menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Twist chce byť trojkou na trhu

| Stratégie

Rádio Twist patrilo v minulosti k najpočúvanejším rádiám, kam sa už dlhšie pokúša vrátiť. Nepodarilo sa to však ani po zmenách v programe a kampani a k tomu pribudli ešte aj majetkové spory. Nový manažment má však odvážne ambície.

"Vytýčili sme si cieľ dosiahnuť tretiu priečku v počúvanosti medzi súkromnými rozhlasovými stanicami,“ povedal pre Stratégie nový výkonný riaditeľ rádia Twist Martin Schwarc. Podľa plánov novej programovej riaditeľky Dálie Šaškovičovej s tým úzko súvisí stabilizácia tímu, zmeny na niektorých moderátorských postoch, nová programová štruktúra postavená predovšetkým na užitočných a aktuálnych informáciách, kvalitnom spravodajstve a špecializovaných reláciách, ktoré môžu obstáť v konkurenčnom prostredí.

Za cieľovú skupinu si nové vedenie rádia stanovilo poslucháčov vo veku 30-50 rokov, čomu prispôsobí aj hudobný formát. Naposledy definoval Twist svoju cieľovú skupinu v septembri 2003, kedy chcel vybudovať nový Twist na ľuďoch vo veku 25-45 rokov. Táto skupina bola zúžená z pôvodných 20-50 rokov. Teraz chce osloviť skôr starších poslucháčov, čo súvisí s pozicioningom Twistu ako informačného rádia.

"Chceme nadviazať na obdobie "slávy", kedy Twist vďaka politickej klíme predstavoval lídra na trhu rádií. Aj keď dnes je už vkus poslucháča iný, chceme Twistu vtlačiť punc odlišnosti. Nechceme byť iba príposluchovým médiom a pevne veríme, že si získame priaznivcov najmä z radov inteligencie, ktorej chýba komerčné rádio s akcentom na politicko - spoločenské dianie,“ povedal o najbližších plánoch rádia Twist Martin Schwarc.

Twist pripravuje opäť zmenu loga a mediálnu kampaň, ktorá by mala upozorniť na prebiehajúce zmeny v rádiu. "Po viacročnej stagnácii vo vysielaní a dlhodobom poklese počúvanosti chceme prebrať súčasných aj potencionálnych poslucháčov z letargie,“ uzavrel Martin Schwarc.

Ivana Šimlovičová, Stratégie

pridať príspevok  Diskusia k článku: 14 príspevkov

rasta (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
rasta (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
13.01.2005 16:16
0
0

hlavne spustiť tie vysielače----------vrátiť spravodajstvu tvár---------------------------a nočná show á la noční vtáci----------------------------------- -----that 's all folks

kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
13.01.2005 15:31
0
0

Boris- vysvetluj to majitelom.... ked oni s ti "mudri"...

Boris (neregistrovaný, 82.119.118.xxx)
Boris (neregistrovaný, 82.119.118.xxx)
13.01.2005 11:30
0
0

Myslím, že Twist by sa mal vrátiť ku svojmu tradičnému zvukovému formátu, tie staré jingle boli dobré. Takisto hudba, Twist kedysi preferoval hlavne 70, 8O-te roky s dobrými vypalovačkami a nie stále len hity a vrieskanie niektorých "star" vo veku do 25 rokov. Moderátor v Twiste by zbytočne nemal nútene tliachať. Zišla by sa nočná talkshow s nejakou známou osobnosťou, ako kedysi Noční vtáci. Jednoducho Twist by mal byť iný, nie tuctový ako teraz a nesmie meniť formát 2x do roka, inak si stabilných poslucháčov nezíska.

kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
12.01.2005 16:39
0
0

No keby mal Twist robit kampan tak ako si tu napisal, musel by si zobrat riadnu pozicku... fakt som zvedavy, kde vezmu praxy na novu kampan a hlavne na tie vysielace...

dodo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
dodo (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
11.01.2005 17:07
0
0

Aby sa Twist naozaj pohol dopredu, veľa bude záležať od mediálnej kampane, ktorú plánuje. Musí byť zaujímavá, chytľavá a poslucháča musí pritiahnuť. Najdôležitejšie však je, aby bola systematická. Nielen ju s veľkou slávou spustiť, ale hlavne v nej vytrvať. Záleží od toho, kto ju bude robiť a koľko môže Twist do nej investovať. Myslím, že ak vsadia na tých správnych ľudí, určite sa odrazia od dna. Pridávam sa k názorom, ktoré hovoria o vysielačoch. Všetkých šesť by mal Twist "spojazdniť" čo najskôr. Regióny sú dôležité. Ani tu sa však nezaobíde bez reklamnej kampane. O Twiste musia ľudia vedieť a počuť. Najlepšie priamo v teréne a nie len z Bratislavy. Takže uvidíme, či sa to novému vedeniu podarí, alebo zostane len pri rečiach... Držíme palce.

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over