Metodológia zberu: osobné rozhovory (metóda „face-to-face“) /cca 75% vzorky/ a samostatné vyplnenie webdotazníka respondentom (metóda „self-complete CAWI“, respondenti zaradení do prieskumu na základe regrutácie osobným rozhovorom, telefonicky príp. naregrútovaním z iných prieskumov) /cca 25% vzorky/.
ROZHLASOVÉ STANICE - základné ukazovatele
- Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ predstavovala v roku 2019 86,4%, čo je 3.859.000 poslucháčov vo veku 14 - 79 rokov.
- Každý deň počúvalo rádio viac ako 2,6 milióna ľudí (58,7% populácie).
- V priemere každý občan Slovenskej republiky počúval denne rádio hodinu a 55 minút.
- Každý poslucháč počúval rádio priemerne tri hodiny a 15 minút.
ROZHLASOVÉ STANICE - posledný týždeň
V roku 2019 bolo najpočúvanejšie Rádio Expres s 33,4% (1.490.000); ďalej Rádio Slovensko s 26,2% (1.172.000); nasledovalo Fun rádio s 23,1% (1.031.000). Rádio Europa 2 malo počúvanosť 16,6% (742.000) a Rádio Vlna počúvanosť 15,0% (672.000). Nasledovalo Rádio Jemné so 14,9% (668.000) a Rádio Regina s 11,9% (531.000).
ROZHLASOVÉ SIETE - posledný týždeň
Rozhlasová sieť Radio Services (Rádio Anténa Rock, Europa 2, Rádio Jemné, Rádio Vlna) dosiahla v parametri „počúvali posledný týždeň“ počúvanosť 40,1% (1.793.000). Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi (Rádio Devín, Rádio_FM, Rádio Patria, Rádio Regina, Rádio Slovakia International, Rádio Slovensko) počúvanosť 39,1% (1.749.000) a Regiomedia (Rádio Beta, Rádio Best FM, Rádio Frontinus, Kiss Rádio, Rádio Liptov, Rádio Lumen, Rádio Rebeca, Rádio SiTy, Trnavské Rádio, Rádio Viva, Rádio Wow, Záhorácke rádio) 9,7% (432.000).
ROZHLASOVÉ STANICE včera - podiel na trhu
V meranom období dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledovné výsledky: Rádio Expres s 21,7% podielom na trhu, Rádio Slovensko má 19,9% a s 11,9% podielom nasleduje Fun rádio. Ďalej Rádio Vlna s 8,2% a Rádio Europa 2 so 7,3% podielom na trhu. Podiel 7,0% má Rádio Jemné. Rádio Regina dosiahlo 6,5%. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 17,6% z trhu.
Kompletnú tlačovú správu nájdete TU.
zdroj: MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, I.-XII./2019
MEDIAN SK je slovenská nezávislá súkromná spoločnosť pre prieskum trhu, médií, verejnej mienky a pre vývoj analytických a marketingových softvérov založená v roku 2002. Úzko spolupracujúca česká spoločnosť MEDIAN pôsobí na slovenskom trhu od roku 1993. MEDIAN SK realizuje všetky typy kvalitatívnych a kvantitatívnych prieskumov.