Diskusia k článku Vzniká nová media representative
no ja chybicku som nasiel len v tom co som minule pisal,za ostatnym si ale stojim.
Tak verim,ze aj teda ty uznavas,ze slabsie radia ,si nemozu dovolit nejak obmedzovat reklamy
h.m. diky za ospravedlnie, vedel som, ze najdes v sebe chybu;-)
..priznavam,ze v predoslych prispevkoch som si mierne/ neumyselne/ protirecil,ked som povedal,ze:.." aj ta najziskovejsia rozhl.spol.nepojde proti zadavanej reklame."
Zle som sa vyjadril.Opravujem:Nepojde sice proti reklame,vzdy ju rada prijme,a ked je v baliku,moze si dovolit iste percentualne obmedzenie,nikdy vsak nie viac ako napr.40percentne.
Oni aj tie najvacsie stanice,si vedia napchat reklamu aj do inych aktivit,ako je bezny rekl.blok a posluchac to ani postrehnut nemusi.Takze asi tak ..:o)
no uz je ma tu nejak vela..takze som zvedavy na vase reakcie a sorry ze som taky "nestrucny".
No Dezo,zjavne sme sa principialne nepochopil.Ty o koze,ja o voze .....Tvoj komentar,sa moze tykat ,len "silnych a uz ekonomicky vyspelych" radii......PRE VYSVETLENIE:
Ja netvrdim,ze radio,ktore ma fakt dostatok-rozumej - KVANTUM reklamy a je dobre zarabajuce,ze bude pchat stale viac a viac reklamy! TO je jasna vec..moze si dovolit obmedzit reklamu a pustit max.tak "silnych hracov na trhu".
No a ty hovoris,prave o takomto radiu,ktore je uz "za vodou",o takom ,ktore si UZ MOZE DOVOLIT obmedzit ,resp."zablokovat" urcite reklamne casy,kedze ich ma prepchate.S tym suhlasim,je to logicke...a rozumne.
LENZE JA,SOM HOVORIL O RADIU,KTORE TEN ZISK Z REKLAMY ESTE NEMA AZ TAKY DOBRY,resp.o radiu ,ktore POTREBUJE VACSI OBJEM REKLAMY a nasledne bubaky,ako soľ !!!
Tak prave taketo radiu,si predsa logicky nemoze dovolit "obmedzit prijem -resp.vysielanie reklamy,len preto,aby vyhovelo nejakej malichernej poziadavke posluchacvov,ktori chcu pocut menej reklamy,len preto,ze ich obtazuje a za tych 15rokov od revolucie,si stale nevedia na nu zvyknut a ked treba dat si klapky na usi a tych par minut rekl.bloku nejak prezit!!!
Ekonomicky nevyspele radio,nemoze bazirovat na takychto poziadavkach posluchaca a musi sa pozerat predovsetkym na planovany,resp.mozny zisk z reklamy.
Radio s nizkym prijmom a ziskami si
to dovolit nemoze...potom by slo proti sebe.A musi hladat co najviac priestoru vo svojom eteri,kde by mohlo zarobit aj /bohuzial/ za tu cenu,ze posluchac nebude velmi spokojny s tym,ze je tam viac a viac reklamy.To by aj mohol byt priklad B1tky,pretoze ta sa teraz proste
nemoze-z financneho hladiska-"reklamne uskromnit ".
.Potrebuje viac penazi / kedze zacina akoby "od nuly"-vid .clanok s Lengyelom/
a nemoze si dovolit "obemedzovat rekl.cas.".Iste pochopis,ze by to bol prilis velky luxus -rovnako ako pre" xy "dalsich stanic,ktore na tom nie su tak ako napr....ja neviem-Expres:o))
Takze snad si ma uz pochopil...ak nie,tak potom asi nemas obchodneho ducha :o)
...ale snad som to logicky vysvetlil,nie? :o)
No my sme s kamaratmi urobili jeden filantropicky pocin v oblasti hudby a vyzera to tak ze nakoniec budu aj nejake drobne.
hm, hm, hm... ty mas teda o marketingu ponatia... Ved praveze v tych najpocuvabnejsich casoch tu reklamu musia obmedzovat! jednoduche sa vypredaju sa reklamne bloky a hotovo, nikoho dalsieho tam uz nevpustia, aby to nebolo prilis preinzerovane tam...a aby nesli sami proti sebe. rozumies mi uz konecne? Ty keby si mal radio, dal by si tam rano 3/4 hodinovy reklamny blok? :) ono zaujemci by totiz boli, ale radio si to nemoze dovolit - spravit taku debilinu. To znamena co? ze obmedzuju objem reklamy. A povedz mi naco by radio obmedzovalo vecer rekalmu.. hah!:) ved vtedy o nu praveze nie je zaujem, tak radio nemusi nic obmedzovat.
jasne,aj ja sa priklanam k podobnym alternativnym subjektom.a vazim si odvahu niektorych ludi..ale v konecnom dosledku-ked nemozu ekonomicky vydrzat-tak co z toho,Jedine ten dobry pocit zostane...a to veru nestaci./ alebo staci ?/ ...nestaci ak chces svoj projekt udrzat pri zivote viac ako 3roky.
ale nechceli sme skor o radiach a ich objeme reklamy hovorit ? :o)) no ale dobre uz to tak nechajme..a suhlasim,raz za cas nieco originalne a odvazne nech sa objavi,to je o.k.len skoda,ze to potom nie dlho vydrzi :o((
pekny den
ja suhlasim, ze nieco take nie je trvalo udrzatelne, ale je dolezite, aby sa z casu na cas objavilo aj nieco inteligentne, aj ked to napokon spadne. inzine, radio ragtime, byvale domino forum.
teraz je celkom dobry klub A4 (v priestoroch byvaleho V, klubu, BA), a je dotovany statom a ktovie este akou nadaciou. tiez sa neda ocakavat, ze to bude zarabat vela (ci aspon trosku), ale je dolezite, ze take nieco je.
no ponal si to trochu vaznejsie a filozoficky,ale da sa to pochopit aj omnoho jednoduchsie :o)
Chces byt invencny,odvazny,s filantropickym myslenim.? Nech sa paci...je to sympaticke a mile,netvrdim,ze nie je :o)
ale my sa tu bavime o tvrdom,realistickom a bohuzial uz nie tak sympatickom realnom preziti v tejto medialnej dzungli,ktora je bohuzial len " o peniazoch".je to hnusne ale je to tak.
O.k.daj prachy do projektu len tak,z dobreho pocitu,ale na trhu dlho nevydrzis,kedze tvoj projekt dajme tomu,nebude mat velke vyhliadky a neskor bude stratovy.-nasledne nebudes mat spravny objem reklamy a neuzivis sa.takto funguje ekonomika.,To je jedna vec,druha vec,je uz dobry pocit,pocit ze si siel do niecoho odvazne,hrdy pocit ze si to skusil a ze sa to na chvilu podarilo...ale co? Z toho sa veru nenajes :o(
neviem ci som sa spravne vyjadril ,ale takto to ponimam ja ,v zmysle " nutneho vysielania reklamy" -bohuzial aj na ukor "somrajucich posluchacov",ze je reklamy vela.
este raz - cloveka, ktory dokaze dat svoje peniaze aj do projektu, ktory nema velke vyhliadky na to, ze mu tie peniaze vrati, ale robi tak z akehosi zvlastneho pocitu filantropie, si vazim omnoho viac, nez toho, kto akceptuje len to, co si dokaze na seba zarobit a je ziskove. pretoze - to, co je ziskove je take vdaka priazni vacsiny - takze to kopiruje sucasny stav a neprinasa nci nove. tento smer je dekadentny a dochadza nim k upadku invencneho myslenia a inteligencie.
hovorit, ze inak nez cestou komercie (tzn. peniaze su na prvom mieste) znamena vzdat sa.
a ked si uz taky mudry a svetaznaly,,som zvedavy ktore media-radia si v dnesnej tvrdej konkurencnej dobe, ked sa kazdy za peniazmi nahana,dovolia taky luxus ze obmedzia objem vysielanej reklamy.To by ma fakt ,mily Dezko zaujimalo.Uved priklad -ktore radia to podla teba su :o)) nech sa trochu pobavime...
este raz opakujem:je to fakt minimum obmedzenia objemu a jedine v menej pocuvanych casoch,kde sa im to aj tak velmi uz financne neoplati dopovat pre nizku pocuvanost,tak to radsej nechavaju volnejsie,aby neodradili aj tu malu specificku skupinku posluchacov.
garantujem ale .,ze v primetime-pocuvanom case,by isli proti sebe,keby v tomto case akokolvek obmedzovali objem reklamy.Je to total blbost a zo spravneho marketingoveho hladiska naprosto nelogicke a "ekonomicky samovrazedne" ! ...uz chaaapes ? :o)
ano obmedzuju..ale tak min. ZE JE TO AJ TAK PORIADNE NEPOCUTELNE,a tiez len vo vybranych casoch a nie uplne celoplosne.
dobru reklamu robi aj adela na dell:-) Tu v nemcine:)
hm, ty odbornik, predstav si, ze aj u nas su media, ktore pre velky zaujem obmedzuju reklamu...
...este k tym reklamam,Aj mne lezie hroooooozne na nervy ten Europa Mobell ,,je to grc...
a najradsej mam ,tak asi ako mnohi,reklamy ktore maju v sebe originalny a inteligentny humor,a tiez reklamy s necakanym az sokujucim a humornym koncom.Priklad : je to jedna postovna,ktorej slogan hlasa,ze :" ste v bezpeci aj keby traktory padali"-----tomu sa hovori cool reklama :o)
...prepacte,ze som taky dlhyyyyyyyy,nejak som sa rozbehol:o)
Tak a poviem to uz posledny raz.Pracujem v tejto brandzi ,takze sa spolahnite,ze viem o com hovorim.
Najprv reakcia na dost prekvapujuce slova Zirafona,ktory povedal:
..." pretoze radio predsa musi byt ziskove".
No nehnevaj sa ,ale ako mozes byt o takmto niecom presvedceny? Ved je to do neba volajuca blbost.Nic nemusi byt..
a uz vobec nemusia byt ziskove radia..Jasne,podla toho ktore.taky Expres uz aj ano:o) ale ostatne,mensie a ine,tapajuce v problemoch su fakt zavisle len od reklamy,tak kde si to nabral,ze MUSIA BYT ZISKOVE?
Obmedzeny objem reklamy? No to si v dnesnej dobe moze snad uz len Slov.rozhlas dovolit.a aj tak nechce:o)
takze keby niekto v radiu aj obmedzil objem,je to ako keby ste si odtrhli zradlo od ust.Garantujem Vam ze v kazdom mediu su na prvom mieste peniaze a pripadny mozny zisk a az potom spokojnost posluchaca v tom zmysle,ze : "aha, konencne menej reklamy a som spokojny." Na takuto poziadavku,aby bolo co najmenej reklamy pre spokojnost posluchaca,si mozu dovolit pristupit fakt len internetove a ine satelitne radia s minimalnymi nakladmi,resp.radia / nie v nasich koncinach/ ktore sa tak topia v peniazoch,ze si povedia,ze v urcitych vys.casoch obmedzia objem vysielanej reklamy.Ale garantujem vam ze aj ta najziskovejsia zahranicna rozhlasova spolocnost nepojde proti peniazom z reklamy tazenym a nikdy nebude mat dost.
Je to to iste,akoby vam niekto na miesto 1miliona,ponukal priamo 4 miliony .Kolko ludi,/ agentur,radii televizii / by sa radsej uskromnilo s tym 1 milion,ked mozu mat 4 mil.?!!! Hmmmm???
skuste nad tym porozmyslat a hned dostanete odpoved preco je a vzdy bude tolko reklamy aj v radiach .
Reklama by mala v prvom rade informovat. Ja nemam rad reklamy, ktore klamu, alebo vnucuju nejaky zivotny styl. Je velmi zaujimave, ze su firmy ochotne investovat do reklamy velke sumy penazi. Ale oni urcite dobre vedia, preco to robia. Ludia su totiz velmi lahko ovplyvnitelni.
hej, na ten Europamobel som uz pocul- hruza!!!!!
Stale sa to vsak ani zdaleka nexyta na lokalne reklamy, ktore vysiela Plzenske radio- Kiss Proton- tie reklamy su na sablu :((((((
presne tak, niekore ma irituju, najnovsie a najhorsie reklamy ma europa mobel, najlepsia aku som teraz pocul bola na Der Kurier.
To je na dlhsiu diskusiu- dnes je konzumna doba, a k tej reklama proste patri- mne vadia akurat niektore reklamy, ktore su fakt spravene jak pre ludi s IQ 50 a nizsie. Na niektoryx dobryx kuskox sa ale aj ja zasmejem a ocenim ix originalitu, aj ked vyrobky rozhodne nekupujem na zaklade reklamy...
nesuhlasim s tym, ze by sme mali akceptovat reklamu v radiach, ako nieco nevyhnutne, pretoze radio predsa musi byt ziskove.
v jednom z nedavnych cisel casopisu tyzden je rozhovor s reziserom Martinom Sulikom (Zahrada, Slnecny stat).
otazka: je nejaka nadej, ze sa producentom tieto peniaze vratia?
odpoved: (..) u mojich filmov sa tieto peniaze asi nevratia.
otazka: preco potom do toho niekto peniaze vlozi?
odpoved: lebo si uvedomuje, ze kultura v spolocnosti plni dolezite funkcie.
a reklama (na slovensku) podla mna nie je kultura, ale jej protajsok.
Jde o to reklamu vysilat. Vsak jen ve vyvazenem mnozstvi. Kdyz mas omezeny objem reklamy a jasnou, specifickou skupinu muze si dovolit treba i vyssi ceny. Nebo nabizet nadstandardni vyhradni sluzby. Celekm se to v zahranici uplatnuje u stanic formatu (classic rock) pro muze u soft radii s jemnou hudbou pro zeny okolo 30 (co ziji styl ala Brigit Johnsonova) a radi apro mlade:-))
haemko, jingle mozu byt, aj spravy, aj moderacia lahsia a tak... su take radia, nevadi ze u nas nie. ved naco su druzice a net? mp3 a podobne shity nemam rad, ja len rozhlas.
tak potom ti nie je pomoci.Ked mas rad cistu hudbu,na co pocuvas radia,ta nechapem.si pusti cdecko ,alebo mp3 a mas to,nie?! ty radio evidentne nepotrebujes..nenajdes take,ktore hra len -rozumej LEN hudbu..a nic ine/ jingle,reklamy ,uputavky/ take radio..aspon v slovenskom etery urcite nie je.takze tak..
haemko ja chapat tebe, ale mna reklama rusi, mne je jedno ako si radio zaraba, ja mam rad cistu hudbu a tak.
no tak tvoj nazor sa rovna tvojmu nicku.
ako mozes taku kravinu povedat.ved radio potrebuje reklamu,aby mohlo pre teba / a ostatnych / vobec vysielat!!
Je to to jedine z coho radio zije! keby nemalo reklamu,tak neprezije! chapes..nie je to rozmar,ze by ta radio chcelo reklamou otravovat,ale je to povinnost! ale asi ti to tazko vysvetlim.
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň