Rádio Twist patrilo v minulosti k najpočúvanejším rádiám, kam sa už dlhšie pokúša vrátiť. Nepodarilo sa to však ani po zmenách v programe a kampani a k tomu pribudli ešte aj majetkové spory. Nový manažment má však odvážne ambície.
"Vytýčili sme si cieľ dosiahnuť tretiu priečku v počúvanosti medzi súkromnými rozhlasovými stanicami,“ povedal pre Stratégie nový výkonný riaditeľ rádia Twist Martin Schwarc. Podľa plánov novej programovej riaditeľky Dálie Šaškovičovej s tým úzko súvisí stabilizácia tímu, zmeny na niektorých moderátorských postoch, nová programová štruktúra postavená predovšetkým na užitočných a aktuálnych informáciách, kvalitnom spravodajstve a špecializovaných reláciách, ktoré môžu obstáť v konkurenčnom prostredí.
Za cieľovú skupinu si nové vedenie rádia stanovilo poslucháčov vo veku 30-50 rokov, čomu prispôsobí aj hudobný formát. Naposledy definoval Twist svoju cieľovú skupinu v septembri 2003, kedy chcel vybudovať nový Twist na ľuďoch vo veku 25-45 rokov. Táto skupina bola zúžená z pôvodných 20-50 rokov. Teraz chce osloviť skôr starších poslucháčov, čo súvisí s pozicioningom Twistu ako informačného rádia.
"Chceme nadviazať na obdobie "slávy", kedy Twist vďaka politickej klíme predstavoval lídra na trhu rádií. Aj keď dnes je už vkus poslucháča iný, chceme Twistu vtlačiť punc odlišnosti. Nechceme byť iba príposluchovým médiom a pevne veríme, že si získame priaznivcov najmä z radov inteligencie, ktorej chýba komerčné rádio s akcentom na politicko - spoločenské dianie,“ povedal o najbližších plánoch rádia Twist Martin Schwarc.
Twist pripravuje opäť zmenu loga a mediálnu kampaň, ktorá by mala upozorniť na prebiehajúce zmeny v rádiu. "Po viacročnej stagnácii vo vysielaní a dlhodobom poklese počúvanosti chceme prebrať súčasných aj potencionálnych poslucháčov z letargie,“ uzavrel Martin Schwarc.
Ivana Šimlovičová, Stratégie