Od februára si poslucháči Rádia Twist mohli všimnúť niekoľko programových zmien, pričom okrem nových relácii sa opäť objavili aj tie staré známe, napríklad Čierna skrinka. Návrat čaká aj staré logo a noví majitelia Twistu očakávajú aj návrat stratenej pozície na rozhlasovom trhu. Do konca roku chcú získať počúvanosť 10 percent.
„V novej programovej štruktúre si svoje miesto našli osvedčené relácie a rubriky Rádia Twist, o poslucháčsku priazeň však bojujú i nové relácie. Zmenou prešla aj hudobná dramaturgia, hoci stále však ešte nie sme v cieli,“ hovorí programová riaditeľka Rádia Twist Dália Šaškovičová.
Z nových relácií spomenula reláciu o nových technológiách - Digitálne trendy, ktorá sa vysiela po poludňajšom Žurnále od pondelka do piatku, Biznis správy - ekonomika, Prezidentské odpovede - exkluzívne odpovede prezidenta SR na dianie na domácej i zahraničnej politickej scéne, po večernom Žurnále o 18.25 hod. mapuje Twist súčasné dianie v relácii Aktuálne s... Ide o dynamickú interaktívnu talkshow medzi jedným hosťom a poslucháčom formou priamych telefonátov, sms a mailov. V nedeľu dostáva hodinový priestor Ľudmila Farkašovská v relácii o rôznych krajinách sveta - Živá planéta, Braňo Král a jeho politická diskusná relácia K veci a Noro Mészaroš v relácii Bulvár Twist.
Po dlhšom čase sa do programovej štruktúry vrátila Literárna revue Dada Nagya a podľa slov bývalého vedenia rádia „už prežitá“ Čierna skrinka. Prečo, keď ešte v septembri 2003 sa Twist Čiernej skrinky zbavil práve kvôli potrebe zbaviť sa nánosu minulosti a zadefinovať pozíciu úplne nanovo? „Chceli sme, aby si ľudia prestali v súvislosti s Rádiom Twist spájať pojmy ako „ufrfľaná“ Čierna skrinka či politické správy. Prieskumy nám totiž ukázali, že práve Čierna skrinka je vnímaná veľmi polarizovane a usúdili sme, že významovo sa nemá veľmi kam posunúť, “vysvetľoval vtedajší marketingový riaditeľ Rádia Twist Dušan Viszt. Nová programová riaditeľka Dália Šaškovičová si však myslí, že aj v zmenených podmienkach má svoje opodstatnenie: „Slúži predsa ako priestor na vyjadrenie názoru poslucháčov Rádia Twist. Prečo by sme nemali nastavovať zrkadlo politkom, podnikateľom, inštitúciám?“
Do budúcna uvažuje o zaradení relácie s charakterom "občianska publicistika" i o zábavnom formáte. „To vzhľadom na úspešnú minulosť, nie je vôbec jednoduché. Neradi by sme podliezli latku,“ vysvetľuje Dália Šaškovičová. Okrem toho si v Twiste stanovili za cieľ skvalitniť spravodajstvo, prinášať viac reportáží, intenzívnejšie mapovať regióny, hľadať nové témy. „Skrátka vrátiť sa k Žurnálu Rádia Twist spred niekoľkých rokov,“ dodáva programová riaditeľka.
Twist spúšťa od polovice apríla kampaň v médiách, ktorá by mala upozorniť na tieto prebiehajúce zmeny v rádiu, s dôrazom na program. Okrem komunikovania toho, kedy sa tá ktorá relácia vysiela, by mal byť posolstvom návrat k starému dobrému Twistu. „Chceme nadviazať na obdobie „slávy“, kedy Twist vďaka politickej klíme predstavoval lídra na trhu rádií. Aj keď dnes je už vkus poslucháča iný, chceme Twistu vtlačiť punc odlišnosti. Nechceme byť iba príposluchovým médiom,“ povedal začiatkom roka výkonný riaditeľ Twistu Martin Schwarc.
Nové vedenie rádia si stanovilo za cieľ dosiahnuť tretiu priečku v počúvanosti medzi súkromnými rozhlasovými stanicami. Ako potvrdil nový obchodný riaditeľ Ladislav Stovčík, do konca roka by sa chceli dostať na úroveň 10-percentnej počúvanosti, čo je pomerne odvážna ambícia vzhľadom na aktuálne výsledky 3. vlny prieskumu MML 2004, kde sa klesajúca počúvanosť Twistu ešte viac prehĺbila - na 3.5 percenta [151,000 poslucháčov].
Okrem starých relácii sa vracia aj pôvodné logo. Reklamnú kampaň Twistu, ktorá by mala trvať do konca júna pripravila bratislavská reklamná agentúra Marko.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie