Diskusia k článku Regionálne rádiá: nízka počúvanosť aj príjmy z reklamy
Kvalitnejšie, ako sa to vezme... Nemôžu si dovoliť investovať toľko do programu, dať si urobiť jingle na kľúč, zaplatiť lepších ľudí a ani prístup k hudobným novinkám nie je taký, ako u celoplošiek. Veľké rádia dnes ale nerobia kvalitu, lebo tá sa nepredáva /viď spomínaný Nový Čas a jeho úroveň a tak je to i u rádií/. Prisposobujú sa tomu, čo chce väčšina,asi tak by som to nazval. Malé rádiá majú výhodu - regionalitu. Môžu poskytovať informácie bezprostredne o tom, čo sa deje okolo ľudí, ktorí ich počúvajú a nie na druhom konci SR. Donedávna ich výhodou bola aj regionálna reklama, no i v tomto smere ich dobiehajú celoplošky, ktoré sú schopné odvysielať reklamu iba pre konkrétny región /FUN, Expres.../.
su castokrat o vela kvalitnejsie ako tie celoplosne "grcy",ale vseto je to o peniazoch a biznise.A ludia nepotrebuju vela premyslat,hlasuju ako stado.Aj Novy cas je najcitanejsi a je aj najkvalitnejsi...?
... ono by to čiastočne vyriešili audio-metre, obdoba people-metrov. Len problémom by bola opäť vzorka ľudí zapojených do prieskumu. Pokiaľ Expres a SRo zasahujú svojim signálom všade (zhruba povedané), tak taký Frontinus pokrýva len časť územia SR. Výsledky by boli skreslené. To by museli všetci nosiť tie "čudné" :-) hodinky na ruke, čo merajú počúvanosť staníc. Toto bude stále nevyriešiteľný problém.
Príjmy z reklamy a počúvanosť klesá, lebo ľudia na regionálne rádia v poslednej dobe zvláštnym spôsobom "zabúdajú". A to aj napriek tomu, že tieto média stále skvalitňujú svoj program, zlepšujú pokrytie a koniec koncov ponúkajú oveľa viac možností v samotnom regióne. Je tu však jedna záhada...prečo do rádia chodí viac smsiek, mailov a viac ľudí telefonuje a čísla ukazujú opak?
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň