menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Bratislavské rádio

251 príspevkov
Jazz_Laco
Jazz_Laco
03.08.2023 14:39
2
7
Nepreháňam...

Moje názory vždy boli, sú a budú kritické. Nie som človek, ktorý rozdáva slová chvály ako politici sľuby pred voľbami. A nekritizujem len BR, ale aj iné rádiá. Až raz budem počuť niečo, čo sa mi bude páčiť, budem prvý, kto napíše "Ste úžasní" - ale zatiaľ to tak nie je.

Áno, slovenský mediálny trh je malý, ale točia sa v ňom celkom slušné peniaze a je prekvapujúce, že Bratislavské Rádio z tých peňazí nemá viac. Oficiálne deklaruje 50 tisícové tržby - aj keď realita môže byť iná. Funguje cez tri firmy - kvôli optimalizácii daní (rovnako ako Best FM) - na západe by sa s takouto firmou nebavil nikto, ale tu je to štandard. BR vlastní lukuratívnu frekvenciu, čo je obrovská výhoda - na rozdiel od iných rádií v Bratislave, ktoré tu majú 5 rôznych kmitočtov a ani srnky netušia kde si majú čo naladiť. Bratislavské Rádio prišlo na trh s formátom, ktorý síce znie pekne, ale pre drvivú väčšinu bratislavčanov je to nezaujímavé. Z toho vyplýva aj nezáujem investovať do reklamy v BR, nikto nie je taký idiot, aby vyhadzoval peniaze tam, kde to bude počuť 50 ľudí + rodinní príslušníci zamestnancov. Snívajú o tom, že by mohli byť ako Trnavské rádio, dokonca v BR pracuje aj človek, ktorý tam robil (ale ten robil už asi všade) ale to je len sen, lebo nemajú na to, aby to dokázali. Keď BR porovnám s rôznymi lokálnymi rádiami v Budapešti, Ljubljane, Berlíne, tak BR im nesiaha ani po kolená a ich fungovanie pôsobí amatérsky. Ale aby som to zjednodušil, frekvencia, na ktorej vysiela BR je zabitá a občas si myslím, či by nebolo lepšie, keby tam vysielalo rádio Mária

pioneer
pioneer
03.08.2023 13:21
3
1
Neprehanas trochu

@Jazz_Laco neviem aké komplexy si tu liečiť a možno práve teba nikde nechce. Lebo je normálne rokovať v médiách a mať viac skúsenosti tu nie si robíš za pásom.a vieš aký je slovenský mediálny trh malý.s tymyto tvojimi podpichovackami nesúhlasím. Není to slušne a vypovedá to iba o tebe

Jazz_Laco
Jazz_Laco
03.08.2023 10:49
2
7
Moderátor....

Je fakt dobrý moderátor? Lebo takí vydržia na jednej pozícii aj veľmi dlho. Koľko rádií už tento človek vystriedal? To o niečom vypovedá. Myslím, že ak by BR nejakou nešťastnou náhodou zmenilo majiteľa (čo sa nestane), dostal by padáka ako jeden z prvých....

MartinC
MartinC
03.08.2023 09:20
3
2
Lacike :D

Lacovi som už niekoľkokrát písal, že s prihliadnutím k tomu, že ma v minulosti urážal, na neho reagovať nebudem. Napriek tomu ma tu stále obsedantne oslovuje :D :D :D a to už raz prosil redakciu, aby mu tu všetku komunikáciu so mnou
vymazala :D :D :D keď si to v sebe nejak prehodnotil. Takže asi tisícikrát, Laco: Na teba nereagujem, možno sa treba poradiť s odborníkom na tému obsedantno-kompulzívna porucha projektujúca sa na konkrétnu osobu. A je mi úplne jasné, že to nepochopí a zase mi niečo odpíše :D :D :D A nech je to akýkoľvek hejt spolu s tradičnou básničkou, že sa bojím kritiky :D :D , ja už na to neodpíšem. Pekný deň všetkým.

pioneer
pioneer
03.08.2023 07:24
0
1
Jazz_Laco

Martin je ale dobrý moderátor. Na lepších asi nejsu penaze. To je pravdepodobné a zas niekde sa musia ucit

Jazz_Laco
Jazz_Laco
02.08.2023 23:44
2
6
Moderátori...

Ako je možné, že moderátori sú slabota, keď im šéfuje skvelý MC? Niečo tu nehrá.....

Daj MC nejakú výhovorku, nech vieme, prečo to nejde....

pioneer
pioneer
02.08.2023 21:50
0
2
Hudba

Moderatori slabota ale hudba fajn

krtko original
krtko original
24.07.2023 21:07
1
0
...

Coldplay - Higher Power v programe 90s at 9. Zaujímavé.

MINO Z KOSIC
MINO Z KOSIC
19.07.2023 00:26
0
1
@MartinC

Prajem vam vela uspechov.Zujímalo by ma,či máte v ponuke nejaké reklamné predmety.Jedná sa o rôzne tričká, hrnčeky a pod,o ktoré by som mal záujem a zároveň snahu podporiť vaše rádio.Ď

krtko original
krtko original
18.07.2023 23:14
2
0
@MartinC

Mne je úplne jasné že čo sa týka peňazí, tak to nie je bohviečo. A to sa týka aj množstva iných rádií (a preto tak aj vyzerajú/znejú).
Vďaka za zákulisné info. Som teda zvedavý na kampaň, všimol som si že aj na FB sa už objaví nejaký ten príspevok. Snáď sa aj napriek špecifickému formátu dostanete medzi ľudí.

Btw ešte mi nedá, ale často sa stáva že prvá pesnička po celej z ničoho nič po minúte skončí a okamžite nasleduje ďalšia. To sa dialo aj vlani za čias "komerčného playlistu." Viete o tom v rádiu?

Jazz_Laco
Jazz_Laco
18.07.2023 18:21
2
6
Moderátori....

Ono je zaujímavé, že v Budapeštianskom lokálnom rádiu Radiocafé pracuje 21 moderátorov, v ďalšom Budapeštianskom rádiu Jazzy pracuje 27 moderátorov a tuto v Bratislavskom rádiu sa zmôžu na nejaké 4 kusy a aj to je pre nich vedľajší úväzok. Ako je možné, že tam ich vedia zaplatiť a na Slovensku nie? Prečo má BR tak malé tržby? Však podľa vyjadrenia vedenia sú poslucháči BR vysoko bonitní a atraktívni. Možno je problém s počúvanosťou, možno je tento formát nezaujímavý. Pre ľudí z BR je toto rádio hobby, niečo čo ich vnútorne napĺňa, ale zabudli na to, že reklamní klienti sa nich zvysoka vykašlú. Nikto nepôjde inzerovať do rádia, ktorého fungovanie pripomína vysokoškolské IRŠ. Napríklad Rádio X, čo je vlastne študentské rádio na Žilinskej Univerzite má vyššiu úroveň ako BR!

MartinC
MartinC
18.07.2023 17:43
3
2
@ktrko original

Dok za reakciu Ktrko original. Billboard na 1z 5 a pol si vybartroval samotny moderator souky, je to iba taky jeho mily ulet. Co sa tyka kampane, mame ju uz davno vymyslenu a pripravenu s reklamkou (autorom kapane je majitel Zlateho klinca). Bude akcentovat primarne nas hudobny format v pocitovom prepojeni na mesto Bratislava. Lenze ked kampan, tak vacsiu, aby to malo naozaj zmysel. Dat dva citylighty niekam na Zochovu a potom nic, je z hladiska efektivity nedostacujuce. A preco kampan uz davno nie je vonku? Asi nemusim ludom tu a ani Tebe krtko vysvetlovat, ze peniaze navyse v malom radiu nie su kazdy den na stole. Takze trpezlivost. Ale uz som prezradil z kuchyne radia asi viac ako som mal, takze v tomto smere uz mlcim :)

Jazz_Laco
Jazz_Laco
18.07.2023 15:58
2
3
MC

Dosť ťažko sa argumentuje, keď žiadne argumenty nemáte. Ale OK, oddychujte a opaľujte sa - nezabudnite, dôležité sú slnečné okuliare, krém a hlavne dodržiavať pitný režim.

A nemusíte sa báť, ak nájdem ďalšiu chybu, rád Vás na ňu upozorním. Aj keď to bude nepríjemné a Vaše ego pritom utrpí veľkú ranu....

MartinC
MartinC
18.07.2023 15:45
2
2
Laco

Laco Jazz ma tu dávnejšie nekonštruktívne hejtoval, takže na neho reagovať nebudem. Poučil som sa. Ja som na neho vtedy tiež zbytočne dlho reagoval. Moja chyba. S ostatnými ako obyčajne rád podiskutujem ak vyjde čas.

Jazz_Laco
Jazz_Laco
18.07.2023 15:00
2
4
Billboard....

Tak hej, ide im to. Komunikovať nepodstatnú reláciu z offtime, kde hostí hľadá moderátor na svojom facebooku, a to ani nehovorím o uhorkovej sezóne, keď sú Bratislavské ulice poloprázdne, takže si to všimne málokto, respektíve oveľa menej ľudí ako by bolo vhodné. Aj napriek tejto "kampani" ešte stále nikto nepovedal Bratislavčanom, čím je to rádio výnimočné, prečo by si ho mali naladiť - čiže tá najdôležitejšia vec.....

Ale OK, urobíme si ďalšiu čiarku, že sme urobili niečo aj z marketingu....

Ale zabavil som sa aj na názore MC, že angličtina je pre BA rádio fajn, lebo je tu veľa cudzincov. Jasné, iste túžia len po tom, aby si naladili BA rádio a počúvali reklamu na vložky.... Ako pre koho je vlastne to rádio? Pre TV a rádio generáciu? Však ani srnky netušia aká je to generácia. O niečo nižšie je uvedená "ranná digitálna generácia", ďalej sú to "zrelí a dospelí ľudia" a ešte nižšie sú to "lokálpatrioti". To tam niekto listoval v konkurenčných marketingových papieroch a vyberal vety, kde je čo najviac cudzích slov?

krtko original
krtko original
18.07.2023 08:53
3
0
...

Neverím, práve som videl asi prvý bilbord Bratislavského rádia s upútavkou na 1 z 5 a pol milióna. Vidíte, že to ide :)

MartinC
MartinC
13.07.2023 09:38
1
2
@LuboTS

Všetko má svoj význam. Angličtina vo vysielaní je pre BA rádio, kde je veľa cudzincov pocitovo fajn. "Anglické" jingle pre regionálne rádio na Kysuciach by nemali zmysel. Menej "slov" v jingloch bude mať tiež význam až potom, keď rádio bude plné
prúdového moderovania od rána do večera. Prečo malo asi Rádio Anténa Rock toľko "ukecaných jinglov" s Robom Rothom? Pre to isté. V rozhlasových prieskumoch spravidla vychádza, že rádio sa počúva pre štyri základné veci: 1. hudba, 2. informácie, 3. zábava a potom ten štvrtý prvok, ktorý sa ťažko vysvetľuje a škatuľkuje ale niečo ako "rádio je kamarát". To asi nemá žiadny iný druh média. Je fajn, keď na Teba niekto rozpráva. Keď sa "rozprávaš" s kamarátom.

LuboTS
LuboTS
12.07.2023 21:31
0
0
Zvukový obal

Teoreticky mi to môže byť jedno, keďže nie som z BA ani z blízkeho okolia, mám však názor, že v Bratislavskom rádiu by sa mali zamýšľať nad tým, ako zvukový obal zjednodušiť. Je vidieť, alebo skôr počuť, že sa chcú od iných odlíšiť a preto majú v jingloch milión zvukov a rôznych zväčša anglicky hovoriacich prvkov, čo ma kedysi ohúrilo, ale teraz keď cez net počúvam BA rádio, vôbec nemám pocit, že je ten zvukový obal dobrý. Treba podľa mňa zjednodušiť čo sa len dá a dať si nejaké hranice, koľko skladieb s introm vrámci jednej hodiny použiť, koľko tých dlhočizných jinglov... A zaviesť oveľa viac krátkych a hlavne jednoduchších jinglov. Taký pekný príklad s podobným formátom ako sa to má robiť je napríklad britské Radio X

Jazz_Laco
Jazz_Laco
03.07.2023 17:16
2
3
LuboTS

Pokiaľ viem, tak Martin Cifrík je šéf moderátorov s rôznymi pridruženými funkciami. Možno to nie je jeho robota, je otázne či tam vôbec pracuje nejaký marketingový manažér, ale z hľadiska jeho funkcie si môže sadnúť s Michaelou a predostrieť jej "svoj" názor na možnú kampaň. Pri troche ochoty môže osloviť aj nejakého kreatívca, urobiť predbežný návrh plagátu, vymyslieť jednoduchý a chytľavý claim. Nie je to také ťažké ani komplikované.

Ak by tu bola majiteľka, nie som človek, ktorý by jej nepovedal svoj názor nech je akokoľvek negatívny....

LuboTS
LuboTS
03.07.2023 16:47
2
1
@Jazz-Laco

Koľko peňazí z rozpočtu pôjde na takú či onakú kampaň podľa mňa vôbec Martin nerieši. Takže ak chceš kritizovať práve jeho, tak asi nie si na správnej adrese, našiel si len niekoho, kto Ti prišiel pod ruky. A to asi tiež nie je správne. Takže ak chceš niekoho kritizovať, pre budúcnosť by bolo fajn zistiť si, čo ten človek má vlastne v kompetencii. Keby sa tu hoc aj zjavila samotná Michaela, tak aj s ňou by bolo vhodné baviť sa na nejakej adekvátnej úrovni. Jednoducho nejaká tá úroveň by mala byť vždy

Jazz_Laco
Jazz_Laco
03.07.2023 16:20
2
2
@Kowalski

Myslím, že som to vystihol presne. Sú na dne, čo sa týka počúvanosti v BA, súťažia so SiTy, Viva, Jazz a Best o to, kto bude najhorší. Majú bonitnú frekvenciu, s ktorou kvalitne pokrývajú dosť veľký región BA a okolie. Je to frekvencia, ktorá by rádio mohla posunúť oveľa vyššie, dokonca možno aj konkurovať niektorým celoplošným rádiám (v rámci regiónu) - samozrejme s atraktívnym programom. Bohužiaľ, táto frekvencia je doslova "zabitá", lebo ju počúva nepodstatné množstvo poslucháčov.

Pozor, nespochybňujem, že alternatívna hudba nie je zaujímavá - možno keby fungovalo DAB+ vysielanie, tak by sa tam v pohode mohlo fungovať takéto rádio....

A čo sa týka reklamy, netreba hneď olepiť celé mesto, ale v prvej etape si stačí prenajať niekoľko CityLightov na atraktívnom mieste kde sa vyskytuje veľa ľudí - napríklad zastávky Zochova, Trnavské Mýto, Autobuska, ceny sa pohybujú už od 240€ mesačne - to je len 720€, na to si minulý rok zarobili, pokiaľ viem....

Kowalski
Kowalski
03.07.2023 15:57
3
2
Laco

Úprimne, nepáči sa mi veľmi štýl typu:
"Ale pokiaľ ste spokojní sami so sebou, pokiaľ sa obdivujete navzájom akí ste úžasní - tak potom fajn. Vysielajte to čo doteraz a motkajte sa niekde na absolútnom chvoste počúvanosti. Však výplata cinkne každý mesiac, načo sa snažiť viac...."

"A aspoň na začiatok je vhodné vykať - aj to je totiž prejav úcty, rovnako ako neoslovovať iných slovom "milý"."

Toto sú podľa mňa také zbytočnosti, ktoré radšej hádžme za hlavu a poďme sa baviť k veci. Fakt máš postrehy, s ktorými v drvivej väčšine súhlasím a viem si predstaviť, že aj Martin Ti dá za pravdu. A hlavne, v menších rádiách robia poväčšine nadšenci s nejakým obmedzeným rozpočtom, ktorý môže ťažko konkurovať veľkým mediálnym domom. Čo na druhej strane neznamená, že sa nedá urobiť zaujímavý projekt :) A to je už na tú konštruktívnu debatu ;)

MartinC
MartinC
03.07.2023 15:46
3
3
Kowalski

Ďakujem za korektný prístup Kowalski. Súhlasím, že by to chcelo viac marketingu. Som prístupný každej racionálnej a ľudskej debate. Včera som tiež zbytočne dlho reagoval na Laca. V momente ako si na úvod nekonštruktívne kopol, som mal vedieť, že netreba ďalej reagovať. Poučil som sa.

Jazz_Laco
Jazz_Laco
03.07.2023 15:12
2
3
@Kowalski

Čo konkrétne sa Ti nepáčilo?

Kowalski
Kowalski
03.07.2023 14:57
2
1
Laco, Martin

Chlapi :) Veď kľud. Konečne zaujímavá debata. Nepobrali ste to úplne z najlepšieho konca, napr s Lacom sa mi názory väčšinou zhodujú a musím povedať, že aj v tomto prípade, len sa mi tiež nepáčilo to úvodné kopnutie do Martina :) Forma teda nie príliš šťastná, ale v príncípe má podľa mňa pravdu. Chýbajúci marketing Bratislavského rádia je jeho slabinou. Asi by ten prieskum nedopadol lichotivo, s tým tiež súhlasím. Nie je to jednoduché a hlavne lacné, ale bez nejakých billboardov, online kampane (nemyslím tú, kde pár dní bežalo, že The End sa mení na BA), citylightov a podobne je ťažké dostať sa medzi ľudí. Následne zintenzívnenie kontaktov s mestskými inštitúciami, viac interakcie a ono to pôjde. Už tu spomínané Trnavské, BBfm, Košice - títo to robia fajn a funguje to. Ale to si musí vedenie rádia zodpovedať, či sa chcú vydať touto cestou, alebo svojou. Je to ich biznis. A či sa to volá Bratislavské alebo nie, podľa názvu by som síce tiež očakával, že to bude viac mestské rádio s info o dianí v meste, ale zase nezbláznime sa, keď to je inak :) Držím palce Martin, nech rádio prináša efekt, ktorý od neho očakávate a nech je pre poslucháčov prínosom. Čo viac priať.

Btw, keby ste sa vrátili k názvu The End, viem si predstaviť rozšíriť vysielanie do väčších miest, ktorým by ste priniesli hudobnú alternatívu, ak teda neplánujete byť typickým bratislavským rádiom :)

Počúvanosť
utorok, 26.11.2024
1.
18,78%   - 0,28%
2.
18,68%   + 0,83%
3.
13,96%   + 0,48%
4.
11,31%   - 1,20%
5.
7,29%   - 0,30%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 26.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
47. týždeň 2024 18.11.2024 - 24.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
5.
Album
Eminem
Houdini
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over