Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku je aj naďalej Rádio Expres. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý pravidelne uskutočňuje spoločnosť Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Aktuálny prieskum bol realizovaný v období od 16.9.2013 do 15.12.2013 a od 6.1.2014 do 30.3.2014 [4. kvartál 2013 + 1. kvartál 2014] na vzorke 4381 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14-79 rokov. Bolo v ňom zaradených 50 rozhlasových staníc.
Počúval[a] včera:
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 70%.
Poradie otvára Rádio Expres s 19%, ďalej Rádio Slovensko so 17%, nasleduje Fun rádio s 12%. S 8% sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie. Europa 2 získala 7%. Šiesta priečka patrí Rádiu Regina so 6% a siedme je Rádio_FM s 3%.
Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri „počúval včera" 25%. Rozhlasová sieť Radiogroup (Fun Rádio + Europa 2) dosiahla počúvanosť 18%.
Počúval[a] minulý týždeň:
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ predstavuje 92%.
Poradie otvára Rádio Expres s 35%, ďalej Rádio Slovensko s 29%, nasleduje Fun rádio s 26%. S 19% sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 so 16%. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 13% a siedma priečka patrí Rádiu_FM so 7%.
Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri „počúval minulý" týždeň 42%. Rozhlasová sieť Radiogroup (Fun Rádio + Europa 2) dosiahla počúvanosť 35%.
Podiel na trhu [share]:
V 4. kvartáli 2013 a 1. kvartáli 2014 dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledujúce výsledky: prehľad otvára Rádio Expres s 23% a Rádio Slovensko s 19% podielom na trhu. So 14% podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Europa 2 s 8% a ďalej Rádio Regina s 8%. Jemné melódie dosiahli 7% a Rádio Lumen 2%. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 18 % z trhu.
Podrobnejšie údaje nájdete už čoskoro v rubrike prieskumy.