menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme RVR vyhlásila jesenné licenčné konanie, v hre 13 frekvencií

110 príspevkov
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
21.10.2009 10:11
0
0
Krizava

Ja som tiez niekde videl tych 30 :-) Blava, BB a KE mali 60 a ZA s PP po 30... Sitno este nebolo a NMnV si nespominam...

PALO (neregistrovaný, ip-91.191.89.162.o2inet.xxx)
PALO (neregistrovaný, ip-91.191.89.162.o2inet.xxx)
21.10.2009 10:07
0
0
@Robert

tých 10kW sa týkalo samozrejme FM-OIRT

PALO (neregistrovaný, ip-91.191.89.162.o2inet.xxx)
PALO (neregistrovaný, ip-91.191.89.162.o2inet.xxx)
21.10.2009 10:06
0
0
@Robert

Krížava-našilel som,že maximálne 10kW(dlho vysielali s ešte nižším výkonom)Potom BA 60kW,BB,KE a PP 30kW.A Námestovo 3kW.Takže výkon nižší bol.

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
21.10.2009 08:32
0
0
@PALO

Vykon Krizavy v OIRT bol vyssi - 30 kW kazdy okruh. Nutne vsak podotknut, ze sirka kanalu bola tiez vacsia.

Podla mojho nazoru OIRT kludne mohlo zostat. Bola tam vybudovana celkom solidna siet 3 okruhov. Pokryte bolo prakticky cele Slovensko, aj ked na posluch v aute to samozrejme nebolo. Ale dalo by sa to dokryt zopar slabsimi vysielacmi ako napr. 10 kW vysielac v Namestove pre Radio Bratislava, co bol jediny "dokryvac" v ramci tejto siete. SRo by mal vystarane o frekvencie a tych 6-7 okruhov by nebol problem prevadzkovat. Bohuzial siet OIRT sa zacala likvidovat velmi skoro po rozdeleni republiky, jeden z okruhov bol vypnuty uz niekedy v prvej polovici 90-tych rokov, ked SRo presiel do nudzoveho rezimu.

PALO (neregistrovaný, ip-91.191.81.247.o2inet.xxx)
PALO (neregistrovaný, ip-91.191.81.247.o2inet.xxx)
21.10.2009 07:01
0
0
@Robert/fajnovosť

však práve.Vtedajšie FM(OIRT) sa bralo len ako "fajnovosť"-doplnkové vysielanie.Čiže len Devín resp.Vltava + u nás ešte na dokrytie Bratislavy na Hornej Orave aj pre Bratislavu.Neskôr sa ušlo aj pre Hviezdu,Bratislavu/Prahu. FM nebrali ako súvislú sieť.Podstatou boli:Hviezda(LW) a Bratislava/Praha.(MW)Doma sme mali väčšinou naladenú Hviezdu alebo Warszawa 1(LW) alebo Warszawa 3(FM),ak si chcel nahrávať albumy s novinkami(Poliaci ich púšťali celé-o autorských právach any chýru).Bratislava sa ladila len v sobotu na rozhlasovú hru a košický Maratón(ten som mal rád).Starí rodičia mali väčšinou naladenú Prahu(s odpojovákmi Studio Ostrava).Preto som spomínal,že na Kysuciach to bolo teoreticky OK.
Zaujímavé,že FM-OIRT išlo v Čadci podstatne lepšie(pri nižšom výkone z Krížavy) ako FM-CCIR.

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
20.10.2009 22:42
0
0
@PALO

Jo, mas pravdu v tom, ze nazov Regina sa asi zacal pouzivat az po prevrate, minimalne ja som ho zaregistroval az vtedy. Oznacenie Radio Bratislava s regionalnymi odpojovakmi je asi najlepsie. Pravdupovediac, dost dlho som si ani neuvedomoval, ze nejake regionalne odpojovaky existuju, vtedy vsetko bolo pre mna Radio Bratislava. Akurat u starych rodicov v Rajeckych Tepliciach som si vsimol, ze dost casto tam ide vysielanie z BB, aj hlasy boli ine. TO vsak hovorim o hlbokych 70-tych rokoch.

Vysielac v Bratislave na 702 kHz bol zaujimavy. Vysielanie bolo vypnute v case 0:00 - 4:00, kedy Radio Bratislava (a teda ani regionalne odpojovaky) nevysielalo. Svojho casu tento vysielac mal pravidelne technicke odstavky aj v popoludnajsich hodinach, mohlo to byt 14:00 - 16:00, presne si uz nespomeniem. Vtedy na tej istej frekvencii isiel nejaky iny regionalny vysielac, ktory sa hlasil ako Banska Bystrica. Nikdy som vsak poriadne nezmapoval, ako tie regionalne odpojovaky fungovali a v akom rozsahu, lebo som si ich poriadne ani neuvedomoval.

PALO (neregistrovaný, ip-91.191.81.122.o2inet.xxx)
PALO (neregistrovaný, ip-91.191.81.122.o2inet.xxx)
20.10.2009 22:22
0
0
@DX Skalica

presne tak,do úvahy treba brať príjem na priemerne dobrom prijímači na teleskop.fandovia si tú anténu alebo dobrý tuner poriadia,ale predstav si,že by si mal tuner s vonkajšou anténou v kuchyni a v každej izbe bytu.Nehovoriac o starších ľuďoch-taká babka(70rokov),keď si chce naladiť REGINU alebo LUMEN-tá predstava ako behá s anténou.......

PALO (neregistrovaný, ip-91.191.81.122.o2inet.xxx)
PALO (neregistrovaný, ip-91.191.81.122.o2inet.xxx)
20.10.2009 22:17
0
0
@Robert

svojim spôsobom máš pravdu,ale REGINA ako taká začala fungovať až po 1989.Dovtedy to bola stanica Bratislava/za socíku/ s regionálnymi odpojovákmi na niektorých MW vysielačoch.Vtedy sme tam medzi 15.00-18.00 mali štúdio Banská Bystrica,ináč tam bola Bratislava a o polnoci skončili vysielanie a vypol sa aj vysielač až do 4.30rána.

DX Skalica (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DX Skalica (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
20.10.2009 18:11
0
0
JM 88,0 MHzú silné ale rušené

Jemné Melodie 88,0MHz je v Skalici silný stereo signal ako celá Javorina.Problém je v tom že je silno rušené 88,1MHz Jesenik /Praded rádiom Orion 88,1MHz Preto použivam v tuneri aj v autoradii filter 110 KHz čo bez problémov odladí
Tie podmienky čo som písal v Skalici bolo na bežný príjem napr.telskopické antény alebo autoradiom(Jednoducho realný prijem pre väčšinu obyvatelstva) S tým musí určite súhlasiť aj DJ Catman
Ked som používal UKS14 (4 metrová ,trojpatrová anténa)dlhé roky tak som mal v Stereu z výškového domu Kamzik aj Križavu.Teraz bežím na kruhový dipol a Kamzik aj Križava stereo zašumené.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
20.10.2009 17:52
0
0
aaa

a v skalici jemne melodie na 88,0 MHz z velkej javoriny nechytis 8,50 kW H

DJ Catman (neregistrovaný, 87.197.130.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 87.197.130.xxx)
20.10.2009 13:17
0
0
@Robert

skok skalica-holic je klasicky tuner v holici prijimajuci z 89,2 MHz.
v Holici je uz mikrovlnny spoj, tipoval si spravne. ten smeruje na Zamcisko kde je len jeden mikrovlnny prijimac a jeden vysielac, odkial signal pokracuje dalej az k prijimacu na Senickom vysielaci 101,5 MHz.

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
20.10.2009 11:07
0
0
@DJ Catman

Diky za vysvetlenie. Jedna vec mi vsak nie je jasna - skok Skalica - Holic vyzera na ball, ale co ten druhy skok? Z toho stoziara nad Holicom sa uz neda "svietit" v FM, kdze tam G3 nema licenciu.

Doteraz som mal za to, ze sa tam spravil nejaky MW spoj.

Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
20.10.2009 11:06
0
0
Viva LC

No môže byť, to som nikdy nezachytil a Táňovo 106.3 mi hralo krásne s RDS - LUMEN T, takže to bude určite pravda s tou Vivou pre LC.

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
20.10.2009 11:05
0
0
@PALO

Pochybujem, ze na SV ste mali Radio Bratislava. Podla mojho nazoru to najskor bola Regina, ktora preberala program Bratislavy v case, ked nevysielala.

Podobny vysielac bol aj v Ziline na 702 kHz a neskor preladeny na 567 kHz. To preladenie malo asi dovod v tom, ze kmitocty 702 kHz a 1098 kHz boli vyhradene pre vtedajsie Radio Bratislava a na vsetkych ostatnych slo regionalne/narodnostne vysielanie. Podobne v BA presli zo 702 kHz na 792 kHz.

Inak vtedajsie vysielanie na AM rozsahoch bolo z dnesneho hladiska eldorado. Vtedy som bral FM ako fajnovost vyhradenu pre Devin, Vltavu a pod. Necakal som, ze raz nam takto prerastie cez hlavu a AM vysielanie sa stane minulostou.

Jozef (neregistrovaný, 85.237.24.xxx)
Jozef (neregistrovaný, 85.237.24.xxx)
20.10.2009 10:57
0
0
Viva

A v Lučenci mlčí frekvencia Vivy už mesiace (96.0 mhz), s tou asi nespravia nič ešte dlhú dobu.

Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
20.10.2009 10:22
0
0
Viva

Ešte majú spustiť 7 vysielačov Vivy, inak 92.9 PD by mal byť v prevádzke, dlho nešiel, no už by mal byť v poriadku.

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
20.10.2009 07:14
0
0
Peto7

Zober si napr. ta Cadca s blizkym okolim ma cez 50 tis. obyv., co uz oslovilo par radii, no SI a Holic maju dokopy ledva 20. Ekonomicky je to tiez na pokraji zaujmu a tak na to kaslu... To mate ako s Roznavou, Revucou, V. Krtisom, Sturovom, Svidnikom atd, kde sa nezenu radia a ludia tam maju signal iba z presahov.

Taka Viva si skoordinovala kopec malych vysielacov a teraz stale mlcia - nehovoriac o takej PD (!), kde sa spoliehaju na presah Sitna. Velki hraci eteru kaslu na SV ci Zemplin, Zamagurie ci Oravu, Gemer ci Zahorie... Maju vykryte ekonomicke centra a stratove lokality pre nich neexistuju...

PALO (neregistrovaný, ip-91.191.93.174.o2inet.xxx)
PALO (neregistrovaný, ip-91.191.93.174.o2inet.xxx)
20.10.2009 00:01
0
0
@DX Skalica

u nás v Čadci sme na tom podobne.Signál z najbližšieho SK vysielača-Krížava:nic moc,na väčšine územia mesta.Len na jednom sídlisku a čiastočne v centre to ide ako-tak(chrapčivé mono).CA je rozložená v členitom teréne v niekoľkých dolinách.Ja mám slušné mono z Námestova-bývam na opačnom konci mesta.Do roku 2000 tu nebola poriadne naladiteľná ani jediná SK stanica.Prvou bol EXPRES,potom pribudli LUMEN,FRONTINUS,VIVA a nakoniec SRo4_FM(všetci si v CA koordinovali vlastné freq.).Odpísali mi zo SRo,že je to na najlepšej ceste pre SRO1 a 2.Podobne s TV:kedysi tu išla len STV2 v dobrej kvalite.STV 1 išla ako kde.Teraz máme STV1,2,JOJ aj TVM.
Ale podobne ako u vás v SI,máme tu kopec českých(vysielač ValašskéMeziříčí,Ostrava-Hošťálkovic e a niekde aj Třinec a Jeseník-Praděd) a poľských(Wisla-Skrzyczne a Katowice).Majú kvalitný stereo signál-poľské dokonca aj na burzových šumítkach a na priložených drôtikoch ku veži.Za federálu bol hlavnou prioritou hlavný program Hviezda/Československo(to sme mali na LW a FM tu išlo z horeuvedených vysielačov na Morave),národný okruh Bratislava(bol na MW priamo v CA).Devín bol len ako doplnkový okruh na FM-takže ro nebolo treba riešiť,my sme tu mali(a stále máme) Vltavu.Takže akože všetko bolo OK.Pri delení federácie na to akosi pozabudli.Podobne to bolo aj s TV,kde 1.federálny okruh sme mali z Ostravy,takže pomerne dlho decká v nedeľu namiesto Dancúľa či Kuka mali Jú a Hele-studio Kamarád.S TV sa to poriešilo v druhej polovici 80.rokov a na rádio sa akosi pozabudlo.

Peto7 (neregistrovaný, 213.151.208.xxx)
Peto7 (neregistrovaný, 213.151.208.xxx)
19.10.2009 22:21
0
0
@DX

To je naozaj bieda u vas z radiami-Ten B.Mikulas ma tiez prekvapil,ze tam ako tak ide.SI by si zasluzila viac a kvalitnejsich radii.

DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
19.10.2009 21:07
0
0
to DX Skalica

borsky mikulas radio_fm mi ide stereo len s velmi miernym sumom, az aj pre mna sameho je to prekvapenie.
funradio a lumen zo senice su silno zasumene, po exprese ani stopy.

DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
19.10.2009 21:04
0
0
za Radio G3

prenos signalu je rieseny tym sposobom, ze v Holici sa nachadza prijimac, ktory prijima signal z 89,2 vysielaca Skalica a prenasa na druhy bod, stoziar vybudovany primarne pre T-Mobile vysielac, ktory sa nachadza na kopci Zamcisko, viditelnom z Holica.
odtial je uz viditelna aj Senica a signal smeruje priamo na Senicky vysielac.
preco vybudovanie trvalo dlhe roky, to povedat neviem... "zdrzovalo" to povodne vedenie radia, este ked sa teda volalo Radio Adut.. my sme to vybudovali prakticky do pol roka odkedy sme "nastupili" a aj tato doba bola preto taka dlha, lebo sa dlho cakalo na dodavku prislusnych anten a zariadeni na prenos signalu.

co sa tyka otazky inych SVK stanic v Skalici, tuto je vypis z mojho bandscanu, chytam to na obycajny velky dipol na streche, vertikalna polarizacia:
89,2 Radio G3
93,8 Radio Lumen
94,3 Fun Radio
96,6 SRo1
98,5 Radio Okey
99,3 SRo2 - Regina
100,7 SRo2 - Regina
101,8 Radio Viva
102,8 Radio_FM
103,2 SRo1
104,8 Radio Okey

DX Skalica (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DX Skalica (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
19.10.2009 20:00
0
0
Pre Palo

Borský Mikulaš velmi špatne.V mono sa to dá ale stereo silno zašumené.Asi tak ako Kamzik tiež len v mono.
Jediné Slovenské radia stereo len z Javoriny.

Žial na to že sme slovenské mesto je to bieda.
Zato českých radii a Tv tu máme hojne

PALO (neregistrovaný, ip-91.191.82.150.o2inet.xxx)
PALO (neregistrovaný, ip-91.191.82.150.o2inet.xxx)
19.10.2009 14:30
0
0
a Borský Mikuláš?

Borský Mikuláš sa v Skalici naladiť dá?

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
19.10.2009 09:53
0
0
pre roberta

radio g3 sa povodne volalo radio adut

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
19.10.2009 08:47
0
0
Ak si spravne pamatam

skalicke G3 (povodne sa volalo inac) si tiez skoordinovalo dalsi kmitocet aj pre SE a trvalo dlhe roky, kym tam zacali vysielat, vraj kvoli nejakym technickym prekazkam. Tymi asi bol velmi nepriaznivy teren na vybudovanie radioreleovej trasy. Neviem niekdo, ako to teraz riesia?

Počúvanosť
utorok, 26.11.2024
1.
18,78%   - 0,28%
2.
18,68%   + 0,83%
3.
13,96%   + 0,48%
4.
11,31%   - 1,20%
5.
7,29%   - 0,30%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 26.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
47. týždeň 2024 18.11.2024 - 24.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
5.
Album
Eminem
Houdini
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over