Diskusia k článku Tržby z predaja reklamy: Fun po druhýkrát pred Expresom
25-45 je príliš nízko. Dnešní 50tníci , to sú/budú ľudia narodení koncom 50. a začiatkom rokov 60. Preto som to dal do kategórie 30-55. Mal som na mysli ľudí v produktívnom veku.Regina je pre ešte starších. Veľmi dobrým príkladom sú nemecké WDR2 či HR3 a poľská Trójka. Tieto stanice starnú so svojími poslucháčmi tj. ľudia, ktorí boli vo veku 25-35 rokov v rokoch 70. či 80.A tomu napovedá aj hudobný výber(väčšinou roky 70. a 80 s malým zábehom do rokov 60. a 90.). S tzv.socpopom moc asi nenarobíš, lebo mnohí ho vtedy počúvali a teda ho považujú za svoj(aj keď o kvalite sa dá niekedy polemizovať).Ani Španieli nezanevreli na Massiel(vyhrala Eurovíziu koncom rokov 60.) alebo na Julia Iglesiasa, toho dokonca hrávali aj v Československom rozhlase, pričom obaja verejne podporovali kléropolofašistickú diktatúru Franca a on ich tiež podporoval.
Som rád že sa Funku darí... Neviem čím to je, ale keď počujem z Funrádia pesničko, tak ma viac chytí ako keď ju počujem z Expresu alebo Európy 2. Ale zasa večer pred spaním počúvam rádio Slovensko, lebo majú dobrú reláciu a spravodajstvo.
No SRo1 a CRo1 by sa mali orientovat skor na 25-45 a po hudobnej stranke by som si to predstavoval nieco ako Bayern 3. Teraz je to totiz len taky gulas, kde mas vsetko od Vondrackovej az po Rihannu a B.E.P. A hlavne ubrat z tej nezdravej preferencie normalizacnej slovenskej a ceskej hudby.
Ja najviac počúvam práve český Radiožurnál, poľskú Trójku-PR3 a SRo 4_FM. Tie mám naladené na predvoľbách ako prvé.
Na osvieženie franiny zo SŠ si sem-tam na LW pustím FRANCE INTER(záleží od signálu)-a po hudobnej stránke celkom v pohode.Ten pomer frac. a inej hudby mi tak ani nepríde moc drakonický.
-nuž čo by ale mali SRo1 alebo ČRo1 hrať za hudbu? Mám na mysli, tak aby dokázali hudobne uspokojiť hlavne kategóriu 30-55 rokov. To sa veru ťažko hľadá :)
Na upresnenie-myslel som samozrejme z komercnych radii, preto som aj napisal lidrami trhu (verejnopravne vo vacsine krajin nemozu vysielat reklamu, preto sa do toho trhoveho podielu nepocitaju). Francuzsko je kapitola sama o sebe. Uz len to, ze maju zakonom prikazany podiel domacej tvorby hovori za vsetko :(
Inak ked uz sme pri tom, ze v post-komunistockych krajinach vedu komercne radia, asi to bude hlavne tym, ze verejnopravny rozhlas je v tychto krajinach stale velmi skostnateny. Prikladom mozu byt aj nase Radio Slovensko alebo CRo1-Radiozurnal. Sice po spravodajskej stranke na vybornu, ale po stranke hudobnej a programovej je to uz ovela horsie.
Záleží ako kde.
Francúzsko: 1.FRANCE INTER(verejnoprávne)2.EUROPE 1(komerčné, ale zamerané na spravoajstvo a info)3.FRANCE INFO(verejnoprávne)4.NRJ(komerčné )..........(aj keď rozdiely sú minimálne)
Nemecko: až na výnimky všade bývajú jednotkou verejnoprávne stanice jednotlivých spolkových krajín(MDR1, Bayern, WDR2 atd....)
Švédsko: SR P1(Sveriges Radio1), Nórsko: NRK P1 , Dánsko: DR P1
Bulharsko: Radio Horizont(1.program verejnopráv.) a potom regionálne vysielania BNR-radio Varna,RAdio Blagoevgrad....
naopak komerčky vedú v tzv."chaotických" krajinách ako sú Taliansko,Španielsko a väčšine tzv.postkomunistických krajín, kde bol dlho dopyt po komercii
Nic v zlom, ale Tvoje nazory mi pridu hodne naivne, povedal by som, ze az infantilne :) Neviem, kolkokrat tu este bude potreba napisat, ze sukromne radio je biznis ako kazdy iny a vyber je vzhladom k velkosti trhu pomerne slusny. Ved nikto Ti neprikazuje pocuvat celoplosky, mozes si kludne naladit nejaku lokalku. Navyse je tu alternativa v podobe okruhov SRo, kde je vzdy ako-taka garancia, ze sa trafia do vkusu posluchaca, ktoremu nesedia komercne radia. Len tak na okraj, precestuj si krajiny EU a vyskusaj tamojsie radia (prip. skus naladit aspon cez net) a zistis, ze vo vacsine statov je situacia podobna a lidrami trhu su ultrahitove "kolovratky".
PS. Tato tlacova sprava bola urcena hlavne biznis partnerom FUN-ka a radia.sk ju uverejnili tak trochu zbytocne (ale zas na 2. strane ich chapem, ked chcu byt objektivni) :-)
Tieto dve media su tak zahladene na tvorbu zisku, ze zabudaju na posluchacov. Se*u na ludi, pokrytie i kvalitu vysielania a trhaju sa len o prachy - vid nezmyselne superenie o hymnu k MS a pod.! Zislo by sa im riadne padnut, aby sa spamatali, na co vlastne vznikli...
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň