aj dnes).

Pepo (neregistrovaný, 82.145.211.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 82.145.211.xxx)
07.10.2012 11:02
0
0
@JjA

Ale veru ze bolo. Mam to potvrdene z viacerych doveryhodnych zdrojov. Ked este v tomto clanku (tu: http://sk.radiotv.cz/radio-clanky/radio-technika/r… ) bol obrazok pokrytia signalom 91.70 MHz v DK, bolo tam pekne vidno, ze to bolo generovane este pre Kuzminovo (vysielac bol na obrazku umiestneny prave tam).Len Expres Net ako poskytovatel si to potom svacol na tu ich vodaren. Mne uz bohuzial tie mapky pokrytia nezobrazuje, ale mam to ulozene v kompe, tak ked sa tam dostanem, mozem ti to tu ako dokaz uploadnut. ;-)

JjA (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
JjA (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
07.10.2012 10:37
0
0
fm ko dk

Pepo nemas pravdu nikdy nebolo FM koordinovae na Kuzminovo,potvrdi ti to TU.

Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
07.10.2012 01:07
0
0
@xy

To je jasné, že Brezovec je pre nich efektívnejšie riešenie (keď tam majú vlastný objekt (DVB-T vysielač na verejnoprávny mux.)), ako im stavať nový vysielač na Kuzmínku, resp. prenajímať si to od p. Bobáka, ktorý je (pokiaľ správne viem) stále majiteľom toho MMDS stožiara na Kuzmínku (ktorý kedysi využívala aj Viva, keď ešte v DK vysielala).
Inak by ma zaujímalo, čo s tým má Towercom za lubom. Či si priestory na vodárni plánuje prenajímať dlhodobo, alebo budú riešiť prechod na ten Brezovec (čo by bolo najlepšie riešenie a to čím skôr, tým lepšie).

xy (neregistrovaný, 84.47.51.xxx)
xy (neregistrovaný, 84.47.51.xxx)
07.10.2012 00:52
0
0
to Pepo

Towercom by to spustil skôr z Brezovca, kde má vykrývač ako z Kuzminova. čo sa týka vodárne je to neefektívne využívanie a plytvanie frekvenčným spektrom podobne ako Lumen vysiela zo Sitna len 2 kW a nie na maximum 20 kW. Mali by im tu frekvenciu zobrať a prideliť inému subjektu, oni nech si nájdu inú 2 kW.

Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
06.10.2012 23:56
0
0
DK_FM

Tak, tak. Keď to trochu preženiem (ale naozaj len trochu) tak v podstate akákoľvek kóta v meste, či jeho okolí je lepšia, ako tá nešťastná vodáreň, v ktorej areáli sú v súčasnosti obidva vysielače umiestnené. Dosť ma zaujíma fakt, prečo keď už bolo FMko z pôvodne koordinovanej kóty Kuzmínovo presunuté o viac ako 100 výškových metrov nižšie, tak bol ešte k tomu aj znížený výkon z 1 kW na polovicu (500 kW). Akoby nestačilo, že samotná vodáreň je v porovnaní s Kuzmínovom absolútne nešťastné, alebo napíšem rovno šlendrianske a lacné riešenie. Keď z Kuzmínova ešte vysielala Viva, jej lepší dosah a pokrytie boli v podstate po celom okrese (dokonca aj za jeho hranicami) počuteľné. A to dokonca pri jej výkone 0.5 kW, ktorý bol rovnaký, ako má v súčasnosti Rádio_FM a Expres. Keby (ja viem, keby bolo keby...) sa podaril pôvodný zámer a _FM by išlo naozaj z Kuzmínova a s výkonom celý 1 kW, bola by to jedna báseň. Takto, keď _FM počúvam v aute, alebo na playeri (pri chôdzi) u nás na Medzihradnom (m.č. DK), tak mi už stereo vypadáva a pridáva sa k tomu dokonca aj občasné škrkanie. Navyše (aby toho nebolo málo) som po tom, ako frekvenciu prebral Towercom, zaznamenal mierne zhoršenie signálu u nás. Nie, že by to teraz bolo úplne zlé, ale pred tým to bolo o niečo lepšie (signál).

- sorry za OT -

Seth (neregistrovaný, 213.81.189.xxx)
Seth (neregistrovaný, 213.81.189.xxx)
06.10.2012 11:38
0
0
to xy

Vídiš to, na tú Kubínsku som zabudol, to by rovno v NO mohli Maguru vypnúť :)

xy (neregistrovaný, 84.47.51.xxx)
xy (neregistrovaný, 84.47.51.xxx)
06.10.2012 01:27
0
0
to Seth

najlepšie koty by boli Kubínska hoľa, Brezovec, Kuzmínovo

Seth (neregistrovaný, 213.81.189.xxx)
Seth (neregistrovaný, 213.81.189.xxx)
05.10.2012 23:57
0
0
_FM DK

Celkovo ten vysielač ma na prd pozíciu, nemá schopnosť kvalitne "zavŕtať" to okolitého terénu, také Medzibrodie, Pucov, Pribiš a pod je tam signál na viacerých miestach problémový, autorádio si vyberá buď 91.9 MHz z NO ale častejšie na 104,3 MHz Kráľová hoľa, o Exprese ani nevravím (spomínané obce je 95.4 MHz takmer nulová). Prijímacia parabola na vodárni, vysielacia anténa na stĺpe pomaly 20 m od budovy, doslova zašitom v tom kvázi kopčeku, asi aby ho iný nevideli, a dipólik len tak potroche vykúka nad úroveň strechy ,,,,, veveričky si musia užívať :D Rozhodne pre _FM pri najhoršom Kuzmínovo, pri lepšom Brezovec Tvp a pri najlepšom Sklaky nad Vyšným Kubínom, odtiaľ by to teda hralo už aj do nejakej tej vzdialenosti, ale to len snívajte s nami

Pepo (neregistrovaný, 77.234.248.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 77.234.248.xxx)
01.10.2012 22:31
0
0
@Seth

Máš pravdu - kubínsky Expres net reval vždy znamenite - koniec koncov asi ako všetky Expres Nety naprieč Slovenskom.
Je to normálny jav, keď človek stoí blízko vysielača - keď som tam bol ja, pozoroval som presne to isté - dokonca aj keď ešte vysielala Viva z Kuzmínova, tak sa mi v nej miešalo eFeMko a Expres.
eFeMko na 88.00 MHz registrujem ako odraz na mnoho miestach v meste aj ja. Často krát mi tam dokonca suverénne naskočí aj RDS.

Seth (neregistrovaný, 213.81.189.xxx)
Seth (neregistrovaný, 213.81.189.xxx)
01.10.2012 17:17
0
0
DK - Vodáreň

Už stíchol aj Expres mám pocit, bol som tam autom a dokonca _FM je o čosi hlasnejší proti Expresu a pokiaľ si pamätám tak Kubínsky Expres reval hodne :D Ináč som si všimol zaujímavý jav keď pri vysielači mi FM_ a Expres hral v kope (_FM hlasnejšie a v pozadí Expres) na 88,0 MHz a 99,0 MHz. Jednalo sa asi o zahltenie rádia v blízkosti vysielača a toto zahltenie sa strácalo až pod kopcom na príjazdovke na vodáreň

favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
30.09.2012 22:11
0
0
ZR Skalica

Je to tak, nemožné sa stalo skutočnosťou :-) Možno budú môcť niektorí blízko vysielača konečne naladiť Jih bez prskania od ZR.

dxsi (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
dxsi (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
30.09.2012 20:01
0
0
Zahorácke radio 89,2 Mhz na predpísanej úrovni

Zahorácke radio 89,2 Mhz stiahlo tiež zvuk na uroveň ostatných sk radii.Ešte 105,2 Mhz Lumen je stále na pôvodnej úrovni preto pri prepnutí je hlasnejšie.Paradoxne Lumen bolo najtichšie v porovnáni s EX a ZR pred nariadením.
Pruser je ale u českých radii, tie hulákajú ako na lese

MAJAK (neregistrovaný, 78.141.116.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 78.141.116.xxx)
12.09.2012 01:59
0
0

funko z koty kamzik ma horsi zvuk nez pred desiatimi rokmi kedy ho tusim naposledy najviac menili.. uz to nie je take to jasne "znacenie" typu AHA JASNE TO SOM ZROVNA NALADIL FUNKO bez toho aby som sa pozrel na displej.. co ma ale viac trapi uz cele roky je ze rock FM malo vzdy akysi tichy zvuk ktohovie ako to je teraz po "upravach" - to som este neskumal

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
11.09.2012 23:50
0
0
...

Neviem od kedy, ale myslím že cez víkend to tak ešte nebolo, teraz je však Fun rádio z frekvencie 99,2 tichšie. Myslím že rádiá, aspoň tie ktoré chytím sú v norme, najhlasnejšie teraz ide E2 na 100,9. Je to len môj subjektívny pocit, ale myslím že rádiá, aspoň tie ktoré najviac kričali, teda Expres a Funko teraz znejú lepšie. A takého strašiaka z toho 0 dBr tu v diskusiách niekto robil...

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over