Posledné výsledky z druhej vlny prieskumu MML spoločnosti Median ukázali, že situácia regionálnych rádií sa zhoršuje. Napríklad denný dosah nitrianskeho N-Rádia klesol v mesiacoch apríl až august na 50 tisíc ľudí, kým začiatkom roka počúvalo N-Rádio denne ešte takmer 100 tisíc poslucháčov. V Nitre je to navyše už jediné rádio, keďže donedávna sa o poslucháčov delili aj s Hviezdou FM a čoskoro pribudne Rádio Max, či nové rádio na frekvencii 88.8 MHz. Žilinské Rádio Frontinus stratilo s denným dosahom 12 tisíc v porovnaní s prvými mesiacmi tohto roku polovicu svojich poslucháčov. Lepšie sa darilo východoslovenským rádiám - denný dosah Rádia Východ vzrástol oproti začiatku roka o takmer 30 percent na 148 tisíc poslucháčov.
Klesajúca počúvanosť spôsobuje regionálnym rádiám problémy pri predaji reklamného času. Stanice vo všetkých regiónoch Slovenska zaznamenávajú negatívny trend vo vývoji reklamného trhu pre malé rozhlasové stanice. Ako pre Mediaportál povedal riaditeľ Rádia Východ Pavel Mylan, "situácia pri predaji reklamného času u regionálnych a lokálnych rádií je dlhodobo zlá najmä preto, lebo väčších klientov získavajú predovšetkým celoplošné rádiá. Je stále málo podnikateľov, a to hlavne v regiónoch, ktorí sú schopní investovať do reklamy. Navyše ostatné rádiá si navzájom konkurujú spúšťaním cien, čo nie je dobré." Aj Jaroslav Dóczy, riaditeľ nitrianskeho N-Rádia, ktorého denný dosah podľa posledných prieskumov klesol takmer o polovicu, konštatuje, že inzerenti často nepovažujú reklamu za investíciu, ale za náklady. "Problémy s predajom vysielacieho času zaznamenávame hlavne v regióne, kde existujú subjekty, ktoré reklamu nepotrebujú, alebo na ňu nemajú. Tie prvé sa však často v krátkom čase dostanú do tej druhej skupiny," myslí si J. Dóczy. Zároveň však konštatuje, že počet regionálnych klientov sa postupne zvyšuje.
Regionálne rádiá majú ťažkosti pri predaji reklamy so získavaním veľkých inzerentov, ktorí kupujú reklamný čas predovšetkým v celoplošných rádiách. Viaceré regionálne stanice sú preto súčasťou siete media representative Radionet, ktorá zabezpečuje rádiám príjmy z celoslovenských kampaní. Šéf žilinského Rádia Frontinus Rudolf Podkrivacký vidí problém pri získavaní reklamy z celoštátnych kampaní v tom, že reklamné rozpočty rozdeľujú veľkí inzerenti priamo z Bratislavy. "Aj keď majú pobočky v jednotlivých regiónoch, tak tie nie sú vždy natoľko autonómne, aby mali vlastné reklamné rozpočty." J. Dóczy z N-Rádia hodnotí vývoj reklamných príjmov negatívne. "Dôvody vidíme v očakávaní subjektov, ako sa vyvinie situácia po vstupe do EÚ a nemalý vplyv mal na tomto trende neskorý štart dôchodkovej reformy, kde sa očakávali silné kampane a rovnako reklamným trhom zamávala aj ekonomika." Podiel príjmov z reklamy z celoslovenských kampaní, ktorí regionálne stanice získavajú prostredníctvom siete Radionet, tvorí približne 30 až 40 percent príjmov, zvyšok si rádiá zabepečujú sami priamym oslovovaním regionálnych klientov.