menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Regionálne rádiá: nízka počúvanosť aj príjmy z reklamy

| Mediaportal

Posledné výsledky z druhej vlny prieskumu MML spoločnosti Median ukázali, že situácia regionálnych rádií sa zhoršuje. Napríklad denný dosah nitrianskeho N-Rádia klesol v mesiacoch apríl až august na 50 tisíc ľudí, kým začiatkom roka počúvalo N-Rádio denne ešte takmer 100 tisíc poslucháčov. V Nitre je to navyše už jediné rádio, keďže donedávna sa o poslucháčov delili aj s Hviezdou FM a čoskoro pribudne Rádio Max, či nové rádio na frekvencii 88.8 MHz. Žilinské Rádio Frontinus stratilo s denným dosahom 12 tisíc v porovnaní s prvými mesiacmi tohto roku polovicu svojich poslucháčov. Lepšie sa darilo východoslovenským rádiám - denný dosah Rádia Východ vzrástol oproti začiatku roka o takmer 30 percent na 148 tisíc poslucháčov.

Klesajúca počúvanosť spôsobuje regionálnym rádiám problémy pri predaji reklamného času. Stanice vo všetkých regiónoch Slovenska zaznamenávajú negatívny trend vo vývoji reklamného trhu pre malé rozhlasové stanice. Ako pre Mediaportál povedal riaditeľ Rádia Východ Pavel Mylan, "situácia pri predaji reklamného času u regionálnych a lokálnych rádií je dlhodobo zlá najmä preto, lebo väčších klientov získavajú predovšetkým celoplošné rádiá. Je stále málo podnikateľov, a to hlavne v regiónoch, ktorí sú schopní investovať do reklamy. Navyše ostatné rádiá si navzájom konkurujú spúšťaním cien, čo nie je dobré." Aj Jaroslav Dóczy, riaditeľ nitrianskeho N-Rádia, ktorého denný dosah podľa posledných prieskumov klesol takmer o polovicu, konštatuje, že inzerenti často nepovažujú reklamu za investíciu, ale za náklady. "Problémy s predajom vysielacieho času zaznamenávame hlavne v regióne, kde existujú subjekty, ktoré reklamu nepotrebujú, alebo na ňu nemajú. Tie prvé sa však často v krátkom čase dostanú do tej druhej skupiny," myslí si J. Dóczy. Zároveň však konštatuje, že počet regionálnych klientov sa postupne zvyšuje.

Regionálne rádiá majú ťažkosti pri predaji reklamy so získavaním veľkých inzerentov, ktorí kupujú reklamný čas predovšetkým v celoplošných rádiách. Viaceré regionálne stanice sú preto súčasťou siete media representative Radionet, ktorá zabezpečuje rádiám príjmy z celoslovenských kampaní. Šéf žilinského Rádia Frontinus Rudolf Podkrivacký vidí problém pri získavaní reklamy z celoštátnych kampaní v tom, že reklamné rozpočty rozdeľujú veľkí inzerenti priamo z Bratislavy. "Aj keď majú pobočky v jednotlivých regiónoch, tak tie nie sú vždy natoľko autonómne, aby mali vlastné reklamné rozpočty." J. Dóczy z N-Rádia hodnotí vývoj reklamných príjmov negatívne. "Dôvody vidíme v očakávaní subjektov, ako sa vyvinie situácia po vstupe do EÚ a nemalý vplyv mal na tomto trende neskorý štart dôchodkovej reformy, kde sa očakávali silné kampane a rovnako reklamným trhom zamávala aj ekonomika." Podiel príjmov z reklamy z celoslovenských kampaní, ktorí regionálne stanice získavajú prostredníctvom siete Radionet, tvorí približne 30 až 40 percent príjmov, zvyšok si rádiá zabepečujú sami priamym oslovovaním regionálnych klientov.

pridať príspevok  Diskusia k článku: 5 príspevkov

Anonym (neregistrovaný, 213.81.235.xxx)
Anonym (neregistrovaný, 213.81.235.xxx)
09.11.2004 20:36
0
0

Kvalitnejšie, ako sa to vezme... Nemôžu si dovoliť investovať toľko do programu, dať si urobiť jingle na kľúč, zaplatiť lepších ľudí a ani prístup k hudobným novinkám nie je taký, ako u celoplošiek. Veľké rádia dnes ale nerobia kvalitu, lebo tá sa nepredáva /viď spomínaný Nový Čas a jeho úroveň a tak je to i u rádií/. Prisposobujú sa tomu, čo chce väčšina,asi tak by som to nazval. Malé rádiá majú výhodu - regionalitu. Môžu poskytovať informácie bezprostredne o tom, čo sa deje okolo ľudí, ktorí ich počúvajú a nie na druhom konci SR. Donedávna ich výhodou bola aj regionálna reklama, no i v tomto smere ich dobiehajú celoplošky, ktoré sú schopné odvysielať reklamu iba pre konkrétny región /FUN, Expres.../.

rocker (neregistrovaný, 195.168.210.xxx)
rocker (neregistrovaný, 195.168.210.xxx)
09.11.2004 08:30
0
0

su castokrat o vela kvalitnejsie ako tie celoplosne "grcy",ale vseto je to o peniazoch a biznise.A ludia nepotrebuju vela premyslat,hlasuju ako stado.Aj Novy cas je najcitanejsi a je aj najkvalitnejsi...?

evosonic (neregistrovaný, 217.119.114.xxx)
evosonic (neregistrovaný, 217.119.114.xxx)
25.10.2004 09:08
0
0

... ono by to čiastočne vyriešili audio-metre, obdoba people-metrov. Len problémom by bola opäť vzorka ľudí zapojených do prieskumu. Pokiaľ Expres a SRo zasahujú svojim signálom všade (zhruba povedané), tak taký Frontinus pokrýva len časť územia SR. Výsledky by boli skreslené. To by museli všetci nosiť tie "čudné" :-) hodinky na ruke, čo merajú počúvanosť staníc. Toto bude stále nevyriešiteľný problém.

Luco (neregistrovaný, 85.237.229.xxx)
Luco (neregistrovaný, 85.237.229.xxx)
25.10.2004 00:38
0
0

Príjmy z reklamy a počúvanosť klesá, lebo ľudia na regionálne rádia v poslednej dobe zvláštnym spôsobom "zabúdajú". A to aj napriek tomu, že tieto média stále skvalitňujú svoj program, zlepšujú pokrytie a koniec koncov ponúkajú oveľa viac možností v samotnom regióne. Je tu však jedna záhada...prečo do rádia chodí viac smsiek, mailov a viac ľudí telefonuje a čísla ukazujú opak?

Emil (neregistrovaný, 62.168.82.35.bdsl.xxx)
Emil (neregistrovaný, 62.168.82.35.bdsl.xxx)
20.10.2004 09:19
0
0

Klesá .. klesá ... .... klesá ... ... ...

Kto by to pre boha počúval ?

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over