menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Rádiá Slovensko a Regina v novom roku s výraznými zmenami

66 príspevkov
T (neregistrovaný, 178.253.138.xxx)
T (neregistrovaný, 178.253.138.xxx)
22.01.2014 15:23
0
0
1. a 3. celoplošná sieť VKV najvýkonnejšie GE 1984

verzia Rádio Slovensko na 1. celoplošnej sieti VKV a Rádio_FM (Rock FM Radio) na 3. celoplošnej sieti VKV (najsilnejšie vysielače ženevy) ako tomu bolo v minulosti (tuším do roku 2003) bolo najlepšie riešenie a tak by to mali aj vrátiť. Regina by mala mať výkonovo menšie lokálne vysielače. Rovnako Devín a Patria.

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
21.01.2014 21:18
0
0
@Jan

Predstava nejakeho "univerzalneho" rozhlasoveho okruhu je v dnesnych dobach uplne vedla. Jedine v pripade televizii sa pouziva podobny vyraz "plnoformatova". Vyvoj vsak jednoznacne speje k diferenciacii programovej naplne a specializovanym kanalom. V pripade rozhlasu, ktoreho vysielanie nie je tak technicky narocna ako v pripade televizie, takato diferenciacia prebehla mnoho rokov (desatroci) dozadu. Neviem o ziadnom "univerzalnom okruhu" ani u nascih susedov. Prave Cesky rozhlas, ktory je na podstatne vyssej urovni ako slovensky, ma podstatne lepsie diferencovane okruhy.

V pripade nudzovej situacie rozhlas plni velmi dolezite ulohy v oblasti civilnej obrany. V takom pripade je zivotne dolezity prave informacny okruh, ktoreho dostupnost musi byt co najlepsia. Aj preto sa informacny okruh bezne povazuje za vlakjkovu lod rozhlasu. Tak je tomu v Ceskej Republike, na Slovensku a napr. aj v Rakusku, kde spravodajsku funkciu plni OE1.

Mobilny posluch rozhlasovych hier naozaj nie je priorita. Iny posluchac by zase mohol povedat, ze chce ludovu hudbu, dychovku, poeziu, citanei na pokracovanie, dokumenty a pod., na ktore ma presne to iste pravo ako ty na tie rozhlasove hry. A na toto vsetko by rozhlas potreboval mozno aj 3-4 celoplosne okruhy s vynikajucim pokrytim, aby kazdemu vyhovel tak, ako si to predstavujes, co sa jednoducho technicky neda (mozno takuto uroven rozhlasovej sluzby prinesie DAB, ak sa vobec niekedy u nas rozbehne).

PALO, Pe3k: Suhlas.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
21.01.2014 13:12
0
0
Podobná situácia

Podobná situácia bola by analógovom terestriálnom vysielaní, keď (STV/RTVS dnes) Jednotka mala silnejšie pokrytie ako Dvojka, tak Večerníček pre deti chodil vždy na Jednotke, pri rozhlase je to podobné. Keď chcem vysielať rozhlasové hry, mali by ich dať na vysielací okruh ktorý môže počuť úplne každý bez zbytočných komplikácií a artefaktov a to je rádio Slovensko. Darmo budú mať rozhlasové hry na Regine alebo Devíne, keď to ľudí odláka riešiť problém a artefakty vysielania. Mám skôr pocit že im je v RTVS úplne jedno že vysielajú časť vysielania do steny.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
21.01.2014 12:49
0
0
No veď

Oni to čo ľudia počúvajú nechytajú alebo chytajú mizerne a to čo ľudia nepočúvajú "praží" na celé Slovensko. Ja dávam v MP3 prehrávači MONO režim na rádio, odstránim tak artefakty. A k tomu presúvanie programov na iné okruhy ktoré majú zle pokrytie, tak je to odsúdené na nepočúvanie. Ja som počúval rozhlasové hry na rádiu Slovensko, ale ako mi ich presunuli na Reginu a Devín, už mi to skomplikovali. Na Regine nepočúvam ich hudbu, ale hry ma zaujímajú, hudbu by som počúval na rádiu Slovensko, tak vzniklo to že musím prepínať medzi Regina a Slovensko, ale iba keď som doma, keď som vonku musím sa uspokojiť s rádiom Slovensko a zabudnúť na rozhlasové hry. Rádio Slovensko bol u mňa vždy univerzálny okruh. Teraz sú informácie na Regine aj na Slovensku, čo tak dať info okruh iba Regina? Keď dám regionálne spravodajstvo tak tam už vopchám aj news vysielanie a Slovensko uvoľním na rodinný program. Mýlim sa?

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
21.01.2014 12:15
0
0
vysielace

Myslim, ze je to viac v mizernom tuneri, ako v zlom pokryti. Je len malo lokalit, kde nie je aspon jedna frekvencia, naopak, je mnoho zbytocne vykonnych frekvencii. Na Ponitri i Povazi ide RS na 3 - 4 frekvenciach stereo...

Problem davnejsie dobre popisal tusim Robert: regionalne okruhy by mali mat mestske, resp. regionalne frekvencie s max. 10/20 kW, nie tie 100 kW, ktore hraju na pol Slovenska a zbytocne prekryvaju x regionov mimo zelanej oblasti. Sucha hora nepokryje RS, LC ci VK, kde su tak ci tak potrebne vysielace. Mali by tam dat Devin alebo _FM, kde je jeden celoplosny okruh a nevadilo by prekrytie. Pomohlo by to aj rozsireniu pokrytia.

PALO (neregistrovaný, 195.212.29.xxx)
PALO (neregistrovaný, 195.212.29.xxx)
21.01.2014 11:45
0
0
@Jan

no dost sa mylis....
Devin musi byt aj v analogu.Nie kazdy ma pristup na net resp. set top box.A napokon okruh vysielajuci kulturu a hudobne diela umeleckeho zamerania potrebuju byt sirene klasicky uz len koli umeleckemu zazitku.
Radio Slovensko je a malo by ostat ako informacne radio(ako cesky Radiozurnal)...takze. Regina je viacmenej taky mix byvalej Bratislavy a regionalneho vysielania s programom rodinneho charakteru doplneneho o regionalne informacie, ludovu hudbu a podobne.
_FMko je urcene pre mladych a pre ludi s experimentalno-nezavislou hudbou, ktoru Ti komercne stanice vysielat nebudu.
Ale s tym pokrytim mas pravdu.Na to by sa mali v rozhlase poriadne pozriet, ale mam pocit ze sa im ani moc nechce.Nakoniec to vidim aj u nas v CA.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
21.01.2014 09:52
0
0
Univerzálny okruh

Univerzálny okruh by malo ostať rádio Slovensko, rozhlasové hry by mali ostať na rádiu Slovensko a pre "náročného" Devín pre mestá kde je hlavné pokrytie, hlavne kvôli výkonom vysielačov. Téma rádio Devín ani nechcem začať, tam je to zabite počúvať v malých mestách. Rádio Devín by stačilo mať ako digitálny okruh, pokrytie je mizerne cez FM rádia Devín a to je pravý dôvod počúvateľnosti.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
21.01.2014 09:39
0
0
Informačný okruh

Informačný okruh sa hodí skôr na Reginu. Rovnaké pokrytie majú, to je pravda. Výkon vysielačov má väčší Rádio Slovensko. Regina v mobilnom príjme seka aj keď si ju dám "Mono", Regina sotva do 10kW, Slovensko od 20 (Žilina) 100kW (BA,BB,KE). Takto som nútený počúvať Rádio Slovensko. V malých mestách ide len súkromné rádio Expres. Napr. Považská Bystrica má presah z Križavy od Žiliny ale mobilne (Autorádio, mp3 prehrávač, FM tuner v mobiloch) nepoužiteľné okrem rádia Expres, Slovensko a Regina sa dá počúvať len doma, alebo po prípade cez DVB-T ale tak isto doma. Píšem to preto že zbytočné bude pokrytie, keď výkon nestačí. Rozumiem že výkon sa zvýšiť nemôže len tak, že existujú dohody o frekvenciách a ich presahoch.

ruda ruza (neregistrovaný, 213.151.250.xxx)
ruda ruza (neregistrovaný, 213.151.250.xxx)
20.01.2014 23:03
0
0
Kralikovci

Kralikovci mali ostat vo vysielai,aj ja som ich pocuvala od sameho zaciatku.Bol to ozaj dobry rodinny serial.

PALO (neregistrovaný, 89.173.15.xxx)
PALO (neregistrovaný, 89.173.15.xxx)
18.01.2014 23:24
0
0
@Ján

pokrytie je viacmenej rovnaké, po rošáde pred pár rokmi.....
SRo1- je informačno sparvodajský okruh, takže tam tie rozhlasové hry nepatria. SRo2-Regina je síce okruh regionálny, ale keďže vzhľadom k finančnej mizérii a bordeli vo frekvenčnom spektre sa musí spojiť takýto program s programom regionálnym, ktorý je aj tak len niekoľko hodín denne....

Pepo (Coronor) (neregistrovaný, 89.173.242.xxx)
Pepo (Coronor) (neregistrovaný, 89.173.242.xxx)
18.01.2014 22:36
0
0
Kralikovci

Mňa len mrzí, ži nikde ani zmienka, že po rokoch sa zrušili Kralikovci a aj Farmárova nedeľa... Tomu sa vraví verejnopravnosť... A to boli TOP nedeľné relácie ešte na Slovensku...

david (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
david (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
18.01.2014 18:52
0
0
re:Jan

Staci si pozriet zoznam vysielacov okruhov SRO na tejto stranke a zistis , ze nie je pravda co pises.

Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
Ján (neregistrovaný, 213.181.130.xxx)
18.01.2014 17:57
0
0
Pokrytie

Keď už robia zmeny, treba si uvedomiť že SRo1 Rádio Slovensko má väčšie porytie ako SRo2 Regina, nerozumiem čo robia na Regine Rozhlasové hry? Rozhlasové hry patria na Rádio Slovensko aj kvôli pokrytiu. SRo3 Devin je úplne od veci, to nepočúva nikto, to okrem BA, ZA, BB a KE nemá ani pokrytie.

rar (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
rar (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
17.01.2014 23:33
0
0
"zníženie formátových a programových prienikov"

No zrusenie absolutne nezmyselnej duplicity nedelnych omsi sa nekona. Aky to ma vyznam? Ked uz GR Mika musi uzatvarat dohody vo Vatikane, nech si omsu na RS necha. Len nech na Regine ide nieco ine!
Farmarova nedela zrusena bez nahrady, namiesto nej relacia s Brychtovou, ktora ma v podstate rovnaku na Jemych.

ivan (neregistrovaný, 95.102.94.xxx)
ivan (neregistrovaný, 95.102.94.xxx)
17.01.2014 23:11
0
0
Dvojbodky

Dvojbodky by mali ist v nedelu o 11:05 na striedacku s dalsimi nedelnikmi

krtko (neregistrovaný, 95.105.146.xxx)
krtko (neregistrovaný, 95.105.146.xxx)
17.01.2014 18:07
0
0
...

Ak tie Dvojbodky budú obdobou Pianissima na Vive, tak sa teším. Už len vedieť, odkedy to nasadia.

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over