Diskusia k téme Pesničky na želanie - áno či nie?
a preco by prave z toho dovodu nemohol niekto chceit dat zahrat danu skladbu do eteru lebo sa mu paci a chce aby ostatni vedeli ake sa mu pacia skladby pripadne len tak pre radost lebo ma danu hudbu jednoducho rad? :)
Dnes už má skoro každý svoje obľúbené pesničky "sejvnuté" v MP3 prehrávači, v mobile, v počítači, vypálené na CD, DVD alebo si tí "prachatejší" kúpili originál. Potrebuje teda niekto počuť svoju obľúbenú pesničku v nejakom stupídnom rádiu, oklieštenú stupídnym jinglom a okomentovanú stupídnym moderátorom?
ano-pesnicky by mali byt na zelanie
Apropó, na www.countryrádio.cz hrajú už druhý týždeň na želanie a má to weľký ohlas a úspech u poslucháčov. Sú tým priam nadšení. Zaujímavé, že!
Čo tu rýpeš do človeka! Chlapec si tu pokecal, popýtal sa a Vy hneď do neho ako osy! Prečo ho hneď urážaš ako duševne narušeného chudáčika!? Mám dojem, že Ty si bol takýto duševne narušený chudáčik a žiaľ ešte ním si a máš postmindráčiky! Daj si studenú sprchu! Podľa seba súdim Teba, takto Ty ideš na neho, nehanbíš sa!
A to cukrár na biscuita mi velice štimuje! To sa Ti +++ podarilo! Už dlho som sa tak dobre nepobavil.
Zdá sa, že tu máme ďalšieho duševne narušeného chudáčika! Nechceš zájsť ku mne na konzultácie? Pomôžem ti s tvojími mindrákmi :-)
Vidím, že tu cukrár šíri poplašné správy.
Nie je pravda že Fun rádio si polepšilo takmer dvojnásobne odkedy prešli na prieskumy. Fun rádio stúpalo aj pred tým. Takmer dvojnásobok získali za iné, dlhšie obdobie. Aj keď je dosť pravdepodobné že keby neprešli na prieskumy, tak by sa asi prepadávali
Téma je pesničky na želanie a tak som SLOBODNE vyjadril svoj názor. Alebo som mal ísť najprv do nejakej tej cieľovej skupiny a pýtať si s prepáčením aj bez neho do ri...i! dovolenie,aby som ho vôbec mohol vyjadriť!!!??? biscuit - to je téma cukrárne...
Ty si este ocividne nezistil, ze mame rok 2008. Tak dobru noc a sladke sny v roku 1993. :))))
Ale zaznamenali. Fun si polepsilo takmer dvojnasobne, JM na to, ze su tu len 2 roky, maju priam skvele cisla. Navyse zabudas na to, ze obe tieto radia maju podstatne uzsiu cielovku nez ma Expres.Inak tie regionalky, ktore zanikli ku koncu svojho vysielania mali uz len par tisic posluchacov, ale suhlasim s Tvojim nazorom, ze multiregionalky odoberaju posluchacov hlavne lokalkam, navzajom asi ani moc nie. Ale konieckoncov, tie lokalky si za to mozu len a len sami.
biscuit:
"vsetky radia, ktore presli na tento system zaznamenali vyrazny narast pocuvanosti. "
O tom by sa dalo diskutovat. Pokial viem, jedine Expresu to pomaha. U ziadneho ineho radia nebol vyrazny posun nahor kvoli prieskumom. Dokonca aj JM uz stagnuju. Treba brat do uvahy aj to, ze v poslednych rokoch zaniklo dost vela regionalnych radii, takze aj to sa muselo niekde prejavit. Vyznam tychto prieskumov by som skor videl v tom, ze sa u niektorych radii mozno zastavil pokles pocuvanosti a ze sa znizili naklady na vysielanie.
Neviem sa stále "zhmotniť" s tými prieskumami a cieľovými skupinami. Prečo sa to tak komplikuje!? Načo náháňať ľudí do hál v počte 100 kusov. Veď vždy im musí po každej stovke výjsť úplne niečo iné! Každá stovka, vždy úpné iné hodnotenie! Veď je to na draka! Ak sa tam trebárs dostane 80 % poslucháčov Kosuth rádia Budapest, tak sa Lajos Koshuth rádio Budapest vyzdvihuje do nebies, akú má počúvanosť a pri tom je to mediálna kačica! Ak chcú rádiá zistiť optimálne skutočný stav svojich poslucháčov, stačí ich vyzvať v éteri a oni sa sami prihlásia k svojmu rádu trebárs anketou cez emaily, alebo cez SMS-ky a to by sa potom čudovali tí, čo tvrdia úplne niečo iné cez štatistiky a nejaké pofidérne halové 100 persónové výskumy!!! To by im padla sánka! A nielen ona ale praskla by im minimálne i guma u spoďárú!
Operátori volajú na náhodne zvolené čísla - odkiaľ ich berú, teda tie telefónne čísla!? Kto im ich dáva!??? A prečo sa robí takáto kravina!!!???? Čo je to zaraďovanie do cieľovej skupiny!? Prečo zhromažďujú ľudí v halách, veď je to prinajmenej na hlavu postavené!??? Čo sú to to za ľudia a aké rádio títo ľudia počúvajú!!!??? Každé rádio má predsa svojich polucháčov a rádio má svoj telefón a telefonicky si môže počúvanosť overiť u SVOJICH poslucháčov, teda to, čo chcú počúvať!!! Už mi je jasné, odkiaľ sa berú tie "debilné" štatistické čísla o počúvanosti!!! Každé rádio má svojho poslucháča, tak nech s ním komunikujú, to sú objektívne čísla!!! a nie cez nejaké agentúry v halách!!! Dokonca musí prejsť nejakým tým testom, aby sa do tej haly dostal, no mám dosť!!!
Ja som sa tiez zucastnil 1 call-outu urceneho pre ceske radio Impuls, ale podla toho, co mi kladli, to vyzeralo, ze nie som ich cielovka :)))
Inak Ikser, je jedno, ci ten prieskum je relevantni alebo nie, ale vsetky radia, ktore presli na tento system zaznamenali vyrazny narast pocuvanosti. Inak s prieskumom volebnych prefernecii by som to rozhodne neporovnaval. Volebne prieskumy robi kde-kto,ale prieskum pocuvanosti radii robi u nas teraz uz iba Median. Mapping study pre jednotlive radia je zas v rezii zahranicnych konzultantov.
Ja som sa tiez nedavno stal respondentom jedneho prieskumu. Bol to skor taky vseobecny prieskum, ale mal som dojem, ze bol robeny bud pre JM, Alebo Expres. Bolo to robene telefonicky.
Ale to samozrejme nezmenilo moj nazor, ze tieprieskumy nie su dost reprezentativne.
neviem, ci som sa zucastnil na auditorium music teste alebo na inej forme testovania celkoveho vkusu "naroda", ale v principe to vyzeralo ako klasicky prieskum. na uvod padlo par otazok, ktore ma mali zaradit do cielovej skupiny, do ktorej som zjavne patril, nakolko cela sada otazok - odpovedi trvala cca. 20 minut. otazky smerovali do viacerych oblasti hudobneho a programoveho nastavenia radia (vyber pomalej hudby, rychlej hudby, noviniek, slovenskych skladieb, nastavenie pomeru hovoreneho slova, vyber hudobnych zanrov).
zrovna ku mne sa dostali nahodou, zastavili ma "na ulici".
Tak to si prvy.. A ako to vyzeralo? A ako sa zrovna po teba dostali?
napriklad ja osobne som sa jedneho z takychto testov zucastnil.
Zaujimave, o radio ako take sa ozaj velmi zaujimam, ale este som sa nestretol a ani som nepocul, ze by niekto sa zucastnil na nejakom teste... A vzorka nikdy nemoze odrazat skutocnu zakladnu, je jedno, ci je to v otazkach pocuvanosti, alebo trebars volebnych preferencii. Inak volby su toho krasnym prikladom, ako sa prieskumy odlisuju od reality.. Takze na ne by som sa moc nespoliehal...
Tak v strucnosti: Su 2 druhy testov: tzv. call-outy, ktorymi sa testuju aktualne skladby a aj novinky, ktore su vsak uz niekolko dni nasadene v rotaciach, aby si ich posluchaci vsimli. Testuje sa tak, ze z call centra volaju operatori na nahodne zvolene cisla. Ked dotazany splni vstupne kriteria, tzn., ze zapada do cielovej skupiny radia, su mu postupne pustane hud. ukazky a dotazany ich ma ohodnotit. Dalsou formou su tzv. Auditorium music testy, ktorymi sa testuju starsie skladby. Ludia su na zaklade vstupnych dotaznikov zhromazdeni v halach, kde sa im do sluchadiel pustaju ukazky starsich skladieb. V AMT sa testuje velky balik, okolo 1000 skladieb.
Nad vykonavanim testov a pri ich vyhodnocovani obvykle dohliadaju ludia z renomovanych konzultacnych agentur, ktore pomahali v minulosti radiu nastavit ten spravny format.
Možno som vedľa ako tá jedľa a preto tu máme tú diskusiu. ... ak skladba neprejde cez testy, nemá šancu... Poprosím vysvetliť, cez aké testy a kto ich robí!?
... ale skladby sa testujú na poslucháčoch ... taktiež poprosím vysvetliť, na akých, na akej vzorke a na akom vekovom zložení!?
...Hrať na želanie je staromódny prežitok ... To znamená - zapni si rádio, drž hubu a počúvaj čo hráme! Asi je to naozaj prežitokprežitok.
Som jednoznačne za. Minulý týždeň hralo Country radio celý na želanie a bolo to OK. Jeden čas aj v rádiu HEY! nechala Jana Pašková vyberať hit rána a tá pieseň, ktorá mala najviac hlasov, bola pustená. Veď rádio by malo hrať pre poslucháčov.
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň