Diskusia k téme Rádio Rebeca
Europa 2 ma síce viac menej slovenske jingle, ale stále použiva anglicke nazvy relácii, priklad: Wake up, Michaela ON-AIR, Šorty ON-AIR, Drivetime s Láďom, Partytime s Denisom, Hot Shot so Zuzanou, Switch, Sunday Session
"Nehovoriac o „anglickom“ JINGLI „Rádio Rebeca – rejdiou rebeca“ – prežitok. Tiež 90. roky, keď bolo neprekonateľne moderné, po uvoľnení po 89-tom roku, počuť aj niečo iné ako rodný jazyk a ruštinu. Dnes v tom nevidím žiadny význam mať JINGEL v inom ako slovenskom jazyku."
https://martincifrik.blog.pravda.sk/2019/12/24/ako…
:-)
Ono je vo všeobecnosti ťažké hovoriť o formátovaní rádia niekomu, kto nemá funkčné obchodné oddelenie, v rozpočte na strane investícií má takmer nulu a na plánovanie a vysielanie používa Jazler. To hovorí o nízkych ambíciách samo o sebe.
Zavináč, Trnavské Rádio nemá žiadne financovanie z priestorov, kde sídli. Tento hoax ti môžem absolútne 100% negovať. Jeho čísla sú postavené len a len na tvrdej práci majiteľov, skúsenostiach s naformátovaním a schopnom obchode. Je to čudné? Nie je. Kto maká, zaslúži si.
A takisto aj pre teba luboTS - viem, ze situacia regionalok je omnoho zlozitejsia ako pred par rokmi a viem aj preco. Mam to zmapovane, jedine co sa pokusam napisat je, ze regionalkam by pomohlo v pocuvanosti profesionalne formatovanie.
Stojim si za tym, ze lepsej zapamatatelnosti pomoze jednotny nazov a nie dva nazvy. To samozrejme nevylucuje fakt, ze niektore naformatovane stanice, tak ako pises, pouzivaju viac nazvov pre identifikaciu.
A naprike tomu ze s tebou suhlasim ze regionalne radia nie su ziadny tazky biznis, mas zle informacie, Trnavske si za podnajom plati standardnu sumu. Ziadny kamaratsaft... s Nadvorim culo spolupracuju v suvislosti s koncertmi a Malym Berlinom a podobne... ale najom je uplny standard
Zavinac, asi stale nechapes pointu toho, co sa tu pokusam napisat: Nikde nepisem, ze radio je brutalny biznis. Ani celoplosky nie su az na par vynimiek ziadny brutalny biznis, nie to este regionalky. Jedine co sa snazim povedat je, ze ak budu sucasne regionalky profesionalne naformatovane, mozu zobrat istu cast posluchacov celploskam. Zatial sa to takmer vobec nedeje.
..ak by Trnavské nebolo v priestoroch, kde je a podporovane ľuďmi, ktorým aj tie priestory patria, situácia by bola iná. Je dobré byť tak trochu realista. Je to tak, ako keď dnes niekto chce vydať tú platňu, tiež na tom už nezarobí, ale je to v podstate charita a súčasť image. Je pekné skúšať hľadať si takto ďalšiu prácu, ale myslím, že tadiaľ cesta nevedie.
@Martin: To si Ty autor článku a moderátor v Trnavskom rádiu? No dám pár názorov. Tak tie jingle a hlavne to že je chyba použiť v identifikácii iba Rebeca, že by to malo mať vždy rovnaký tvar. Tak napríklad londýnska verzia Heart sa bežne identifikuje ako London's Heart, niekedy však použijú This Is Heart. Francúzske Funko v identifikácii bežne okrem Fun radio používa aj Fun Rejdio či iba Fun. Aj české Fajn rádio občas použije iba Fajn. Veľmi známy program American Top 40 sa bežne identifikuje ako AT 40, ale používajú aj American Top 40. A je vo svete milión rádií, ktoré v identifikácii používajú svoju frekvenciu, popri tom však aj bez frekvencie. Takže použitie v identifikácii iba Rebeca určite nijaká chyba nie je.
No a ešte k regionálkam. Tie mali kedysi inú situáciu. Celoplošné či multiregionálne rádiá boli len Funko a Twist, neskôr Koliba, z ktorej bolo Okey. Expres prišiel neskôr a také Jemné a ďalšie ešte neskôr. A ešte jedna vec, celoplošky mali len celoplošné reklamy. Dnes je možnosť reklamu odpájať a vysielať iba vo vybranom regióne. Toto je asi to najhoršie čo sa regionálkam mohlo prihodiť.
@ Zavináč: Nesúhlasím že rádio patrí do minulosti. Áno, na nete si pustím hudbu a môžem čítať množstvo informácií. Ale som nútený sedieť pri počítači či mobile. Rádio robí to čo zatiaľ nijaké iné médium, ponúka hudobný a slovný obsah ktorý môžem počúvať popri akejkoľvek inej činnosti, v práci, doma, kdekoľvek. Rádio svoje miesto má a myslím že ešte dlho mať bude
Niekde som pocul toto: "Ti, ktori tvrdia, ze to nejde, nech neprekazaju tym, ktori to uz robia" :) Namiesto teorie o tom, ze to nejde, opat konkretny priklad: Trnavske = vykazuje mierny zisk. Cele o com tocim je to, ze aj regionalne radia maju potencial zobrat celoploskam cast posluchacov ak budu profesionalne naformatovane.
Urcite sa radio neda porovnat ku gramofonovej platni.Radio bolo a bude in.Radio je nenarocne,pohotove,super medium.Okolo internetoveho radia je trochu viac prace.Terestrialne radio,staci otocit jednym gombikom a je to.
Jednak by tam nebola žiadna návratnosť nákladov - do malých rádií už neinvestuje skoro nik. Stačí si na finstate prebehnúť realiu. A druhá vec je spomenuté rádiá nemajú relevantné čísla ani v MML ani v Radioprojekte. Iné prieskumy sú síce pekné ale k ničomu aktuálne u celoslovenských zadávateľov. Rádio je médium minulosti. Bude tu síce aj v budúcnosti, ale podobne ako gramofónová platňa.
Ked sa naformatuju profesionalne, mozu vyskocit zo statistickej nuly na urcitu stabilnu pocuvanost. Vid Trnavske alebo Radio Kosice. A to je vzostup. Mozny teda je. Dolezite je zvolit spravny pristup.
Regionálne rádiá vzostup nečaká. Správne pomenované "naivná predstava" - tá je určite.
Uz som pri zrode nejakeho toho radia stal :) A text vobec nemyslim negativne. Prave naopak, pisem to preto, lebo mam taku (mozno naivnu) predstavu, ze by regionalne radia mohli zase casom zazivat svoj vzostup. Aktualne je trend bohuzial opacny.
Pre Marina si strasne mudry skusk urobit radio a potom taraj .
Najskôr ide Žilina 88,6, Martin 99,6 je 4 sekundy pozadu a Ružomberok 99,8 je až 8 sekúnd pozadu oproti Žiline.
ono sa to rieši už od samotného spustenia... že vôbec niečo tak amatérske môže existovať, už dávno mala byť odňatá frekvencia aj pevádzkové povolenie.
Takže takto: po jarnom výpadku, ktorý rádovo trval niekoľko týždňov, vysielač už pár týždňov opäť hrá. Krátke niekoľko sekundové výpadky však pretrvávajú (minule som zaznamenal aj dlhší, keď vysielač cca. pol dňa mlčal), zvuk je stále plechový s "prehúlenými" výškami a nevyváženým stereom (hrá viac z ľavého kanála). Mal som síce od nemenovaného človeka echo, že sa to má riešiť, ale zatiaľ nič (už sa to "rieši" cca. pol roka).
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň