menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Problémy s vymáhaním koncesií narušili imidž SRo

| SITA

Problémy s vymáhaním nezaplatených koncesií narušili imidž SRo, vyplýva to z prieskumu venovaného Rádiu Slovensko a Rádiu Regina, ktorý pre Slovenský rozhlas urobila na prelome júna a júla AKO, agentúra pre psychologický výskum trhu, reklamy a médií. Ako pre agentúru SITA povedala spoluautorka výskumu Kamila Hříchová z AKO, hlavným zistením z odpovedí respondentov je, že to "rozhýbalo súčasný imidž značky rozhlasu". Veľa poslucháčov si totiž nevedelo správne zaradiť moment, keď sa začala spolupráca SRo so spoločnosťou BSP Lawyer Partners [LP], neskôr LP. "Nevedia si uvedomiť, za ktorého vedenia to bolo, poslucháči nevnímajú pred Zemkovou a po Zemkovej alebo pred Rezníkom a po Rezníkovi. Ľudia to pripisujú Slovenskému rozhlasu," povedala.

Príčiny vymáhania nezaplatených koncesií a hrozby penále si podľa Hříchovej respondenti prieskumu vysvetľujú troma spôsobmi. Najväčšia časť z nich to vníma ako vinu manažmentu SRo. Nevedia však ktorého a predpokladajú, že manažment na tom mal nejaké záujmy. Druhá, skôr menšia časť, z toho viní politikov a zlú legislatívu. Tretia, najmenšia časť, vidí problém vo výbere zlej firmy a tvrdí, že ak by to bola iná firma, tak by vymáhanie nezaplatených koncesií riadila lepšie. Poslucháči očakávali, že im rozhlas nejako pomôže. Neuvedomovali si však právne možnosti a bariéry, dodala.

Výskum robila agentúra AKO metódou Focus Groups - pripravených moderovaných skupinových diskusií. Pre Rádio Regina sa na nich zúčastnili respondenti zo Zvolena, Trenčína, Prešova a ich okolia vo veku 40 až 60 rokov. Pre Rádio Slovensko sa konal v Bratislave, Košiciach a v Banskej Bystrici vo veku 35 až 55 rokov. Respondenti mali minimálne stredoškolské vzdelanie. Polovica účastníkov prieskumu počúva SRo pravidelne a polovica ho vôbec nepočúva. Týždeň pred prieskumom však neposlucháči rozhlasu museli počúvať vybranú stanicu rozhlasu. Prieskum sledoval vnímanie imidžu SRo, dôvody jeho počúvania a nepočúvania, skúmalo sa aj vnímanie vymáhania nedoplatkov spoločnosťou LP.

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over