V nedávnom rozhovore s Borisom Kollárom, spolumajiteľom akciovej spoločnosti Radio sme písali o jeho zámere do dvoch až troch rokov predať Fun Radio. Dovtedy chce pripraviť účtovníctvo do štandardu, na aký sú zvyknutí zahraniční investori. Okrem ekonomiky však zmenami prejde aj program a hudobný formát, a to pod vedením nového generálneho riaditeľa Patrika Zimana. „V súčasnosti nerozmýšľame o predaji rádia, všetko je otázkou budúcnosti a stavu ponuky a dopytu,“ hovorí Boris Kollár. „Teraz rozbiehame niekoľko procesov, ktoré by mali pomôcť zvýšiť počúvanosť, možno až na 12-13 percent [podľa MML je dnes medzi 7-9%], zlepšiť celkovú pozíciu rádia na trhu a tým aj možnú cenu pri budúcom predaji,“ dodáva.
„Zatiaľ sme prekopali štruktúru niektorých programov a nasadenie moderátorov v prime time,“ dopĺňa ho Patrik Ziman a pokračuje: „Fun Radio bolo vždy formátom európskeho hitového rádia a to s chystáme upevniť. Vždy bolo špecifické tým, že vedelo vycítiť z ktorých nových pesničiek sa môžu stať hity a aj hity z nich robilo. Až v takej miere, akú si na našom trhu nedovolilo žiadne iné rádio v minulosti ani súčasnosti.“ Ako hitové sa však pozicionuje Rádio Expres, Fun ho ale nepovažuje za priamu konkurenciu: „Hoci, keď sa pozeráme na úspech, musíme sa dívať na lídra, ktorým Expres momentálne je. Kopírovať ho však rozhodne nebudeme, našou cieľovou skupinou sú poslucháči vo veku 19-29 rokov, s maximálnym presahom 5-8 rokov.,“ vysvetľuje Ziman.
Paradoxne bolo práve Fun Radio svojho času tým rádiom, ktoré ostatní konkurenti kopírovali. A hoci táto jeho pozícia oslabila, podľa nového riaditeľa má v sebe značný potenciál – kreatívny, ľudský, aj imidžový: „Výhodou je vysoká poznateľnosť značky, z ktorej môže čerpať a budovať ďalšiu marketingovú komunikáciu. Tento rok by mala prebiehať v troch fázach: narodeninová, letná a treťou fázou bude jeseň až koniec roka. „Výrazne sa chceme zamerať aj na regionálny marketing, byť poslucháčovi čo najbližšie,“ zdôrazňuje Patrik Ziman.
Aktuálne marketingové aktivity súvisia s júnovými 15. narodeninami Fun Radia. Na vizuáloch kampane sa objavili tváre momentálne - vďaka TV show Superstar - najpopulárnejších moderátorov: Adely, Pyca a Bruna, ktorí sú už niekoľko rokov prime time moderátormi Fun Radia. „Vždy sme si vychovávali generáciu moderátorov, z ktorej ťažil aj TV trh. Preto okrem výrazného komunikovania produktov z vysielania dáme priestor aj ľuďom z rádia na ich vlastnú propagáciu,“ naznačil Patrik Ziman. Fun Radio chystá aj inovatívne formáty programov, pričom prvý už je na trhu - AntiFun – pesničky za trest, ktoré môžu poslucháči venovať ľuďom, ktorých nemajú radi alebo ktorí ich nahnevali.
Pozícia Fun Radia na trhu je jasná a stabilná, čo ukazujú aj prieskumy počúvanosti alebo vnímania značky. Doterajšiu cestu intuitívneho marketingu plánuje Fun Radio vystriedať za sofistikované postupy vo vylepšení formátu stanice, hlavne v hudbe - call back prieskumy, pomocou ktorých sa zisťuje, ktoré pesničky poslucháči chcú počuť a ktoré už nie a vlastnú mapping study by Fun realizovalo ako podporný prostriedok.
Viac sa o nových plánoch vedenia Fun Rádia dočítate v májovom vydaní Stratégií.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie