menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Rádiá Slovensko a Regina v novom roku s výraznými zmenami

66 príspevkov
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
27.01.2014 08:36
0
0
@Pokrytie Raj. dolina

Netusim, kde presne byvas, no moja skusenost je, ze v juznej casti doliny - od cca Zbynova, je prijem nasich vysielacov lepsi, nez blizsie k ZA, kde sa uz preplnuje eter Poliakmi a Cechmi. Z doliny mas priamy vyhlad na Krizavu az po Suju, tam naozaj problem ladit jej frekvencie ocakavat pri dobrom tuneri nemozno. Okrem par lokalit sa v dolinach MF velmi dobre ladi Sucha hora, od Rajca je miestami silnejsia, nez Krizava, tiez tu nastupuje Trencin a V. Javorina. Vo Fackove mas napriklad cistu ZA, BB, TN a zrejme aj NM.

Pepo (neregistrovaný, 82.145.217.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 82.145.217.xxx)
26.01.2014 21:03
0
0
@Robert

Túto variantu považujem minimálne u nás v DK za menej pravdepodobnú. Nový vysielač TC u nás na vodárni totiž už nič spoločné s Expres Netom nemá. Jedine to, že obidva sú nezávisle od seba umiestnené v areáli vodárne asi 20 metrov od seba (vysielač TC pri bráne, Ex. vzadu za objektom). TC si tam dovliekli komplet svoju techniku (viď foto odo mňa tu: https://www.radia.sk/vysielace/154_dolny-kubin-vel… , prvá foto je už neaktuálna).
Kedysi som im do TC písal, tak sa „vyhovárali” na to, že by sa to muselo prekoordinovávať a že to aktuálne nie je na programe dňa, ale do budúcnosti to vraj úplne nevylučujú.

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
26.01.2014 20:34
0
0
@Pepo

Ekonomovia v Towercome si asi spocitali, ze bude pre nich lacnejsie platit najomne na stoziaroch Expresnetu, ako vysielace presunut na vlastne stoziare. Moze to mat niekolko dovodov. Napr. vypovedna lehota uvedena v zmluve RTVS s Expresnetom pripadne este v kombinacii s vysielacmi vo vlastnictve Expresnetu (nie RTVS), co by znamenalo, ze by Towercom musel zatiahnut velku zmluvnu pokutu a navyse investovat do novych vysielacich zariadeni na svojich kotach. Ak sa veci maju takto, hori tu este iskierka nadeje, ze po uplynuti urcitej lehoty - uplynuti vdoby viazanosti k presunu nakoniec dojde, pokial cena noveho vysielaca nie je prilis velka v porovnani s najomnym, ktore Towercom hradi Expresnetu.

Toto ber ako cistu spekulaciu, preco Towercom nepremiestnil vysielace na svoje stoziare.

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
26.01.2014 20:25
0
0
@Ján

Prilis spekulujes nad pokrytim jednotlivych okruhov. Napln okruhov sa v prvom rade odvija od programovej struktury, ktora ma aj nejaku logiku. Pokrytie je druhorade, aj ked urcity zretel sa nan moze brat. Navyse v poslednej dobe sa uplatnuje coraz viacej alternativnych sposobov sirenia ako satelit, DVB-T internet, takze pokrytie hra coraz mensiu ulohu. Naozajstny problem maju jedine mobilni posluchaci, hlavne vodici. Avsak ked velmi chcu, aj titu si mozu zabezpecit prijem cez 3G, aj ked to ide do penazi.

Z hladiska posluchaca, ktory je doma a ma satelit alebo internetove pripojenie je programova struktura okruhov prvorada a neriesi to, co stale riesis Ty.

PS: Pegonet ma pokrytie v Rajeckej doline?

Pepo (neregistrovaný, 82.145.216.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 82.145.216.xxx)
26.01.2014 20:20
0
0
@Robert

Čistý súhlas so všetkým, čo píšeš.

A z toho Towercomu som tu u nás v DK zvlášť sklamaný. Čakal som, že keď preberú vysielač eFeMka na 91.70 MHz, tak poriešia to na svojej normálnej kóte a nie na tej zaprdenej kubínskej vodárni (odkiaľ to išlo z Expres Netu). Veď je na hlavu, aby som sa cca. 3 kilometre vzdušnou čiarou od vysielača (m.č. Medzihradné) musel často krát hrať s anténou prijímača, aby mi to pri basoch nechrapštalo, prípadne aby som v pozadí nepočul slabý šum. Choré. :/
(niečo podobné som cez zimu zaznamenal aj pri Exprese na 95.40, z tej istej kóty a rovnakým výkonon a polarizáciou).

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
26.01.2014 19:46
0
0
Regina BA vs Regina BB

Regina BA dáva rozhlasové hry, ale Regina BB dáva v danom čase vlastný program napr. dnes v nedeľu o 15h, chytám SRo2 Regina BB Krížava 101,1 v PB, bývam v Rajeckej doline. Jedinú Regina BA ktorá má presah do PB je 100,7 8,5kW NMnV, ale v Rajeckej Doline je to problém, rovnaký problém je tu v PB aj rádio Lumen 93,3. Tak že keď chcem rozhlasové hry na Regine BA musím mať internet alebo set-top-box DVB-T a Verejnoprávny multiplex 32.kanál. Ak by boli rozhlasové hry na SRo1 Slovensko, nemusel by som počúvať ukrajinskú SRo2 Reginu BB bez rozhlasových hier.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
26.01.2014 14:54
0
0
SRo1

Už trošku rozumiete prečo tak o tom píšem, aby bolo všetko na jednom SRo1 Slovensko? Nie preto že by som chcel, ale preto že je to jediná cesta ako sa dostane program ku všetkým. Preto mi je jasné, že tým že rušia rozhlasové hry na SRo1, tak ich dajú úplne preč z éteru a budú vysielať len pre časť ľudí (5%) a ostatní proste o rozhlasové hry prídu. SRo1 bolo najpočúvanejšie rádio na Slovensku, dnes má 16% podiel. Mám pocit že sa to robí naschvál, aby sa redukovali ľudí v RTVS s výhovorkou že rozhlasové hry a umeleckú výrobu nikto nepočúva. na AM bolo Rádio Slovensko drahé vysielanie, ale aspoň plnilo účel a dosah bol aj v Európe a tým plnilo aj zahraničné vysielanie Slovensku funkciu. Dnes má ČR cez AM stále ČRo2 - Dvojku.

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
26.01.2014 14:31
0
0
@Pepo

Cely problem s Patriou vznikol vtedy, ked sa rozhodli nasilu vypnut strednovlnne vysielace bez toho, aby mali zabezpecenu adekvatnu nahradu. Predtym Patria fungovala velmi dobre, mala samostatnu siet vysielacov (aj ked zvacsa na strednych vlnach) a fungovala ako jeden uceleny okruh, na ktorom islo vsetko narodnostne vysielanie, t.j. madarsky, rusinsky, ukrajinsky a pod. Osobitne rad som mal rusinske vysielanie v nedelu, kedy som mohol pocuvat ich omsu.

Co je vsak na tomto maximalne podozrive, rusinske/ukrajinske narodnodstne vysielanie vysiela nielen na Regina KE, ktora pokryva prislusnu oblast, ale ide celoplosne. Mam podozrenie, ze ho zneuzivaju ako vypln vysielacieho casu.

Tiez cakam, kedy ten bordel konecne skonci. Je na case spravit reorganizaciu kmitoctov, ktore na tomto fore opakovane navrhuje niekolko ludi a vytvorit piatu siet verejnopravneho rozhlasu v juznych a vychodnych castiach republiky. Samozrejme, zabezpecit aj dokrytie ostatncyh okruhov. Napr. v Ziline vysiela Radio_FM na 91,9 MHz z Dubna, pricom prevadzka vsetkych vysielacov rozhlasu pred casom presla pod Towercom, ktory by mal presunut tento vysielac na Stranik s podstatne lepsim dosahom, hlavne smerom do Rajeckej doliny. Situacia v Cadci a okoli sa uz ani neda normalne komentovat, to je uz diagnoza.

Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 77.234.225.xxx)
26.01.2014 13:43
0
0
Doležal a spol. - BUDÍČEK !

To je tak, keď sa niekomu už niekoľko mesiacov / rokov nechce koordinovať nové frekvencie. Patria mala byť už dávno odprataná na vlastnej frekvenčnej sieti a nemontovať sa denno-denne niekoľko hodín do vysielania Reginy, Devína a _FMka. Považoval som toto za dočasný stav ale ako tak pozerám, nevidím žiadny záujem zo strany RTVS tento neblahý hybridný stav riešiť. (!)
Som zástanca toho, aby minimálne čo sa rádií Slovensko a Regina týka, mali pokrytie takmer komplet po celom Slovensku nízkovýkonkami z TVp, resp. TV vysielačov (Towercom má po celom Slovensku objektov dosť). To, že RTVS nie je schopná pokryť celé Slovensko ani základným okruhom (rádio Slovensko), ktoré má byť zo zákona dostupne pre všetkých obyvateľov - kde je dodnes nepokrytá Čadca a mnoho iných miest - je na zaplakanie a zamyslenie zároveň.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
26.01.2014 10:33
0
0
Sobota 25.01.2014 - vysielanie večer

Včera večer to bolo na zaplakanie na SRo2 - Regina.
Po 20h v sobotu večer dať ukrajinské vysielanie so SRo5 -Patria a kde zmizol večerný program? Toto tu obhajujete?
Chcel som prepnúť na rozhlasovú hru na Regine ani som sa k tomu nedostal.
Doma ešte ako-tak, ale v robote?
SRo1 - Slovensko: Nočná pyramída - Noc v archíve, dávam +++++
SRo2 - Regina: Ukrajinské vysielanie na "Dvojku" slovenského rozhlasu je úbohé a kde sú presunuté rozhlasové hry? Či to majú ísť ľudia o 19h spať, lebo hry sú len cez deň? Za toto mám platiť koncesie?
SRo3 - Devin: O 20h Opera celý večer, výborné na doma ako umelecký zážitok, ale v robote by ma asi niekam poslali, ale program aj tak dobre. Devín nikdy nesklamal. ++++
SRo4 - _FM nemám pokrytie, nemôžem hodnotiť. internet nepočítam.

Záver, ako píšem. Rozhlasové hry sú odsúdené na nepočúvanie pokiaľ nebudú na slovenskej rozhlasovej "Jednotke". Aj keď chcem prepnúť na Reginu, nepodarí sa mi to. To nieje TV že pri rádiu sedím., tak jednoducho rozhlasové hry prepásnem. História ukazuje že práve rozhlasové hry na SRo1 robili najväčšiu počúvanosť slovenskej rozhlasovej "Jednotky", kde sú tie časy keď boli zábavníky tipu: Lord Norton, Twister a pod. Králikovci sa pýtajú na SRo1 - Slovensko ak soľ. Nech chce, kto chce robiť inforádio so SRo1, na inforádio tu na Slovensku nieje prostredie. Na malú krajinu je málo obyvateľov a koncesie zvýšiť vyhladovaným ľudom je na zabitie, SRo nikdy nebude to iste čo ČRo. Slovenská rozhlasová "Dvojka" Regina, nemá na to aby sa podobala ČRo2 - Dvojka ani ako hybrid bývalej Bratislavy spolu Regina.
Nech to radšej vrátia do podoby roku 2003-2004 SRo1 Slovensko, SRo2 Devin, SRo3 _FM, SRo4 Regina, SRo1 a SRo3 najväčšie pokrytie.

PALO (neregistrovaný, 91.127.139.xxx)
PALO (neregistrovaný, 91.127.139.xxx)
25.01.2014 10:48
0
0
@Jan

tak vymysli a kandiduj pri najblizsej volbe na sefa RTVS.
Ano, by si sa cudoval, ale verejno pravnot je aj o tom, ze vysielas len pre 5% .... tak je to aj v inych krajinach.Kde viacmenej dominuje jeden resp.niekde dva verejnopravne okruhy a ostane maju nizku pocuvatelnost.
Ak das na SRo1 hry a podobne zalezitosti, tak pocuvanost klesne a nemozes ludi odkazovat na komercne stanice ak chces budovat verejnopravne medium.To je take socialisticke, ked sa Ti nepaci tak si prelad.
Regina je hybrid ceskej Reginy a Prahy, ale koli bordeli vo frekvencnom spektre je tpo bohuzial tak. A predstava 24h vysielania na Regine, kazde studio zvlast je financna samovrazda aj v Cesku ma Regina vecer a v noci spolocny rogram.Aj ked dat hry a citanie na pokracovanie na Devin nie je az tak zly napad=napokon je tzv.kulturny okruh.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
25.01.2014 09:53
0
0
Rozhlasové hry

SRo1 "Slovensko"
Vymyslím rodinný seriál na pokračovanie, zaplatím 5 ľudí aj začínajúcich hercov ktorí by dostal šancu preraziť a zápletka pre cele Slovensko kde je najväčšie pokrytie by bola hotová. počúvanosť by bola 20%
SRo2 "Regina" (BA,BB,KE).
Bakalári, 5% dôchodcov má zábavu, stačí malé lokálne vysielače podobne ako má Expres.
SRo3
Štúrovci a iné hry, 5% intelektuálov má zábavu, stačí mestské pokrytie.
SRo4 dokryť ! alebo vymeniť za SRo2/SRo3.

A kde je problém? Toto je u mňa verejnoprávny rozhlas. Naozaj nevidím problém, aj vlk sýty aj koza cela a potom môže byť aj SRo1 Rádiožurnál, SRo1 je jediný okruh ktorý počúva celé Slovensko (16%). Ostatné vysielajú takmer do steny (5%). Ak toto nikto nepochopí, tak už naozaj neviem.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
25.01.2014 07:03
0
0
Regina

Verejnoprávnosť znamená platiť a nepočúvať, nepozerať. Na SRo.2 "Reginu" rozhlasové hry nepatria, píšu tu ľudia že nepatria rozhlasové hry ani na SRo1 "Slovensko". Tak potom patria na SRo3 "Devín".

Môj pohľad, SRo2 Regina (sedlák rádio) a SRo3 Devín (Intelektuál) vysiela rozhlasové hry, nepočítam digitálne SRo8 Litera. Na mainstream vysielaní SRo1 Slovensko rozhlasové hry nebudú, tak mi ostáva nepočúvať rozhlasové hry, ale platiť koncesie musím. Okruhy majú 5% poslucháčov a to je verejnoprávnosť a keď tu vymýšľam ako vytrieskať s každého okruhu viac aby ich nebolo veľa a nestalo to viac koncesií, tak môj pohľad je odsúdený. Slovenský extrém, buď sú tu sedláci alebo intelektuáli a stredná cesta sa vytráca a k tomu mizerné pokrytie. Ostáva mi len internet a závidieť Čechom ČRo2 "Dvojka", tá vysiela aj Brno SV 854 a dúfať že raz Slováci dostanú rozum alebo náhodne odkopírujú model zo zahraničia, Slovák aj tak nič iné ani nevie vymyslieť. Stačí pozrieť v akom stave je Slovensko.

rar (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
rar (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
24.01.2014 19:33
0
0
.

@Ján: "minimálne rozdelené podľa krajov." To na 5 milonovom Slovensku nema sancu byt financovane.
"v Česku je milión komerčných inforádií." Poriadne pokrytie ma okrem 3 (niekde 4) verejnopravnych okruhov iba Impuls a Frekvence 1, ciastocne E2, Blanik v Cechach, Cas na Morave - tie vysielaju maximalne senzacie, nie informacie.
@Julo: Na Regine by mohli skutocne narabat citlivejsie predovsetkym so zahranicnou hudbou, s ohladom na cielovu skupinu (cca 55+)

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
24.01.2014 16:35
0
0
Regina

áno, to malo byť hneď od začiatku minimálne rozdelené podľa krajov. Regina praží na cele Slovensko, ale nič nerieši. Lebo presah skôr deformuje signál. Na Slovensku by mali byť dva silné okruhy SRo1 a SRo3. Regina v malom po regiónoch,

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
24.01.2014 16:27
0
0
5%

Všetko je v poriadku, ale 5% poslucháčov na jeden okruh je nerentabilné, okrem rádia Slovensko. Môj pohľad je o tom že radšej to dať na jeden okruh a nech si nájde poslucháč to svoje, ako mať 9 okruhov a počúvateľnosť "nula" a platiť to musia všetci. Ja mám rád Country, ale počúvať ho celý deň, to by asi nešlo, ale keby bol programový blok na 1.okruhu, tak by mi to stačilo. Za koncesie dobrá cena. Inak to môže dopadnúť asi takto:
SRo1 "Slovensko" (informačný okruh)
SRo2 "Regina" (regionálny okruh)
SRo3 "Devín" (umelecký okruh)
SRo4 "_FM" (alternatíva pre mladých)
SRo5 "Patria" (národnostné vysielanie)

SRo6 "Slovakia International" (zahraničné vysielanie)
(Digitálne okruhy)
SRo7 "Klasika" (klasická hudba)
SRo8 "Litera" (rozhlasové hry)
SRo9 "Junior" (pre deti)
(čo tak ešte dať aj...)
SRo10 "Jazz" (jazzová hudba)
SRo11 "Ryba" (rybolov)
SRo12 "Jeleň" (poľovníctvo)
SRo13 "Zemiak" (poľnohospodárstvo)
SRo14 "Záhrada" (Záhradníctvo)
SRo 14 "IT" (informačné technológie)
SRo15 "Kniha"
SRo16 "Gastro" (Gastronómia)
SRo17 "Real" (nehnuteľnosti)
SRo18 "Dokument"
SRo19 "Hora"
SRo20 "Parlament", atď

PALO (neregistrovaný, 195.212.29.xxx)
PALO (neregistrovaný, 195.212.29.xxx)
24.01.2014 12:42
0
0
@Jan

asi nechapes co je pojem verejnopravny.Neviem co tam trepes Expres.To ma od informacii velmi daleko, len plytky vyber "zaujimaveho"...na Radio Slovensko (aj ked to nie je ideal) idu aj viac do hlbky, plus reportaze a pod. A aj podobne hudobny vyber, ako ked chces tie odrhovacky x-krat denne, tak si ten Expres pocuvaj.
Alternativa resp.mladeznicke radio..no funguje to v Rakusku, Francuzsku,Belgicku,Nemecku. Ten pokus s ciernobielym formatom na tomto okruhu tu bol a akosi sa to neuchytilo.
Verejnopravny rozhlas ma troska ine funkcie.

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
24.01.2014 10:34
0
0
@Julo

Trend u nasich zapadnych susedov je dychovku, ludovky a podobne styly kompletne presunut z celoplosnych okruhov na Reginu. V pripade Slovenskeho rozhlasu je problem neexistencia ekvivalentu CRo Praha, ktory ciastocne supluje spojene vysielanie Reginy, takze priestor je znacne limitovany. Co sa Reginy tyka, uz davno zastavam nazor, ze:

1. Treva oddelit celoplosne a regionalne vysielanie do dvoch samostatncyh okruhov.
2. Dobudovat regionalne studia v Nitre, Ziline a Presove (co kedysi prezentoval Machaj ako svoj zamer, takze utopia to nie je).

Najprv by sa vsak muselo zmenit financovanie rozhlasu, ktore je u nas ubohe - zvysenie koncesionarskych poplatkov. Co je politicky velmi nepopularne.

Julo (neregistrovaný, 212.81.16.xxx)
Julo (neregistrovaný, 212.81.16.xxx)
24.01.2014 09:55
0
0
hybrid pop

Plne súhlasím, že Rádio Slovensko a aj Regina je skutočne po hudobnej stránke hybrid pop. Z osobného prieskumu skúseností viem, že tieto stanice počúva len minimálne percento „-násťročných“. Hlavne pri Regine vysedávajú hlavne podstatne starší poslucháči. Preto musíte byť pri výbere hudby veľmi citliví a opatrní. A to sa Vám aj vo veľkej miere darí. Mňa len mrzí, že niektoré hudobné žánre postupne, nenápadne miznú a vytrácajú sa z vysielania. O čom hovorím? O dychovej hudbe. Pred pár rokmi mali dychovky svoje pevné postavenie v programovej ponuke. V týždni to bolo niekoľko rôznych relácií a hudobných blokov. No každoročne v novej programovej štruktúre je týchto relácií menej a menej. Najskôr ich presuniete do nevhodných časov (neskoro večer, alebo ráno pred svitaním) a potom ako málo počúvané ich vyradíte úplne. Netvrdím, že by dychovka mala znieť hocikedy počas dňa, ale aj to si viem predstaviť. Veď také country, folk či swing v pohode zaradíte po jednej skladbe do vysielania kedykoľvek cez denné vysielanie. A je to v pohode. Tak prečo nie dychovku?

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
23.01.2014 22:59
0
0
SRo1

Stále nerozumiem načo má mať Rozhlas (aj česky) 1.okruh ako informačný okruh. Keď budem chcieť informácie a pop hudbu, tak si naladím rádio Expres. v Česku je milión komerčných inforádií. SRo1 "Slovensko" je akýsi hybrid pop a zábavník, k tomu šport a silou mocou chce byť niečo ako rozhlasová TA3. Keď Čech skočí do Vltavy, musí Slovák skočiť do Dunaja? Čo mám ja ľudí v Česku, tak isto si myslia že Rádiožurnál zatiení hociaká komerčná stanica. SRo1 to bola stanica ktorá sa dala naladiť na celý deň, dnes to musím prepínať. Alternatívna hudba musí vysielať celý deň na _FMku? Nemôže sa do _FM zamiešať aj pop hudba? Nenašiel som jedno slovenské rádio ktoré by vysielalo folk, country.. .alebo starú hudbu 80. a 90.roky (Queen, Depeche Mode, Pink Floyd, Matchbox Twenty, Dixie Chicks, Johny Cash...), táto hudba sa vytráca v slovenskom étery. Na miesto toho sa robia rádia tipu jukebox Lady Gaga a podobný odpad.. na ktorých zarábajú hudobné vydavateľstva. SRo1 tlačí E.Iglesias, Jenifer Lopez... , kvalita sa stráca úplne. Potom tú máme natrieskaných veľa okruhov verejnoprávnych medií aj v Česku, kvalitu sa stratila. Rozhlasové hry na troch okruhoch, ja by som im povedal keď chcú zvýšiť koncesie svoje... keby som neplatil koncesie, je mi to jedno.. Keď má rakúska ORF štyri okruhy, prečo nemôže mať aj RTVS? Nech majú aj 10, ale nech potom nepýtajú peniaze za koncesie a nenariekajú že majú menší rozpočet ako ČRo, keď musia mať špecifické okruhy !

PALO (neregistrovaný, 89.173.15.xxx)
PALO (neregistrovaný, 89.173.15.xxx)
23.01.2014 22:11
0
0
rakusky model

rakusky model pokladam za dost nestastny. Aj ked OE2=Radio Wien je super(velmi mi pripomina nasu VIVU), ale ine OE2jky npr. radio Burgenland ci Radio Vorarlberg su zasa zamerane na folklor a pod...
Cesky model je fajn resp. Nieco z CRo a nieco z ORF.
Npr.SRo1- SLovensko info, spravodajstvo..ako Radiozurnal
SRo2-Regina...nieco ako Praha/Dvojka ci OE2 s regionalnymi odpojovakmi, kedze u nas mat 24h region.vysielanie v nedohladne
SRo3-Devin, kulturny okruh, ako Vltava
SRo4-Radio_FM, ko rakuske FM4, lebo alternativu vam komercni prevadykovatelia hrat nebudu...tieto by mali byt celoplosky.Teoreticky to tak aj mame, len je problem s dokrytim signalu, ale to sa da napravit, len treba chciet a troska este vycistit SRo1.
SRo5=Patria, len regionalne pokrytie kde zije madarska a rusinska mensina
SRo6-RSI, vysielnie do sveta...asi net a kratke vlny
Lebo spojit akoze nas Devin so sparvpdajskym okruhom by sa rovnalo samovrazde

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
23.01.2014 21:56
0
0
@LuboTS

OE1 som uviedol ako protiargument navrhu dať info okruh iba Regina. OE1 je inak hybrid informacneho a kulturneho okruhu. Zasadny programovej struktury rozhlasovych okruhov ORF je OE3, ktore dnes uz nema realne opodstatnenie pre svoju existenicu a ktore by sa malo stat kulturnym okruhom a OE1 cisto informacnym okruhom. Pre ORF je to vsak zjavne velmi vynosny biznis. Proti OE3 narastaju coraz silnejsie hlasy, hlavne zo strany sukromnych vysielatelov (co je pochopitelne). Oznacovany je ako najkomercnejsi okruh verejnopravneho rozhlasu v Europe.

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.216.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.216.xxx)
23.01.2014 20:00
0
0
...

V Rakúsku v podstate nemajú také niečo ako je naše Slovensko alebo český Rádiožurnál. Urobiť však zo Slovenska to čo je OE 1... Myslím že by to znamenalo pokles počúvanosti, čo však pri verejnoprávnych staniciach nemusí byť priorita. A tiež si myslím že náš trh asi nepotrebuje aby tu bolo povedzme aj _FM a aj Rock FM, ako je v Rakúsku aj OE3 a FM4.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
23.01.2014 18:15
0
0
T

Súhlasím.
Presne o to mi ide, len prispôsobiť SRo1 "Slovensko" aby mohlo "suplovať" niektoré okruhy ktoré nemajú také pokrytie. Podobný model má aj ORF s OE1 a OE3, Presné tento model čo má Rakúsko je moja predstava. OE1 info, klasika, rozhlasové hry, OE2 regionálne vysielanie, folklór, info, OE3 mainstream/pop a k tomu alternatívna hudba. FM4 zahraničné vysielanie a to by stačilo aj u nás, s tým že by som spojil spolu aj SRo5 "Patria" a SRo6 "Slovakia International. Rakúsky model je pre Slovensko ideál.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
23.01.2014 17:53
0
0
Robert@

Predstava je síce vedľa, s tým súhlasím. Riešenie je len technické prispôsobenie k vysielačom. Myslím že ČRo určite nemusí riešiť ktorý okruh má lepšie pokrytie, ČRo1- "Rádiožurnál"/ ČRo2 - "Dvojka", pokrytie majú skoro rovnaké (Bol som v Brne niekoľkokrát a ČRo2 Dvojka je tam dosť silný 92,6 a 102 (plus SV 954), ČRo2 vysiela rozhlasové hry. Rakúsky model je podobný, OE1 má rovnako silné pokrytie ako OE3, stačí pozrieť pri BA pokrytie Wien-Kahlenberg, OE1 práve vysiela aj rozhlasové hry. Ak by sme mali podobný model aj u nás, tak tu nenapíšem ani riadok.

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over