menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Súkromné rádiá ponúknu k voľbám najmä reklamu

| SITA

Tohtoročné parlamentné voľby bude po prvý raz sprevádzať, popri verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízií a Slovenskom rozhlase, aj kampaň v súkromných elektronických médiách. Umožňujú to zmeny v zákone o voľbách do Národnej rady SR. Do predvolebného informovania voličov sa zapoja všetky súkromné televízie. V prípade záujmu kandidujúcich subjektov budú predávať vysielací čas na politickú reklamu a voľbám venujú i diskusie. Súkromné rádia uvažujú najmä o predaji času na politickú reklamu.

Špeciálne diskusie k parlamentným voľbám neavizovalo zatiaľ žiadne súkromné rádio. Ako v tejto súvislosti povedala generálna riaditeľka Rádia Expres Eva Babitzová, diskusie k voľbám do NR SR robiť nebudú. Záujemcom z radov kandidujúcich politických subjektov Expres politickú reklamu predáva za bežné komerčné ceny. Pričom všetky politické subjekty, ktoré prejavia záujem majú rovnaké podmienky, dodala Babitzová.

FUN Rádio neponúkne v svojom programe predvolebné diskusie, no v prípade záujmu zaradí politickú reklamu, pre agentúru SITA to konštatoval programový riaditeľ FUN Rádia Rastislav Dutka. Podľa neho, ceny politickej reklamy ešte neuzavreli, čakajú na výklad zákona.

Politickú reklamu bude vysielať aj Rádio Okey. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal Michal Teplica, obchodný riaditeľ spoločnosti Media Mix, ktorá obchodne zastupuje Rádio Okey, cenník politickej reklamy je dostupný na internete. Okey nepripravuje vysielanie predvolebných diskusií. V programovej štruktúre je nedeľná politická talkshow Slovo do Bitky, dodal Teplica.

Reklamu ani diskusie k voľbám do NR SR sa Rádio Lumen rozhodlo nevysielať, agentúru SITA o tom informovala obchodná manažéra rádia Marta Drotárova.

Rádio VIVA v prípadne záujmu ponúkne priestor pre politickú reklamu. Uviedla Gabriela Rošková z obchodného oddelenia Rádia VIVA. Okrem takejto propagácie predvolebnej kampane politických strán, VIVA politické diskusie ani relácie nepripravuje. "Ceny nie sú oveľa vyššie než ceny za bežnú reklamu," dodala pre agentúru SITA Rošková.

Ako pre agentúru SITA uviedol finančný riaditeľ Rádia b1 Vladimír Kulich, programová sieť b1 a Rádia Východ b1 sa nezapojí do predvolebnej kampane. Nebudú vysielať politickú reklamu ani diskusie k júnovým voľbám. Nad vysielaním politickej reklamy uvažovali, no ako pre agentúru SITA doplnil riaditeľ programovej siete b1 Martin Lengyel, po zvážení všetkých pre a proti zistili, že proti prevažuje.

Vysielatelia s licenciou, teda súkromné elektronické médiá, ktoré chcú vysielať politické diskusie k júnovým parlamentným voľbám, musia Radu pre vysielanie a retransmisiu informovať o ich podobe 30 dní pred začiatkom ich vysielania. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal riaditeľ kancelárie RVR Andrej Holák, ak chce vysielateľ začať diskusie zároveň s oficiálnym začiatkom predvolebnej kampane - 27. mája, musel licenčnej rade poskytnúť informácie o diskusiách do 27. apríla. Do štvrtka tak spravila TV Markíza a banskobystrická televízia AZTV. V súčasnosti licenčná rada rieši otázku stanovovania ceny za politickú reklamu. Zákon totiž presne nedefinuje náklady, a dá sa teda vykladať viacerými spôsobmi. Problém bude RVR konzultovať s ministerstvom vnútra a podmienky by mohli byť jasné v druhý májový týždeň. Politická reklama sa nezapočítava do času vyhradeného podľa zákona pre vysielanie reklamy a platí to tak pre verejnoprávne ako aj pre súkromné médiá, dodal Holák.

Podľa zákona o voľbách do NR SR majú verejnoprávne médiá - SRo a STV, vyhradiť na politickú reklamu každé po 10 hodín vysielacieho času a rovnomerne ho rozdeliť medzi kandidujúce politické subjekty. Celkový čas určený na politickú reklamu sa môže skrátiť, ak o jeho nákup neprejavia záujem všetky kandidujúce politické subjekty. Rovnako 10 hodín musia venovať diskusiám. Súkromné médiá sa rozhodnú samy, či budú predávať čas na politickú reklamu a či budú vysielať debaty k voľbám. Aj u nich platí maximálny 10-hodinový limit.

pridať príspevok  Diskusia k článku: 6 príspevkov

kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
10.05.2006 17:21
0
0

Pocuvaj Ty mudrlant, zisti si fakty a potom mudruj..., najvacsie zastupenie ma FUN vo skupine 18-25 rokov...

Andy (neregistrovaný, 87.197.170.xxx)
Andy (neregistrovaný, 87.197.170.xxx)
05.05.2006 18:46
0
0

ale co? funko počuvaju aj 30tnici to mi nehovor aj 60 ročne babky aj moja počuva funko takže neni o čom

12 (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
12 (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
05.05.2006 17:39
0
0

Chcel si povedat do 18 rokov, vsak? :))

Andy (neregistrovaný, 87.197.100.xxx)
Andy (neregistrovaný, 87.197.100.xxx)
05.05.2006 14:25
0
0

no neviem lebo funko ma myslim dobru počuvanost a počuvaju ho mladi ludia ktori maju nad 18rokov takže može jej byt aj dost

kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
05.05.2006 11:37
0
0

Tej politickej reklamy tam vela nebude, vraj bude dost draha...

Aktuálne články

Počúvanosť
štvrtok, 21.11.2024
1.
18,70%   + 11,00%
2.
18,31%   - 3,79%
3.
12,16%   - 1,10%
4.
11,13%   - 2,63%
5.
7,98%   - 0,81%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over