menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Radioprojekt VII.-IX./2023: Počúvanosť jednotlivých staníc aj celých sietí je aj naďalej stabilná

| Median SK , Tlačová správa
Spoločnosť MEDIAN SK, s.r.o. realizuje kontinuálny prieskum RADIOPROJEKT od apríla 2009. Výsledky, zverejnené v tejto tlačovej správe, boli zbierané v termíne od 26.6.2023 do 17.9.2023. Prieskum bol realizovaný na vzorke 3.078 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
Radioprojekt VII.-IX./2023: Počúvanosť jednotlivých staníc aj celých sietí je aj naďalej stabilná
zdroj: Freepik / Radia.sk

Metodológia zberu: osobné rozhovory (metóda „face-to-face“) /cca 75% vzorky/ a samostatné vyplnenie webdotazníka respondentom (metóda „self-complete CAWI“, respondenti zaradení do prieskumu na základe regrutácie osobným rozhovorom, telefonicky príp. naregrútovaním z iných prieskumov) /cca 25% vzorky/.

Základné ukazovatele

  • Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ predstavuje 83,2%, čo je 3.705.000 poslucháčov vo veku 14 - 79 rokov.
  • Každý deň počúva rádio viac ako 2,3 milióna ľudí (52,4% populácie).
  • V priemere každý občan Slovenskej republiky počúva denne rádio takmer hodinu a 40 minút.
  • Každý poslucháč počúva rádio priemerne tri hodiny a 10 minút.

ROZHLASOVÉ STANICE - posledný týždeň

Najpočúvanejšie je Rádio Expres s 32,3% (1.439.000); ďalej Rádio Slovensko s 22,9% (1.019.000); nasleduje Fun rádio s 22,3% (993.000). Rádio Vlna má počúvanosť 17,0% (755.000) a Rádio Europa 2 má 16,9% (750.000). Nasleduje Rádio Melody s 13,4% (597.000) a Rádio Regina s 9,4% (420.000).

RADIOPROJEKT, VII.-IX./2023: Rozhlasové stanice - počúval(a) posledný týždeň

ROZHLASOVÉ SIETE - posledný týždeň

Rozhlasová sieť Bauer Media Group dosiahla v parametri „posledný týždeň“ počúvanosť 48,8% (2.170.000) a Radio Group počúvanosť 34,9% (1.555.000). Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol 31,0% (1.378.000) a rozhlasová sieť Regiomedia má počúvanosť 9,2% (408.000).

RADIOPROJEKT, VII.-IX./2023: Rozhlasové siete - počúval(a) posledný týždeň

Členovia rozhlasových sietí:

ROZHLASOVÉ STANICE včera - podiel na trhu

V meranom období dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledovné výsledky: Rádio Expres s 22,1% podielom na trhu, Rádio Slovensko má 18,0% a s 14,3% podielom nasleduje Fun rádio. Ďalej Rádio Europa 2 s 11,7% a Rádio Vlna s 9,9% podielom na trhu. Podiel 7,5% má Rádio Melody a 4,8% Rádio Regina. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 11,7% z trhu.

RADIOPROJEKT, VII.-IX./2023: Rozhlasové stanice včera - podiel na trhu

Kompletnú tlačovú správu nájdete TU.

zdroj: MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2023

MEDIAN SK je slovenská nezávislá súkromná spoločnosť pre prieskum trhu, médií, verejnej mienky a pre vývoj analytických a marketingových softvérov založená v roku 2002. Úzko spolupracujúca česká spoločnosť MEDIAN pôsobí na slovenskom trhu od roku 1993. MEDIAN SK realizuje všetky typy kvalitatívnych a kvantitatívnych prieskumov.

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 7 príspevkov

Jazz_Laco
Jazz_Laco
24.10.2023 20:44
0
1

Tak prieskumy slúžia primárne rádiám, ktoré na základe nich získavajú reklamu. Tá sa totiž prerozdeľuje podľa výsledkov => menšia počúvanosť = menej reklamy. Častejšie zverejňovanie výsledkov by umožnilo lepšie naprogramovať rádio, posunúť ho niekam ďalej - čo je vec, ktorá sa u nás zanedbáva.

Výsledky sú dôležite aj pre komunikáciu s poslucháčmi. Čiže napríklad Expres môže dávať na billboardy kampaň, kde uvedie "My sme jednotka", pričom to musí mať podložené aj verejne dostupnými faktami....

Aj keď Viva alebo Dobré Rádio patria pod mediálne domy, nemusí to znamenať, že tie príjmy z reklamy budú väčšie. Zadávateľ sa rozhoduje na základe počúvanosti a nič v zlom, málokto sa tam rozhodne inzerovať len preto, že niekam patria. Veľkí zadávatelia ich jednoducho budú ignorovať, reklamy na telekomunikácie tam asi nenájdeš.

LuboTS
LuboTS
24.10.2023 20:06
1
0

Treba si dať základnú otázku, komu a na čo slúžia tieto prieskumy? Určite nie sú určené pre bežných poslucháčov. Tí počúvajú svoje rádio, alebo rádiá bez ohľadu na ich počúvanosť. Programoví a hudobní šéfovia majú iné prieskumy podľa ktorých sa riadia, oni fakt nepotrebujú výsledky každý týždeň. Žeby počúvanosť bola dôležitá pri riešení ceny za reklamu? To si tiež nemyslím. Napríklad taká Viva bude mať vždy viac reklamy, keď patrí pod zoznam ako také Dobré rádio, ktoré patrí pod Dobré média, tam nejakého pol percenta počúvanosti navyše nerieši absolútne nič. No a častejšie prieskumy by musel niekto zaplatiť. Kto by to mal akože financovať a prečo vlastne? My čo rádiám fandíme by sme možno radi videli výsledky aj každý týždeň, ale my nie sme ten dôvod, aby to každý týždeň vychádzalo. Jednoducho nie je dôvod

Jazz_Laco
Jazz_Laco
24.10.2023 19:49
0
1

Tak holandský trh už sledujem dlhšiu dobu a ich meranie počúvanosti sa mi zdá byť na vyššej úrovni ako občasné zverejnenie výsledkov. Treba však povedať aj to, že v tých západných krajinách sa používajú audiometre, čo dáva výraznejšie presnejšie dáta.

LuboTS
LuboTS
24.10.2023 19:29
0
0

Nie všade bývajú výsledky prieskumov každý týždeň. Nemecko, Rakúsko, tam je to podobne ako u nás. Napríklad v Británii budú výsledky RAJAR známe zajtra a tam to tiež býva zhruba raz za 3 mesiace. Takže nerob zo Slovenska niečo extra zaostalé. Sme jednoducho tam, kde sú aj iné, podstatne viac rozvinuté trhy. A na určovanie cien za reklamu to asi úplne stačí

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over