Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ku koncu roka riešila sťažnosti siedmych fyzických osôb z východného slovenska, ktoré žalovali na vizuál outdoorovej kampane Rádia Kiss. Podľa sťažovateľov je predmetný billboard, na ktorom sa bozkávajú Madonna a Britney Spears, nevhodnou reklamou, vzhľadom na to, že podporuje zvýšenie promiskuity a neprirodzené sexuálne správanie. Ďalej v sťažnostiach uvádzali, že vo viacerých mestách východného Slovenska, kde kampaň prebieha, je predmetný billboard umiestnený v blízkosti základných škôl, čo je v rozpore s podmienkou, že morálne nevhodné reklamy nemajú byť umiestnené v blízkosti škôl a výchovných zariadení.
Na stažnosti zareagoval zadávateľ i reklamná agentúra REMARK–CMA, ktorá bola tvorcom kreatívy kampane "Bozk." Vo svojom stanovisku uvádza, že vizuál je momentkou z odovzdávania prestížnej hudobnej ceny, ktorá zasiahla celý svet a nezaznamenala negatívny vplyv na duševnom, citovom alebo sexuálnom vývoji žiadneho jednotlivca. "Vizuál nepropaguje ani nedemonštruje žiadnu sexuálnu poruchu, nakoľko sa jedná o ďakovný a priateľský bozk po prijatí hudobnej ceny," uvádza sa v stanovisku. Ďalej sa nestotožňujú ani s názorom, že vizuál nabáda k promiskuitnému alebo lesbickému spôsobu života. Bozk rovnakých pohlaví ešte neznamená propagáciu inej sexuálnej orientácie a bozk ako prejav kamarátstva alebo vďaky nemôže byť klasifikovaný, ako nemorálny akt. Voľba vizuálu "Bozk“ vzišla z názvu novovzniknutého Rádia Kiss a zo skutočnosti, že obidve protagonistky spadajú do poslucháčskeho portfólia Rádia Kiss.
Komisia Rady pre reklamu preskúmala sťažnosť, stanovisko zadávateľa, vizuál billboardu a na základe skutočností, ktoré sú jej známe a z dostupných informácií dospela k týmto záverom:
- Z hľadiska všeobecných zásad reklamnej praxe reklama musí byť slušná a čestná a súčasne je dôležitý vzťah reklamy k produktu a použité médium, taktiež reklama nesmie obsahovať také vizuálne prezentácie, ktoré by porušovali hrubým spôsobom všeobecné normy slušnosti a mravnosti.
- Reklama - billboard Rádia KISS využíva momentku z odovzdávania hudobných cien, na ktorej sú znázornené dve známe speváčky pri bozku. Kontroverzný spôsob bozkávania sa týchto dvoch osôb - mimochodom vyslovene účelový a vypočítaný na efekt a reklamu - bol predmetom mnohých negatívnych ohlasov už po odovzdávaní hudobných cien. Tento bozk sa v žiadnom prípade nedá označiť za priateľský bozk a prejav kamarátstva.
- Treba jednoznačne rozlišovať medzi odvysielaním diania na odovzdávaní hudobných cien, ktoré sledujú len diváci, ktorí majú o daný program záujem a potom následným využitím jednotlivých momentiek v reklame - na billboarde umiestnenom na verejnom priestranstve, kde ju musia vidieť všetci - dospelí a aj deti. Zareklamu zodpovedá zadávateľ a on musí zvážiť čo bude v reklame použité - tak, aby reklama neporušovala právne predpisy, bola slušná a pripravená s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľom. Využitie bozku ako analógie s názvom rádia samo o sebe nie je problémom, problémom je vzhľadom na použité médium [billboard] samotná fotografia záznamu kontroverzného bozku. Uvedené billboardy sú umiestnené aj v blízkosti škôl; daná vizuálna prezentáciasa nedá považovať za slušnú a reklama za pripravenú s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľom a zvážení jej vplyvu na všetky skupiny spotrebiteľov.
Podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu vizuál billboardu s názvom "Bozk - Don't Miss The Kiss" nesplnil podmienky určené Etickým kódexom pre jej uvedenie a na základe vyššie uvedeného komisia hlasovaním rozhodla, že reklama je v rozpore s kódexom a sťažnosti sťažovateľov sú opodstatnené. Rada odporučila reklamu stiahnuť z obehu.