Diskusia k téme Pesničky na želanie - áno či nie?
chcem dat zahrat pesnicku a neviem ci sa to vobec da na radiu Europa,ak ano napiste
Ktosi tu spomenul Okey Pianko, tak aj ja tu spomeniem staré dobré Rádio Východ ktoré nám pojebaly Jeblé Melodie a ujebaly ženevu taku že 98,6 MHz Dubník :-D
Tam dávali cez víkend takú reláciu ktorá sa volala že Vinš pre jubilanta tuším a tam mohli ľudia volať do živého vysielania a pýtať si pesničku, či už ľudovky alebo moderné. Príjemne sa to počúvalo pri ceste autobusom alebo šoférovaní auta či kamionu či autobusu alebo pri varení alebo pri rúbaní dreva.
Podľa mňa pre dôchodcov alebo pre ľudí ktorí nemajú internet je to dobrá vec, ale v dnešnej dobe je to prežitok.
Polská písnička pro děti [K.K.T]: https://www.youtube.com/watch?v=1jlBFnC3Abk
Nerozumiem, prečo to berieš osobne? Predsa som napísal, že "asi" nepracuješ v hudobnej branži, keď si tvrdil, že hudobný dramatrurg nemá žiaden vplyv na výber hudby. Lebo napríklad Expess má hud. dramaturga s priezviskom začínajúcim na B, Radio Slovensko na O., Radio FM na B., REgina Východ na T., Dun rádio na F., atď. Čiže myslel som to tak, že nie si v kontakte s dramaturgiami rádií, ako moji klienti. Čiže prepáč, nemyslel som to osobne. Ja si napr. cením, že sa zapájaš do diskusie a vďaka tomu získavame cenné údaje z monitoringu.
Uz sa naozaj bavim :D Nie nepohybujem sa v brandzi, ja som polhospodar na roli :DD
V pohode, presne takuto maju vypovednu hodnotu veci ktore pises, ako to co si teraz vypustil o mne :) Ale pohodka, nevadi
Prepáč Palo, no Ty sa asi nepohybuješ v branži, zrejme si technik. V každom rádiu o výbere hudby rozhoduje hudobný dramaturg! To je oficiálny terminus-technikus pre platenú funkciu.
Ja ti pisem o realite, ty o svojom subjektivnom pocite.. Co si mam vymyslat, to co by si rad pocul? :)
A ani jedno z naformatovanych radii nehra to, co sa paci nejakemu hudobnemu dramaturgovi, ale to co ludia chcu pocut.. Ale to uz sa minimalne 10ty krat opakujem :)
Práve je to o tom, že keď si ľudia chcú dať zahrať pesničku na želanie, tak im povedia áno ale len čo máme v playliste (komerčné rádiá) a vo verejných neviem, ako sa dá kde koho opýtať? Čiže poraď, napr. je nejaká pekná pieseň z Demovnice, či Košického zlatého pokladu. Alebo ja z Tvojho Spotify play listu...To sa majú opýtať na "lampárni"? :-)
Pochybujem, že je to poslucháčmi a práveže rádia nestavajú na žiadne produkty :-) Predsa napr. Rádio Slovensko alebo Rádio FM nepotrebujú prežiť, sú verejné. Pointa je skôr v tom, že ako som čítal v iných diskusiách (Rádio Košice a Rádio FM), že majú produkty ako sú Košický zlatý poklad alebo Demovnica, no piesne ktoré sú úspešné vôbec nevysielajú??? Len mi prosím Ťa nanapíš, že preto lebo sa nepáčia hudobnému redaktorovi.
Akosi to tu je mimo toho, o čom by táto téma mala byť. Mám správny dojem?
Pretoze sa zmenili posluchaci.. Uz tu nefunguju veci, ktore fungovali v 90tych rokoch. Dnes sa uz radia pocuvaju prisluchovo, cielenost prebrala prave telka, v ktorej funguju rozne show. Takze radia, aby vobec prezili, musia stavit na hotove produkty, pretoze tie chcu posluchaci.. Je to jednoduche..
Talenty sa podporujú všade na svete! Nezáleží na veľkosti trhu. Prečo by Slovensko malo byť výnimkou? Navyše aj keď je tu teda menší "trh", prečo rádiá bránia prísunu tovaru (piesní) na trh? Takmer všetko im vyrába televízia.
Áno, na úspech treba tvrdo pracovať, no nie 10 rokov, napr. ako v prípade Ďuricu a viac, kým s talenty rádia láskavo všimnú.
Pretoze v zahranicii je ovela vacsi trh a naoko to tak vyzera ako pises.. A kolko je takych, co sa im ani tam uspech nedostavi hned? Vytrhas veci z kontextu podla mna..
A ked niekto zacina, v hociakej oblasti, kolkym sa dostavi uspech hned? Ved to je normalne, ze kym sa niekto vypracuje tak to trva.. To je ako keby si napisal, ze preco niekto kto zacne chodit do posilky, nie je za tyzden vypracovany kulturista.. Na uspech sa proste caka, tak to uz chodi na tomto svete
https://hudba.zoznam.sk/rozhovory/18-12-2014-cesta…
Toto je slovenský štandard, že 10-20 rokov trvá, kým ho začnú hrať rádiá. Prečo v zahraničí je to iné, t.j. že ak je niekto talent, tak je to oveľa-oveľa rýchlejšie ?
Ja nič nepopieram, ale ja som technik. Čiže mne nestačí povedať, že to je tak a tak, pokiaľ nepoznám metódu. A niečo mi tam stále nesedí. A už viem, čo!
Proste tie mapovačky nezisťujú kvalitu piesne ale popularitu. Pre mňa je však na prvom mieste pieseň a až potom popularita.
Potom sa dejú také veci, že niekto urobí pieseň Hej sokoly a keďže je za ňou film aj ohromný marketing, reklama - tak to sú prachy. Takže komerčné média hrajú a vyhlásia za hit. Ja akceptujem stovku aj slabších piesní, no neviem prečo, ale táto pieseň sa mi zdá ako umelá vec. No v mapovačkách určite vyjde ako plus.
Uz minule som pisal, ze do mapovaciek nie su zapojene len radia, ale aj televizie, noviny, vyrobcovia a podobne.. Je to prepracovana vec. Ved tieto veci sa studuju na vysokych skolach 5 rokov, je to predsa veda, tak nechapem stale, preco mas tendenciu to popierat.. Aj volebne prieskumy plus minus sedia, samozrejme su tam odchylky, ale da sa podla toho vychadzat. Takze presne takto to je aj pre media, mozes o tom polemizovat, jednoducho je to fakt.. Uz tomu konecne uver prosim ta
Ale pre rádio _FM, Devín prípade Regina neexistuje mapovačka, preto sú tie rádia také aké sú - iné ako komerčné - špecifické
Som rád, že len pocit, pretože určite to nemyslím posmešne. Aj keď mapovačky nepoznám (niekto písal, že rídiá ich majú v trezoroch, vecne to totiž považujem za nemožné a pod živými ľuďmi myslím, že za predpokladu, že mapovačky sú založené na zadefinovaní a overovaní hypotéz, tak sa nedá zostaviť reprezentatívna vzorka. Konkrétne, dnes sú rádia veľmi špecializované, takže si neviem predstaviť napríklad ako by mala vypadať vzorka respondentov, ktorá pasuje n a poslucháčov Rádia FM, Devín a súčasne trebárs Európa 2. A oveľa väčší problém je, že mladí ľudia vôbec rádia počúvajú menej, niektorí dokonca vôbec a počúvajú internetové služby a rádiá.
Máš pravdu, že úspech sa dostaví skôr či neskôr, ak považujeme za štanadard, napr. môžem zmieniť Adama ˇĎuricu že "už po desiatich rokoch".
To je v poriadku, ale mam pocit, ze ty skor posmesne hodnotis veci.. Ked napises, ze sa nieco nerobi na realnych ludoch, v suvislosti s mapovackami.. Lebo tie sa nerobia na robotoch, ale na realnych ludoch a su dokonale prepracovane az tak, ze by si sa cudoval, ak by si o tom cosi vedel.. A nenarazam na callouty, to je ine.. Treba sa snazit skratka a uspech sa dostavi urcite, skor ci neskor, tak to je aj s SK hudbou..
Spotify je platená služba a navyše má málo funkcií pre jednotlivca. Testoval som si skúšobnú verziu a nevyhovovala mi. A obdobne, ako viaceré globálne služby platia veľmi málo, ak Vám zahrajú pesničku. Sme malá krajina, resp. trh, takže je malá šanca, aby nejaký playlist zo Slovenska uspel.
Ak by to bolo užitočné, môžem urobiť playlisty
a) na Soundcloude - to je najlepšia sieť pre jednotlivca, kapely, autorov, začínajúcich a aj profesionálnych hudobníkov, spevákov, speváčky
b) môžem urobiť priečinok na mojom web-hostingu a zostaviť na ňom z Youtube, lebo tam je veľa piesní (možno aj vo forme Wordpressu)
c) ktorékoľvek rádio, ak mi napr. pošle zoznam trebárs tisíc piesní a nejaKé linky tak za 1-2 dni mu vyberiem bezplatne piesne, ktorých potenciálna počúvanosť je vyššia, než keď si dajú urobiť drahé call-out (skúste a uvidíte)
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň