Česko-slovenské Rádio Hey! vysiela už šesť mesiacov, na trh vstúpilo bez kampane, mediálky ho "nepoznajú“, nie je ani v žiadnom prieskume počúvanosti a mení majiteľa.
Spoločnosť GES Slovakia spustila vysielanie na slovenskú a českú hudbu zameraného Rádia Hey! v júli 2005 na frekvenciách v Bratislave [100.3], Poprade [107.3] a v Rimavskej Sobote [102.4 MHz]. Z udelených frekvencií mu zostalo ešte rozvysielanie banskobystrickej frekvencie [97.6], ktorú vedenie rádia plánovalo spustiť na jeseň 2005, podarilo sa to však až v januári 2006, a frekvencie v Nitre a Ružomberku. Proti ich prideleniu projektu Hey! sa totiž odvolali konkurenčné rádiá, o právoplatnosti ich pridelenia mal teda rozhodnúť súd.
Či sa tak stalo sa nám žiaľ zistiť nepodarilo a rovnako ani to ako hodnotí pozíciu Rádia Hey! po prvých mesiacoch vysielania jeho manažment. Čo sa mu z pôvodných zámerov podarilo zrealizovať a čo nie, v programe či v pokrytí, ktoré malo so všetkými frekvenciami dosiahnuť 60 percent? Prečo zatiaľ nefiguruje Hey! v žiadnych prieskumoch počúvanosti a odkedy tak plánujete urobiť? S akým obdobím návratnosti investícií počíta majiteľ? Kedy by malo rádio na seba začať zarábať? Na toto všetko sme sa pýtali výkonného riaditeľa Rádia Hey! Jána Lazara, odpovedí sme sa však nedočkali. Ako dôvod uviedol povinnosť manažmentu odsúhlasovať s majiteľom rádia všetky informácie o rádiu poskytované médiám.
Mometálne však údajne prebieha proces zmeny majiteľov, pričom ani starý ani nový majiteľ si neželajú zverejňovať akékoľvek informácie o Hey! Odpovede na dané otázky sa vám teda pokúsime priniesť neskôr, po ukončení majetkových zmien. A tiež aj to, či a aký vplyv bude mať táto zmena na ďalšie smerovanie a tvár rádia Hey!, ktoré vysiela podľa konceptu siete rádií Hey! fungujúceho v Čechách.
Keďže čísla o počúvanosti Rádia HEY! nie sú známe a rádio začalo vysielať bez mediálnej kampane, nie je známe, akých a koľko poslucháčov oslovilo. Stratégie sa preto pokúsili zistiť, akých inzerentov zatiaľ Hey! získalo a aké má predstavy o výške príjmov z reklamy. Jediné, čo sa nám však podarilo zistiť sú informácie z internetovej stránky rádia Hey!, podľa ktorej si predaj reklamného času zabezpečuje Hey! vo vlastnej réžii a ceny reklamy má rádio zatiaľ nastavené pomerne nízko, čo môžeme pripísať neexistencii čísiel o počúvanosti a krátkej dobe pôsobenia na mediálnom trhu.
Akým spôsobom ponúkajú obchodníci Hey! reklamný čas sme sa tiež nedozvedeli, oslovili sme teda aspoň vybrané mediálne agentúry s otázkou ako vnímajú existenciu rádia. Tie však priznali, že žiadnu ponuku ani prezentáciu o rádiu Hey! nedostali. Článok, spolu s anketou nájdete v januárovom vydaní mesačníka Stratégie.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie