Generálnemu riaditeľovi SRo Jaroslavovi Rezníkovi uplynie 7. októbra funkčné obdobie. Podľa nového zákona o SRo už riaditeľa nevolí parlament, ale Rozhlasová rada. Tá sa preto na stredajšom zasadnutí začala zaoberať prípravou voľby nového riaditeľa.
Predseda rady Michal Dzurjanin ešte nevie povedať, či bude môcť súčasný generálny riaditeľ Jaroslav Rezník opätovne kandidovať. "Touto otázkou sa ešte rada nezaoberala," uviedol. V kresle riaditeľa je Rezník už dve funkčné obdobia od 8. októbra 1997. Na najbližšom zasadaní rady sa budú zaoberať určením termínu pre prihlásenie kandidátov, ten musí byť známy do začiatku júna. "Budeme musieť zabezpečiť volebný poriadok, aby nedošlo k spochybňovaniu," povedal Dzurjanin.
Rozhlasová rada po oboznámení sa so stanoviskom Dozornej komisie prerokovala Výročnú správu SRo za rok 2004 a mala k nej viaceré pripomienky. "Výročná správa obsahuje údaj o upravenom rozpočte, rada však žiaden upravený rozpočet neschvaľovala," hovorí predseda rady. Konkrétne podľa neho naplánovaný objem reklamy bol 97 miliónov korún, preto nie je možné vyhodnocovať jeho plnenie k upravenému číslu vo výške 71 miliónov. Keby sa bral do úvahy upravený rozpočet, objem reklamy by sa nepodarilo naplniť iba o milión korún, v skutočnosti sa objem reklamy nepodarilo naplniť o takmer 28 miliónov korún. Podľa Dzurjanina ekonomická riaditeľka rozhlasu Hilda Gajdošová argumentovala, že je v kompetencii manažmentu robiť takéto opatrenia, ale na rade nedošlo k jednoznačnej zhode v tejto otázke. Pravdepodobne sa vývojom rozpočtu budeme zaoberať raz za štvrťrok," uzavrel Dzurjanin.
Rozhlasová rada po oboznámení sa so stanoviskom Dozornej komisie prerokovala Výročnú správu SRo za rok 2004 a mala k nej viaceré pripomienky. "Výročná správa obsahuje údaj o upravenom rozpočte, rada však žiaden upravený rozpočet neschvaľovala," hovorí predseda rady. Konkrétne podľa neho naplánovaný objem reklamy bol 97 miliónov korún, preto nie je možné vyhodnocovať jeho plnenie k upravenému číslu vo výške 71 miliónov. Keby sa bral do úvahy upravený rozpočet, objem reklamy by sa nepodarilo naplniť iba o milión korún, v skutočnosti sa objem reklamy nepodarilo naplniť o takmer 28 miliónov korún. Podľa Dzurjanina ekonomická riaditeľka rozhlasu Hilda Gajdošová argumentovala, že je v kompetencii manažmentu robiť takéto opatrenia, ale na rade nedošlo k jednoznačnej zhode v tejto otázke. Pravdepodobne sa vývojom rozpočtu budeme zaoberať raz za štvrťrok," uzavrel Dzurjanin.
a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho
písomného súhlasu TASR výslovne zakázané.