menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Kvót sa nakoniec naše rádiá nezbavia. Za Ministerstvo kultúry rozhodol minister financií (Komentár)

21 príspevkov
MUSIC SK
MUSIC SK
06.02.2022 10:45
0
0
Problémom rádií nie sú kvóty

Problémom rádií nie sú kvóty, lebo rádiá sa deformujú samé. Každoročne sa tu objaví takýto platený príspevok proti kvótam.
A zaujímavé je, že vždy ide len o guláš všeobecných tvrdení, čo jedna pani povedala.

Ak chce autor seriózne diskutovať, mal by predložiť:

a) nejaké fakty, štatistiky, analázy v čom kvóty zdeformovali trh

b) ak tvrdí, že "rádiá predsa majú prieskumy, testujú hudbu", tak by mal uviesť či ešte stále používajú starý predpotopný model, že pustia , pár taktov nejakej vzorke ktovie koho - je rozdiel malé deti, študenti, mladiství, penzisti.

c) Dnes moderné metódy sú, že sa zdvihne zadok a prieskum sa robí medzi živými ľuďmi. Čiže mal by uviesť, či rádiá poznajú terén, či vyhľadávajú talenty, a pod.

A Matovičovi treba nohy i ruky za to bozkávať, lebo všetci na slovenskú hudbu kašlú, počnúc médiami,....

Pe3k
Pe3k
20.10.2021 11:10
0
0
...

No tak daj dve desiatky kvalitnych sk interpretov, nech aj iní spoznajú kvalitu. Len prosím takých, ktorí majú aspon 1 nový hit a aspon 1 album mladsi ako tri roky. Ziadny socpop s 25 rocnymi hitmi. Z tych "desiatok" vyber to najlepsie... Lebo ja koncim pri cisle 5.

neregistrovaný (neregistrovaný, 212.55.227.xxx)
neregistrovaný (neregistrovaný, 212.55.227.xxx)
20.10.2021 08:05
0
0
Áno, kvóty sú správne...

Odhliadnuc od toho, že Matovič je Kráľ Krátkych Testov (v skratke KKT a v preklade neuvádzam, ale je to tak), považujem kvóty v prezentácii hudby v SK éteri za správne. Ešte by to chcelo dotiahnuť ich do dokonalosti tým, aby jedno rádio nemohlo točiť v 6-hodinovom cykle jeden playlist, kde sa na Jemných napr. vyskytne pjedna pesnička presne 4x za deň. Takúto kvótu by som zaviedol na celý týždeň, aby sa nemohla točiť jedna pesnička dookola každý jeden deň. Jednoducho musí byť pestrosť, neobohranosť. Tých expertov s playlistami na Spotify treba nechať tak, nech si to točia. Oni to možno až časom pochopia, že aj na SK sú desiatky kvalitných interpretov, ktorí za slušných 10-20 rokov vydali kopec veľmi pekných skladieb. Jediný problém je, že tak ako v politike niet neúplatných politikov, ani v našich rádiách niet neúplatných hudobných redaktorov, ktorí naozaj hľadajú a nachádzajú kvalitnú SK hudbu a neboja sa ju aj zaradiť do vysielania.

hakl (neregistrovaný, 176.107.17.xxx)
hakl (neregistrovaný, 176.107.17.xxx)
19.10.2021 20:53
0
0
zbytocne nariekate

Rozhlas co vysiela hudbu je deformovany aj mez zmetkovica. Stale sa dookola hra par tych istych skladieb. Svetovych. Ako Dpeche Mode, Queen, Abba a aj novi. Doookola furt tych cojaviem 5 skladieb. A pritom tie skupiny ci ntreoreti maju desiatky skladieb. Ale na zaklade najakych kvot ci prieskumov pocuvabosti co je na hlavu,sa hra to iste dookola - nie domace, ale svetove. A doma ce jasne ze detto. Je mi na bliti velebnosti zo Slovenskeho eteru.

Pe3k
Pe3k
17.10.2021 10:57
0
0
:(

Ten, kto počúva nejaké sk rádio pol h denne, si môže myslieť, aká super je podpora domácich umelcov. Ale pre toho, kto počúva denne 7-8 a viac hodín, sa - ako píšu viacerí poslucháči - musela tá naša hudba už dobre sprotiviť. Patrím medzi nich :( A to počúvam rádio tak 4-5 h. No ak za týždeň počujem 20 Elánov, Desmodov či Ďuricov, po pol roku už tieto songy nemôžem cítiť. Je to ako počúvať Vlnu a Best, kde Vlna točí pár piesní od interpreta dokola, pokým Best hrá aj mnohé menej známe veci.

JaSomJa
JaSomJa
16.10.2021 17:10
0
0
Otázka

Ktoré KOMERČNÉ rádio v posledných dňoch a týždňoch dodržiava to, že podiel slovenskej hudby má byť v čase 6:00 až 24:00 25 percent? Okrem Expresu, Funka a možno Vlny NIKTO...

Pp (neregistrovaný, 78.99.15.xxx)
Pp (neregistrovaný, 78.99.15.xxx)
16.10.2021 16:51
0
0
@Ja

No riadne nezmysly píšeš...ako tu odznelo, už tu bolo rádio, ktoré hralo len českú a slovenskú muziku - Rádio Hey.Aj ja som ho rád počúval...ale bohužiaľ sa neuživilo,čo bola skadai,ale tak realita nepustí... preto nemá taký okruhu opodstatnenie ani na RTVS, zvlášť keď je FM spektrum preplnené... možno ak,tak len do DAB+,ako tam majú rádio Litera, Pyramída a pod...to bude asi schodná cesta aj pre iné rádia...ale tak RTVS hrá ešte viac českej a slovenskej muziky ako určuje zákon,s čím nemám žiaden problém...ale kázať súkromníkovi je odveci.Štát je síce vlastníkom frekvenčného spektra,ale pre jeho účelné využitie ho prenajíma resp.je podelené medzi verejnoprávneho vysielateľa zo zákona RTVS a komerčných prevádzkovateľov...to je ako keby som niekomu prenajímal obchodné priestory a tam mu doslovne kázal, že musí mať minimálne XY% produktov značky XXX a pod..lebo potom to ide do kytek ,deformuje sa prostredie a časť umelcov sa ani nebude moc snažiť,lebo veď ma "musia" odvysielať...

MAJAK
MAJAK
16.10.2021 15:00
0
0
.

čo dodať... čurák

Palec22222 (neregistrovaný, 46.34.229.xxx)
Palec22222 (neregistrovaný, 46.34.229.xxx)
16.10.2021 13:01
0
0
.

Súhlasim s autorom čľánku.

@ (neregistrovaný, 87.197.129.xxx)
@ (neregistrovaný, 87.197.129.xxx)
16.10.2021 11:45
0
0
Ja

Už tu bolo súkromne radio len s československou hudbou a projekt skrachoval. Radia domácu hudbu podporovali aj pred kvótami, ale kopírovalo to reálny, testovaním podložený záujem poslucháčov, nie dojmami či tlačením skrachovanymi “umelcami”. Tvoj okruh verejnoprávneho rozhlasu by dopadol podobne v počúvanosti ako to 1% radio ktorým argumentuješ a keď sme pri tom, nemám ako koncesionár nárok na radio s ezoterickou hudbou, či heavy metalom? Aspoň netáraj voloviny. Kvóty skôr dosahujú opak-domácu hudbu znechucujú.

Ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
Ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
16.10.2021 09:55
0
0
Konecne sa dams icim suhlasit

Ten clanok je ucelovy a je o pocite jedneho cloveka slovesnku hudbu treba podporovat a zachovat co najvyssi podiel privital by som jeden okruh rtvs ciste len zo slovenskou a ceskou hudbou ako koncesionar mam na tocpravo ked tu siria okruh s 1% pocuvanostou nad tymto by sa malo vedenie rtvs zamysliet!

FORTNITE PRO GAMER (neregistrovaný, 78.99.153.xxx)
FORTNITE PRO GAMER (neregistrovaný, 78.99.153.xxx)
16.10.2021 09:49
0
0
RE

Mám MTV, MTV DE, MTV HU, MTV Live, MTV Hits, Club MTV, MTV 00s, MTV 90s, MTV 80s, VIVA RU, ...
A XYZ zahraničných rádii - Rádió M, MR2, Sláger FM, BBC Radio1, Capital, Heart, Q Music, ...

Palo2 (neregistrovaný, 188.120.19.xxx)
Palo2 (neregistrovaný, 188.120.19.xxx)
16.10.2021 08:01
0
0
100% súhlas

100% súhlasím

. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
16.10.2021 02:54
0
0
...

Psychô z Trnavskô

Pp (neregistrovaný, 78.99.15.xxx)
Pp (neregistrovaný, 78.99.15.xxx)
15.10.2021 23:07
0
0
Matelko

Holka ho poslúchla...a Matelko ako vseumelec,všetko vie...všade bol...nech tahne k certu... rovnaký ako Fico,len v inej farbe...

Robert_BA (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
Robert_BA (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
15.10.2021 22:51
0
0
@JaSomJa

Ak by sa stat ako prenajimatel kmitoctoveho spektra realne presadzoval ucelnost jeho vyuzivania, tak by nikdy nepripustil katastrofalne kolovratky ako Je__e a V_na.

@ (neregistrovaný, 78.99.19.xxx)
@ (neregistrovaný, 78.99.19.xxx)
15.10.2021 21:39
0
0
Pre tieto ich kvokvótiny

Spotify to istí. V playlistoch mám 0% domácej produkcie. Rádiá mi ju povinným omieľaním znechutili.

luk (neregistrovaný, 46.34.227.xxx)
luk (neregistrovaný, 46.34.227.xxx)
15.10.2021 21:14
0
0
Luk

No tak vdaka kvotam su Sk radia nepocuvatelne. Ako vidim aj nadalej budem musiet ostat pri pocuvani zahranicneho radia.

JaSomJa
JaSomJa
15.10.2021 21:13
0
0
Sk hudba

Je frekvenčné spektrum majetkom Slovenskej republiky? Alebo komerčných rádií? Štát ako prenajímateľ má právo chcieť urobiť niečo pre našich autorov a interpretov? Myslím že má. Možno trošku ináč ako rovnakými kvótami pre všetkých bez ohľadu formátu, ale právo na to má. Možno by sa to mohlo robiť ináč, ako napríklad v ČR, kde jednotlivé rádiá majú takéto veci v licenčných podmienkach, kde sa pozerá na formát rádia, čo však ale náš momentálne platný zákon o vysielaní vôbec nerieši, také niečo ako formát rádia. Určite 25 percent pre všetky rádiá je veľa a z toho ani neviem koľko percent novej hudby aj pre oldies rádiá nie je ideál, ale riešiť to licenčnými podmienkami pre jednotlivé rádiá ako v ČR, to by snáď mohlo byť také, že budú spokojní ako v rádiách tak aj hudobníci, čo je trošku škoda, že sú na dvoch rozdielnych lodiach

MačkaNaParapete (neregistrovaný, 46.34.238.xxx)
MačkaNaParapete (neregistrovaný, 46.34.238.xxx)
15.10.2021 21:11
0
0
????

R.I.P radiam týmto krokom :/

cccggg (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
cccggg (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
15.10.2021 20:36
0
0
Na záver

Čo dodať na záver. Čím skôr sa zbavíme tejto rakoviny, tým lepšie.

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over