„V spolupráci s prieskumnou agentúrou AKO sme urobili opakovaný monitoring, s identickou vzorkou, na identickom území. Ukázala nám pomerne podrobný skríning rozhlasového trhu v Trnavskom regióne, navyše vieme využiť aj kumulované dáta,” hovorí Miriam Kittler, konateľka spoločnosti RegioMedia. Kvantitatívny reprezentatívny prieskum bol realizovaný v polovici septembra tohto roku na vzorke 800 respondentov v okresoch Trnava, Hlohovec, Galanta a Piešťany. Respondenti nepoznali zadávateľa prieskumu.
Trnavské rádio si medziročne polepšilo. V spontánnej znalosti je podľa prieskumu jednotkou. Priamo v meste Trnava je na prvom mieste v znalosti s výsledkom 65,4%. Oproti predchádzajúcemu roku stúplo o 2%. Zároveň je v meste Trnava druhou najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou, spomedzi všetkých poslucháčov rádií ho počúva každý tretí Trnavčan.
Medziročne si Trnavské rádio polepšilo o zhruba tisícku poslucháčov. Zaujímavosťou je, že v rámci Trnavského kraja v skúmaných okresoch sa už nachádza v prvej trojke rádií v parametri spontánna znalosť. Pozná ho 78 000 ľudí. Takmer 45% poslucháčov Trnavského rádia tvorí ekonomicky najaktívnejšia skupina poslucháčov vo veku od 26 do 45 rokov, 77% poslucháčov Trnavského rádia je vo veku od 26 do 65 rokov.
Denne alebo viackrát do týždňa ho počúva 60% poslucháčov. Počúvanosť je v Trnavskom rádiu rozložená rovnomerne do 20.00 hodiny, pričom o niečo viac, než zvyšok dňa, je počúvané popoludnie.
Trnavské rádio ladí najviac poslucháčov v aute, potvrdilo to 57% respondentov dopytovaných v prieskume. V práci a doma ho počúva zhruba 58% poslucháčov. Prevádzky, kúpaliská, či fitnes centrá pritom uviedlo menej ako 5% opýtaných.
Trnavské rádio začalo vysielať 17. novembra 2017. Na jar získalo nové frekvencie, ktoré rozšíria jeho pokrytie v rámci ďalších regiónov Trnavského kraja až po Záhorie.