Diskusia k článku Svet formátovania staníc - mapovacie štúdie, auditorium music testy a call outy
Len tak pre zaujímavosť, takto nejako vyzerajú výsledky callotov v USA, dá sa tam navoliť napríklad formát, obľúbenosť u žien, mužov či všetkých, vybrať si skladby podľa C,R,G a môžete si pozrieť obľúbenosť skladieb: http://www.mmr247.com/mmrweb/call/index.asp
No oni interpretujú následne výsledky prieskumov...povedia to dôležité z nich, nie každý vie v dátach čítať:) GFK robilo lokálne prieskumy pre Fun s polupráci s Pollac Media na začiatku. Tak Median s BCI pri nastupe formátovania Expresu (ak sa nemýlim). Zahraniční konzultanti si nikdy nerobia prieskumy sami:-) V každej krajine sú lokálne agentúry ako tu Median, TNS, GFK čo to robia... Aj teraz pre Fun síce robí BCI ale Call Outy robí niekto iný. Niekedy ich robili Direct Marketing pre Fun, neviem či aj teraz ešte... Ono ako v každom smere i tu je na výber dodávateľov dosť, cena ale nemôže byť v prípade prieskumov základné meradlo. Dôležité sú spoľahlivé dáta. Dnes by stačilo si od lokálnych rádií vypýtať prieskumy počúvanosti a trochu sa v tom pohrabať a zistíš, že nie je prieskum ako prieskum-tam sa veľa vecí robí tak aby niečo vyšlo:-) A nie je to zložité tak urobiť... Len to nemá zmysel potom.
No z clanku to tak trochu vyplynulo, ze okrem prieskumov robia aj konzultacie alebo som to len ja zle pochopil :)
TNS robila predtym vyskumy pre Funko, ale neviem ci robi aj teraz, ked ich uz formatuje BCI. Inak jempravda, ze stanice sa svojimi konzultantmi a agenturami co im tie prieskumy zabezpecuju uz moc nechvalia. Napr. tie aprilove zmeny, co Fun urobilo nikto uz nekomunikoval, ze za nimi stoji aj zmena konzultacnej agentury....
Median nerobi konzultacnu agenturu ale dodavatela prieskumov... S kymkolvek stanica spolupracuje zo zahranicia v ramci konzultacii, tak prieskumy robi vzdy lokalna firma. Median robil celu radu prieskumov tusim i pre Expres v zaciatkoch, testuje hudbu pre E2, je toho viac. Stanice sa v tomto smere nechvalia s kym robia. V tomto smere fungujú pre naše stanice napriklad aj TNS a GFK. Staníc čo ale investujú do testovania spočítaš raz dva.... Taká E2 testuje aspoň hudbu aj keď začala bez mapovačky a preto je pozíciou, kde je....
Btw. Nevie niekto nahodou, pre ktoru stanicu okrem SRo robi este Median konzultacnu agenturu?
A este ani dlho mat nebudeme, pokial sa medialne zakony nezmenia...
Profesionálne formátovanie na Slovensku vyzerá tak, že formátuje sa tu už pekne dlho, ako to Expres začal, doteraz tu však nemáme rádio s akýmkoľvek čistým formátom...
z tohto clanku je poriadne citit ako sa median bojí. Asociacia ide do tendru a citia sa ohrozeny, tak chcu ukazat ze aj ine veci si mozu od nich radia kupovat. Avsak po poslednej afere kedy odmietali audit ktory navrha p.Babitzova si kazdy bude mysliet ze ine udaje su nekvalitne. Trh potrebuje novy vzduch, median si svoje odsluzil, moze ist do dochodku. Ja doporucujem Mediaresearch
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň