Mesačník Stratégie vo svojom marcovom vydaní prináša exkluzívny rozhovor s majiteľom Fun rádia Borisom Kollárom, ktorý pripravuje toto - svojho času najpočúvanejšie - rádio na predaj.
V roku 1999 sa Boris Kollár spojil s francúzskou spoločnosťou SERC – majiteľkou konceptu a značky Fun Radio a spolu získali licenciu na ďalšie vysielanie. Začiatkom minulého roka však Francúzi svoj podiel vo Fun rádiu predali a do dvoch až troch rokov tak plánuje urobiť aj Boris Kollár so svojím súčasným partnerom Peterom Struhárom. Prečo, keď ešte pred pár rokmi tak veľmi o Fun bojoval? „Je správny čas. Časom sa začne mediálne prostredie aj tu na Slovensku štandardizovať, prídu zahraničné veľké mediálne domy, ktoré majú za sebou silné know-how aj cenové výhody na reklamnom trhu. A tým budú môcť konkurovať len silné mediálne skupiny, ako napríklad skupina médií okolo TV Markíza alebo veľké vydavateľstvá ako Ringier či 7Plus,“ hovorí Boris Kollár.
Hoci oficiálne v Rádiu b1 meno Borisa Kollára nefiguruje, v mediálnych kruhoch je známe, že sa s jeho aktivitami spája a že aj b1 je pripravená na predaj. Aj tento zámer nám Boris Kollár potvrdil. Jeho odchod z mediálnej brandže je teda istý.
Hoci na predaj Fun Radia najal sprostredkovateľa, ktorý osloví vhodné spoločnosti, predpokladá, že pôjde o amerického alebo talianskeho investora. Dokonca odhadol aj cenu, za ktorú by sa mohlo rádio predať: „Očakávam, že by sme sa mohli pohybovať na úrovni polovice až dvoch tretín ceny Expresu.“ Rádio Expres bolo predané za 430 mil. Sk.
Plánuje Boris Kollár do predaja realizovať ešte nejaké zmeny v rádiu? Ako vidí ďalší vývoj rozhlasového trhu? Čomu sa plánujete venovať v budúcnosti? To sa dočítate v marcovom čísle mesačníka Stratégie.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie