menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Štúdia odhalila, že počúvame viac hudby ako kedykoľvek predtým

Štúdia odhalila, že počúvame viac hudby ako kedykoľvek predtým

| | IFPI
Priemerný čas strávený počúvaním hudby sa podľa výročnej správy IFPI za posledný rok globálne zvýšil. Toho roku ladíme, púšťame alebo sa prihlasujeme, aby sme počúvali svoje obľúbené melódie viac ako 20 hodín každý týždeň.

Podľa nedávno zverejnenej štúdie Medzinárodnej federácie fonografického priemyslu (IFPI) fanúšikovia na celom svete konzumujú stále viac hudby. Najväčšia štúdia svojho druhu pomenovaná Engaging with Music 2022 (EWM) merala, ako sa 44 000 ľudí v 22 krajinách venuje hudbe v roku 2022.

IFPI, ktorá zastupuje nahrávací priemysel na celom svete, vykonala prieskum v Argentíne, Austrálii, Brazílii, Kanade, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Japonsku, Mexiku, Holandsku, Novom Zélande, Poľsku, Južnej Afrike, Južnej Kórei, Španielsku, Švédsku, Veľkej Británii a USA. Okrem toho existujú ešte aj samostatné zhrnutia prieskumov uskutočnených v Číne, Indii, Indonézii a Nigérii. Vzorky boli reprezentatívne na národnej úrovni v každej krajine. Práca v teréne sa uskutočnila v júni až septembri s respondentmi vo veku od 16 do 64 rokov.

Združenie IFPI v správe uvádza, že poslucháči strávili prehrávaním svojej obľúbenej hudby 20,1 hodiny týždenne v porovnaní s 18,4 hodinami v roku 2021. To je ekvivalentné počúvaniu 34 trojminútových skladieb týždenne navyše oproti minulému roku. V roku 2019 správa uviedla, že ľudia počúvajú v priemere 18 hodín hudby týždenne. V roku 2020 sa prieskum v dôsledku pandémie neuskutočnil.

Infografika najpodstatnejších faktov štúdie

IFPI Engaging with Music 2022 - Infographic poster - Global Snapshot

Až 46 percent respondentov uvádza, že využíva predplatené služby streamovania hudby. Spoplatnené streamovanie je najpopulárnejšie medzi 25-34 ročnými s 56 percentami prihlásených, tesne nasledované 16-24 ročnými s 54 percentami. Objem odberu prémiových služieb potom s pribúdajúcim vekom postupne klesá.

Pokiaľ ide o to, v ktorých krajinách ľudia najčastejšie platia za streamovanie hudby, víťazom je Švédsko – domov Spotify – s 56 percentami tamojších respondentov, ktorí odoberajú prémiové služby. Ďalšími najväčšími trhmi pre prémiové streamovanie boli Veľká Británia (52 %), USA (51 %), Nemecko (51 %) a Mexiko (50 %).

Čo sa týka formy konzumu hudby, primát hrajú streamovacie služby s 32 percentami spoločne s video a sociálnymi platformami rovnako s 32 percentami. Stále solídnych 17 percent spotreby hudby generujeme prostredníctvom starého dobrého rádia. 10 % pochádza z hudby zakúpenej stiahnutím alebo na fyzickom nosiči, 4 % je zo živej hudby a 6 % z iných médií, ako je napríklad televízia.

Rádio funguje

Pretrvávajúca popularita rádia stále pokračuje. Skoro pätinu všetkej hudby konzumujeme cez rozhlasové prijímače alebo internetové rádiá. Hudba zostáva hlavným dôvodom, prečo si poslucháči naladia rádio, pričom 73 percent respondentov uviedlo, že rádio počúvajú predovšetkým kvôli hudbe. Svoju obľúbenú stanicu si zapína 67 % opýtaných kvôli hudbe, ktorú hrá a 63 % by rádio vôbec nepočúvalo, ak by nehralo hudbu.

Štúdia EWM dokazuje, že základným pilierom rádia je vysielaná hudba. Ak by rádio prestalo hrať hudbu, až 84 percent poslucháčov rádia by hľadalo hudbu niekde inde, najviac cez streamovacie služby ako Spotify, Apple Music, Melon či Deezer.

Interakcia s rádiom je zreteľne zastúpená vo všetkých skúmaných vekových skupinách. Nie je však prekvapením, že najmenej poslucháčov má rádio v najnižšej vekovej kategórii 16-24 (56 %) a naopak najviac v kategóriách 45-54 (77 %) a 55-64 (76 %).

IFPI  Engaging with Music 2022 - RADIO

Publikovaná štúdia svedčí aj o pozitívnom vplyve hudby na blahobyt človeka. 69 percent respondentov uviedlo, že hudba je dôležitým prvkom pre ich psychickú pohodu a rovnaký počet opýtaných si myslí, že hudba je obzvlášť podstatná pri fyzickom cvičení.

Z reportu EWM ďalej vyplýva, že ľudia počúvajú v priemere osem hudobných žánrov, pričom bolo identifikovaných až 500 rôznych žánrov. Globálne najpočúvanejšie sú Pop, Rock a Hip-Hop. Poslucháči naďalej kupujú i fyzické hudobné nosiče, najčastejšie z dôvodu hmotného vlastnenia svojej obľúbenej muziky alebo kvôli vizuálnemu vnemu nosiča. Za zmienku tiež stoja fakty, že znovuzrodený vinyl sa začína v objeme predaja dorovnávať CD, a tiež, že až tretina ľudí má skúsenosť s ilegálnym získavaním hudby.

O IFPI

Medzinárodná federácia fonografického priemyslu (IFPI) je hlasom nahrávacieho priemyslu a zastupuje viac ako 8 000 členských nahrávacích spoločností z celého sveta. Sústreďuje sa na podporu hodnoty nahranej hudby, bojuje za práva výrobcov nahrávok a vyhľadáva možnosti rozšírenia komerčného využitia nahranej hudby po celom svete.

Výkonná riaditeľka IFPI Frances Moore v komentári k zverejnenej výročnej správe hovorí: „Tohtoročný report Engaging with Music vykresľuje fascinujúci obraz toho, ako dnes fanúšikovia na celom svete počúvajú a zapájajú sa do hudby. Odzrkadľuje aj výsledky partnerstva nahrávacích spoločností s umelcami a ich prácu na využívaní nových technológií na prepojenie fanúšikov s ich obľúbenými skladbami viacerými spôsobmi."

„Pokračujeme v našej práci, aby sme zaistili, že tí, ktorí chcú profitovať z nelicencovanej a nepovolenej hudby, nemôžu ohroziť aktivitu hudobného ekosystému, ktorá je pre umelcov i fanúšikov nevyhnutná,“ dodáva Frances Moore.

zdroj titulného obrázku: IFPI

pridať príspevok  Diskusia k článku: 1 príspevok

Peppa_pott (neregistrovaný, 194.154.252.xxx)
Peppa_pott (neregistrovaný, 194.154.252.xxx)
10.12.2022 14:40
0
0

Radsej ako cheesy moderatori aka blba blond
Katarina balaziova ..

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over