Príjmy z inzercie
V roku 2000 bolo monitorovaných päť rozhlasových staníc. Najväčší objem odvysielanej reklamy malo tradične Rádio Twist so 197.73 milónmi Sk. Oproti roku 1999 dosiahlo 10.97-percentný nárast príjmov. Nasleduje ho Fun Radio [131.04 mil., +19.75 %], ktoré zaznamenalo najväčší skok dopredu. S odstupom v ďalšom poradí skončili Rock FM Rádio [97.93 mil., -0.12 %]. Rádio Slovensko [98.48 mil., -7.72 %] a Rádio Koliba [28.96 mil., v roku 1999 nebolo monitorované].
Najväčší zadávatelia reklamy v rádiách
Najviac inzeroval Globtel GSM, ktorý v roku 2000 vynaložil na reklamu v slovenských rádiách 15.6 miliónov Sk. Poštová banka je druhá s 12.3 mil. Sk. V poradí najsilnejších nasleduje Perex [10.7 mil.], Coca-Cola Company [10.6 mil.], Drukos [10.6 mil.], EuroTel [10.4 mil.] a Renault [10.4 mil.]. Ostatní zadávatelia investovali 5.8 mil. Sk a menej.
Najväčší inzerenti v rádiách
Tento ukazovateľ vyjadruje podiel z celkového monitorovaného objemu inzercie spoločnosti. Inzerovať v rádiu sa najviac zapáčilo spoločnosti Euroskop so 69.3 % objemu svojej inzercie. Druhú priečku obsadila Slovenská televízia s podielom 36.36 %. Nasledujú SAS Slovensko [31.97 %], Slovenský rozhlas [29.96 %], Perex [24.87 %], Vydavateľstvo časopisov a novín [22.07], McDonald's [19.95 %], Baumax [19.17 %], AGW [18.93 %] a desiatku najlepších uzatvára Seagram [18.64 %].
Prameň: TREND,
TNS A-Connect, s.r.o., Praha