Ľudia často kladú otázku "prečo moja obľúbená stanica mení formát?" Obvyklá odpoveď: "Kvôli peniazom." Pre komerčné rozhlasové stanice predstavuje väčšinu z príjmov reklama. Peniaze z reklamy sú tým vačšie, čím má stanica vyššie ratingy. Tieto závisia výlučne od jej počúvanosti. Ako často a koľko ľudí počúva dané rádio, je na Slovensku vyhodnocované tri krát za rok spoločnosťou Median SK.
S pádom ratingov začne byť pre stanicu tažšie predávať reklamný čas [alebo spoty, ako to volajú v brandži] a jeho cena klesá. Stanica sa drží svojho formátu kým tento prináša zisky. Akonáhle zisky klesnú, alebo prestanú byť dostatočné, musí zákonite prísť ku zmene. Podobnou zmenou v týchto dňoch prešlo východoslovenské Rádio Kiks, ktoré po dlhoročnom úpadku zmenilo názov na Rádio Kiss a jasne zadefinovalo formát cielený na mladú generáciu.
Zmena, hoci je akákoľvek, sa vernému poslucháčovi môže zdať nepríjemnou, priam aktom "zrady" zo strany svojej obľúbenej stanice. Toto myslenie ale nie je správne - pre rozhlasovú stanicu je podobný čin proste snahou o prežitie v neustálom konkurenčnom boji, snahou o získanie nových poslucháčov, lepších ratingov a následne vyšších ziskov. A tak komerčné rádiá nezaujíma formát, akého sa držia, ale hospodárenie s profitom, nech je podoba rádia akákoľvek.