menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Fun Radio chce využiť svoj potenciál

| Stratégie

V nedávnom rozhovore s Borisom Kollárom, spolumajiteľom akciovej spoločnosti Radio sme písali o jeho zámere do dvoch až troch rokov predať Fun Radio. Dovtedy chce pripraviť účtovníctvo do štandardu, na aký sú zvyknutí zahraniční investori. Okrem ekonomiky však zmenami prejde aj program a hudobný formát, a to pod vedením nového generálneho riaditeľa Patrika Zimana. „V súčasnosti nerozmýšľame o predaji rádia, všetko je otázkou budúcnosti a stavu ponuky a dopytu,“ hovorí Boris Kollár. „Teraz rozbiehame niekoľko procesov, ktoré by mali pomôcť zvýšiť počúvanosť, možno až na 12-13 percent [podľa MML je dnes medzi 7-9%], zlepšiť celkovú pozíciu rádia na trhu a tým aj možnú cenu pri budúcom predaji,“ dodáva.

„Zatiaľ sme prekopali štruktúru niektorých programov a nasadenie moderátorov v prime time,“ dopĺňa ho Patrik Ziman a pokračuje: „Fun Radio bolo vždy formátom európskeho hitového rádia a to s chystáme upevniť. Vždy bolo špecifické tým, že vedelo vycítiť z ktorých nových pesničiek sa môžu stať hity a aj hity z nich robilo. Až v takej miere, akú si na našom trhu nedovolilo žiadne iné rádio v minulosti ani súčasnosti.“ Ako hitové sa však pozicionuje Rádio Expres, Fun ho ale nepovažuje za priamu konkurenciu: „Hoci, keď sa pozeráme na úspech, musíme sa dívať na lídra, ktorým Expres momentálne je. Kopírovať ho však rozhodne nebudeme, našou cieľovou skupinou sú poslucháči vo veku 19-29 rokov, s maximálnym presahom 5-8 rokov.,“ vysvetľuje Ziman.

Paradoxne bolo práve Fun Radio svojho času tým rádiom, ktoré ostatní konkurenti kopírovali. A hoci táto jeho pozícia oslabila, podľa nového riaditeľa má v sebe značný potenciál – kreatívny, ľudský, aj imidžový: „Výhodou je vysoká poznateľnosť značky, z ktorej môže čerpať a budovať ďalšiu marketingovú komunikáciu. Tento rok by mala prebiehať v troch fázach: narodeninová, letná a treťou fázou bude jeseň až koniec roka. „Výrazne sa chceme zamerať aj na regionálny marketing, byť poslucháčovi čo najbližšie,“ zdôrazňuje Patrik Ziman.

Aktuálne marketingové aktivity súvisia s júnovými 15. narodeninami Fun Radia. Na vizuáloch kampane sa objavili tváre momentálne - vďaka TV show Superstar - najpopulárnejších moderátorov: Adely, Pyca a Bruna, ktorí sú už niekoľko rokov prime time moderátormi Fun Radia. „Vždy sme si vychovávali generáciu moderátorov, z ktorej ťažil aj TV trh. Preto okrem výrazného komunikovania produktov z vysielania dáme priestor aj ľuďom z rádia na ich vlastnú propagáciu,“ naznačil Patrik Ziman. Fun Radio chystá aj inovatívne formáty programov, pričom prvý už je na trhu - AntiFun – pesničky za trest, ktoré môžu poslucháči venovať ľuďom, ktorých nemajú radi alebo ktorí ich nahnevali.

Pozícia Fun Radia na trhu je jasná a stabilná, čo ukazujú aj prieskumy počúvanosti alebo vnímania značky. Doterajšiu cestu intuitívneho marketingu plánuje Fun Radio vystriedať za sofistikované postupy vo vylepšení formátu stanice, hlavne v hudbe - call back prieskumy, pomocou ktorých sa zisťuje, ktoré pesničky poslucháči chcú počuť a ktoré už nie a vlastnú mapping study by Fun realizovalo ako podporný prostriedok.

Viac sa o nových plánoch vedenia Fun Rádia dočítate v májovom vydaní Stratégií.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

pridať príspevok  Diskusia k článku: 19 príspevkov

Andy (neregistrovaný, 84.47.74.xxx)
Andy (neregistrovaný, 84.47.74.xxx)
02.06.2005 17:13
0
0

Myslím, že jeden z problémov je ten, že má slabé pokrytie!!! A toto využíva rádio Expres!!! Fun by malo podľa mňa vačší úspech keby lepšie pokrylo Slovensko!!!

yeffo (neregistrovaný, 193.87.59.xxx)
yeffo (neregistrovaný, 193.87.59.xxx)
30.05.2005 07:41
0
0

neviem v com ma funradio problem, aby mohlo na nete ist cez 80-ku... pre ludi za fw, by to bolo super

LuboTS (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
18.05.2005 09:26
0
0

Dik za presnu adresu.

@ (neregistrovaný, 195.91.56.xxx)
@ (neregistrovaný, 195.91.56.xxx)
18.05.2005 01:19
0
0
NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
17.05.2005 19:59
0
0

Koľko stojí jeden výtlačok?

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over