Od pondelka začalo Rádio Slovensko vysielať reláciu Spotrebiteľská sebaobrana. Iniciovalo ju Združenie občianskej sebaobrany, podľa ktorého na Slovensku spotrebitelia nepoznajú svoje práva.
"Vychádzame aj zo stratégie spotrebiteľskej politiky Európskej komisie, kde je jedným z pilierov zvyšovanie právneho povedomia spotrebiteľov," povedala Jana Miklovičová zo združenia. Šesť rozhlasových relácii, ktoré budú vysielané každý druhý týždeň, má symbolicky položiť základy systematickej výchove a vzdelávaniu slovenského spotrebiteľa. Prvou témou bude ochrana spotrebiteľa prostredníctvom štátnych inštitúcií, druhá prostredníctvom mimovládnych združení. Tretia relácia bude o bytoch, službách správcovských organizácií vlastníkom bytov a prevode družstevných bytov do osobného vlastníctva. Štvrtou témou budú spotrebiteľské zmluvy všetkých druhov, zmluvy s bankami, poisťovňami, cestovnými kanceláriami, vzdelávacími subjektmi. V predposlednej relácii sa bude hovoriť o zásielkovom a podomovom predaji a predaji mimo obchodných priestorov, napríklad cez internet a telefón, posledná relácia bude o koncesionárskych poplatkoch. V rámci projektu Spotrebiteľské džudo združenie spolupracovalo s advokátskou kanceláriou, projekt finančne podporilo Ministerstvo hospodárstva SR.

a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho
písomného súhlasu TASR výslovne zakázané.