menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rada pre reklamu napadla billboard Rádia Kiss

| Rada pre reklamu

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ku koncu roka riešila sťažnosti siedmych fyzických osôb z východného slovenska, ktoré žalovali na vizuál outdoorovej kampane Rádia Kiss. Podľa sťažovateľov je predmetný billboard, na ktorom sa bozkávajú Madonna a Britney Spears, nevhodnou reklamou, vzhľadom na to, že podporuje zvýšenie promiskuity a neprirodzené sexuálne správanie. Ďalej v sťažnostiach uvádzali, že vo viacerých mestách východného Slovenska, kde kampaň prebieha, je predmetný billboard umiestnený v blízkosti základných škôl, čo je v rozpore s podmienkou, že morálne nevhodné reklamy nemajú byť umiestnené v blízkosti škôl a výchovných zariadení.

radia.sk

Na stažnosti zareagoval zadávateľ i reklamná agentúra REMARK–CMA, ktorá bola tvorcom kreatívy kampane "Bozk." Vo svojom stanovisku uvádza, že vizuál je momentkou z odovzdávania prestížnej hudobnej ceny, ktorá zasiahla celý svet a nezaznamenala negatívny vplyv na duševnom, citovom alebo sexuálnom vývoji žiadneho jednotlivca. "Vizuál nepropaguje ani nedemonštruje žiadnu sexuálnu poruchu, nakoľko sa jedná o ďakovný a priateľský bozk po prijatí hudobnej ceny," uvádza sa v stanovisku. Ďalej sa nestotožňujú ani s názorom, že vizuál nabáda k promiskuitnému alebo lesbickému spôsobu života. Bozk rovnakých pohlaví ešte neznamená propagáciu inej sexuálnej orientácie a bozk ako prejav kamarátstva alebo vďaky nemôže byť klasifikovaný, ako nemorálny akt. Voľba vizuálu "Bozk“ vzišla z názvu novovzniknutého Rádia Kiss a zo skutočnosti, že obidve protagonistky spadajú do poslucháčskeho portfólia Rádia Kiss.

Komisia Rady pre reklamu preskúmala sťažnosť, stanovisko zadávateľa, vizuál billboardu a na základe skutočností, ktoré sú jej známe a z dostupných informácií dospela k týmto záverom:

  • Z hľadiska všeobecných zásad reklamnej praxe reklama musí byť slušná a čestná a súčasne je dôležitý vzťah reklamy k produktu a použité médium, taktiež reklama nesmie obsahovať také vizuálne prezentácie, ktoré by porušovali hrubým spôsobom všeobecné normy slušnosti a mravnosti.
  • Reklama - billboard Rádia KISS využíva momentku z odovzdávania hudobných cien, na ktorej sú znázornené dve známe speváčky pri bozku. Kontroverzný spôsob bozkávania sa týchto dvoch osôb - mimochodom vyslovene účelový a vypočítaný na efekt a reklamu - bol predmetom mnohých negatívnych ohlasov už po odovzdávaní hudobných cien. Tento bozk sa v žiadnom prípade nedá označiť za priateľský bozk a prejav kamarátstva.
  • Treba jednoznačne rozlišovať medzi odvysielaním diania na odovzdávaní hudobných cien, ktoré sledujú len diváci, ktorí majú o daný program záujem a potom následným využitím jednotlivých momentiek v reklame - na billboarde umiestnenom na verejnom priestranstve, kde ju musia vidieť všetci - dospelí a aj deti. Zareklamu zodpovedá zadávateľ a on musí zvážiť čo bude v reklame použité - tak, aby reklama neporušovala právne predpisy, bola slušná a pripravená s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľom. Využitie bozku ako analógie s názvom rádia samo o sebe nie je problémom, problémom je vzhľadom na použité médium [billboard] samotná fotografia záznamu kontroverzného bozku. Uvedené billboardy sú umiestnené aj v blízkosti škôl; daná vizuálna prezentáciasa nedá považovať za slušnú a reklama za pripravenú s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľom a zvážení jej vplyvu na všetky skupiny spotrebiteľov.

Podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu vizuál billboardu s názvom "Bozk - Don't Miss The Kiss" nesplnil podmienky určené Etickým kódexom pre jej uvedenie a na základe vyššie uvedeného komisia hlasovaním rozhodla, že reklama je v rozpore s kódexom a sťažnosti sťažovateľov sú opodstatnené. Rada odporučila reklamu stiahnuť z obehu.

pridať príspevok  Diskusia k článku: 54 príspevkov

Palo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
Palo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
26.01.2006 14:16
0
0

Nie, este nemam zatial deti:) Aj s tym s tebou suhlasim, ze im nezakryjem oci, ze im to treba vysvetlit... Mne sa skor jedna o princip, ze detom druhi ukazu zlo, ktore potom posobi na ne... (nenarazam len na tu reklamu) Vies, lebo vsetky veci im nevysvetlis, lebo o vela sa ani nemusis dozvediet...

.... (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
.... (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
26.01.2006 09:17
0
0

tak teda,o.k.ciastocne sa zhodujeme :o) ale urcite nie v tom,ze si predd tym treba zakryvat oci.Detom oci len tak lahko nezakryjes,aj tak vzdy vidia to -co vidiet chcu.
Ak mas deti,tak to velmi dobre poznas..:o))

Palo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
Palo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
26.01.2006 08:01
0
0

Ja nie som knaz, ani mnich, ani nic podobne... Ja som sa len snazil, vysvetlit podla mna tuto vec. Ano davam ti v tom za pravdu, ze je na rodicoch vychovavaju deti a ako im aj taketo veci vysvetlia. Ja som poukazoval na to, ze sa mi nepaci tato vec s tou reklamou, ze to nie je dobre, co inak ked si precitam ten tvoj prispevok, tak to nepopieras...
(Tento bilboard len ukazuje aj na to aka je realita.Aj takato je.)
Takze by sme sa mohli na tom zhodnut...

xel (neregistrovaný, 84.47.38.xxx)
xel (neregistrovaný, 84.47.38.xxx)
25.01.2006 13:17
0
0

..No a mam taky pocit,ze este vacsi zadubnenci to tu vsetko komentuju..vsak Miredz ?! hehh

miredz (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
miredz (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
20.01.2006 10:40
0
0

vidno ze tomuto statu vladnu zadubenci. a, zial, vladnu zadubencom.

Aktuálne články

Počúvanosť
štvrtok, 21.11.2024
1.
18,70%   + 11,00%
2.
18,31%   - 3,79%
3.
12,16%   - 1,10%
4.
11,13%   - 2,63%
5.
7,98%   - 0,81%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over