Diskusia k téme Slovenská hudba
CELOSVETOVO!
Príklad #1 https://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914
Príklad #2 https://www.youtube.com/watch?v=ClSVzlObxSc
No asi Ťa na Spotify nik nepočúva... :-)
Ja Vám Váš názor na SOZA neberiem. Akurát rozmýšľam, že keď sa Vám nepáči môj názor, že prečo ma chcete vyšetrovať?
Všimnite si, čo všetko ste vyprodukoval z vety: "Viete, prekvapuje ma, že nik nemá výhrady voči Spotify, Facebooku, Instagramu, aj Youtube, a pod., ktorí nás určite až tak nechránia".
SOZA nás lepšie platí než oni - tvrdím to o.i. aj preto, že som na Spotify, Youtube, no tí Vám dajú almužnu :-)
Keď autor raz napíše "biela guľa", a následne "čierna kocka", znamená to, že čitateľ je popletený a nesprávne si to vykladá?
Čítaj po sebe, čo píšeš! Mňa si určite nepoplietol, na to si prikrátky. ;-)
*
Pri Spotify či YouTube zjavne nemáš ani potuchy, o čom hovoríš.
1) Spotify žiaden obsah (svojvoľne) nezverejňuje - prostredníctvom Spotify autori/interpreti/vydavateľstvá/distribútori (po schválení Spotify) uverejňujú svoje diela.
https://artists.spotify.com/
2) Pri YouTube platí to isté s tým, že audio a video tvorbu síce môžu zverejňovať aj 3. osoby, avšak vlastník autorského práva môže porušenie svojho copyright-u namietnuť (priamo pod videom, v rozbaľovacom menu).
https://artists.youtube.com/
Obe spoločnosti pôsobia v krajinách (Švédsko, USA), s ktorých autorskými organizáciami SOZA má uzavreté zmluvy ( http://www.soza.sk/stranka/medzinarodne-zmluvy). Ak teda "niekto" (bez Tvojho vedomia a súhlasu) uverejnil Tvoje diela v Spotify či YouTube a tieto Ti priamo tantiémy nevyplácajú, SPÝTAJ SA súdruhov SOZA, kde sa Tvoje peniaze "strácajú".
Práci česť!
Stále si nepochopil, že tantiemy si nenechali!!!
a) spoluautor nahlásil jeho aj mňa v SOZA - on bol členom ja nie
b) prišlo mu vyúčtovanie a pýtal sa ma, či som dostal tantiemy a kázal mi prihlásiť sa do SOZA. Ja som ani v podstate nevedel, že SOZA existuje
c) v danom čase boli len papierové nahlášky a nemali ešte evidenčný systém ISPA - takže som im poslal prihlášku a uviedol som im, že som spoluautor tej a tej piesne
d) takže ma zaevidovali a kázali mi, aby som im poslal žiadosť na doplatenie tantiemov, t.j. formulár pre nezaregistrovaných partnerov
e) poslal som im a oni mi doplatili!!!
!!! Nepresne si si vyložil, keď som napísal, že aby som im nahlásil za posledné 3 roky, čiže oni si to našli sami - nakoniec už to mali, lebo spoluautor bol členom! Oni len napísal, že odsledujú, kde mi to hrali za posledné 3 roky (čiže to je absolútne korektné a zvlášť pre nečlenov)
Keďže ja som "nula" v hudobnej branži, verte mi, že v SOZA jednajú seriózne a korektne, nech počujete, čo chcete. A sú jediní, ktorí nás autorov chránia!
Viete, prekvapuje ma, že nik nemá výhrady voči Spotify, Facebooku, Instagramu, aj Youtube, a pod., ktorí nás určite až tak nechránia a majú to právne perfektne ošetrené. SOZA určite platí lepšie. Ak ste autor a Vaše veci niekde hrajú, tak sa treba prihlásiť a nedať na Jedna pani povedala.
Dnes o 01:25 si napísal: "... a že aby som im nahlásil za posledné 3 roky, kde sa pieseň vysielala."
Takže sám si mal zháňať a skúmať playlisty, ktoré oni mali k dispozícii. Tomu sa hovorí BYROKRATICKÁ ŠIKANA.
TANTIÉMY za tie hrania, ktoré si im nenahlásil (lebo si o nich nevedel), aj keď oni o nich vedeli (lebo ich mali hlásené), SI NECHALI?
Si si istý, že teraz Ťa neokrádajú?
Asi si to dobre nečítal. Zaregistroval som sa a podľa ich pokynu som ich požiadal o doplatenie ako nezaregistrovaný. A doplatili. No a bolo to pred 4 rokmi. Čiže nik ma "neodrbkal" :-)
A hrajú nás Rádio Slovensko, Reginy KE, BA, Frontinus, Rádio Liptov, Rebeka, Radio FM a internetové DEMOMUSIC RADIO, Radio Caribic predtým aj študentská Karavana. Samozrejme ja prerobím aj gate, ale teší ma, ako totálna nula sa s pomocou priateľov dostane do éteru.
Ty pakes co mas proti RadiuFM je to najlepsie slovenske radio a hra vela kvalitnej slovenskej hudby.Rakuske FM4 nedosahuje kvalit radiaFm.
Riadne Ťa odrbkali! :-)
To, čo píšeš, nekorešponduje ani s ich vlastnými inštrukciami.
http://www.soza.sk/stranka/informacie-pre-nezastup…
:-)
Ktoré rádiá Vás hrajú? Expres? Fun? Alebo nejaké 0,01 % lokálky, o ktoré žiadny korupčník ani nezakopne?
Rádio_FM je OD FEŤÁKOV PRE FEŤÁKOV - monotónny buchot im vyvoláva dèja vu na AMFETAMÍNové zážitky z podzemia.
Rakúske ORF FM4 je o niečom úplne inom!
https://fm4.orf.at/
Vyvinulo sa z rádia Blue Danube. Aj preto dodnes vysiela správy v EN a FR.
Podľa mojich skúseností SOZA funguje ináč než ten 8 rokov starý príspevok. My sme napr. boli viacerí spoluautori, oni boli v SOZA a ja nie. Oni dostali nejaké tantiemy a tak som sa informoval v SOZA. Vysvetlili mi, že musím byť členom, čo som urobil a že aby som im nahlásil za posledné 3 roky, kde sa pieseň vysielala. No a doplatili mi to bez problémov. Marián vtedy nerozumel, že SOZA je len pre autorov a aranžérov a nie pre spevákov a inštrumentalistov.
No a druhá vec je, že možno som, resp. sme raritou no máme pár piesní v rádiách a to bez akejkoľvek známosti a protekcie! Treba si uvedomiť, že na to musí byť pieseň nielen veľmi kvalitná ale aj poslucháčsky zaujímavá. Podľa mňa do RTVS dobrá pieseň prejde aj keď nie možno na prvý krát (do komerčných médií však ich podľa mňa musí prinútiť jedine verejná mienka - teda poslucháči). Urobiť dobrú pieseň je však veľmi ťažké a aj keď je výborná, tak fanúšikovia iných štýlov než je pieseň, ju vždy roznesú na kopytách. To je napr. prípad Radia FM, kde akúkoľvek pieseň s náznakom POPU označia za komerčnú a neprijateľnú, lebo že oni hrajú inú hudbu. Hoci často hrajú POP, akurát, že v pozadí chrčia nejaké umelé zvuky a donekonečna sa to musí opakovať v slučkách a je to po anglicky. Je to však tým, že na takej hudbe ako mladí vyrastali, takže melodickým veciam nerozumejú. Ťažisko majú na rytme a umelých pluginoch a zvukoch, ktoré sú od roku asi 2000 rovnaké, akurát že tam dajú nejaké basy a pod. Pre bežného človeka však takáto hudba nie je.
Skús podľa tej MatFyz-áckej teórie naprogramovať Music Scheduling. Možno zbohatneš... :-)
Rádiá sa kamarátia s VYDAVATEĽSTVAMI, ktoré im platia za SKRYTÚ REKLAMU. Alebo si snáď myslíte, že na reklame v 1 R stanici niekto dokáže "natočiť" 2,3 mil. € ( https://finstat.sk/35771623)? Pozrite si cenníky a pochopíte, že by tú reklamu musel vysielať snáď NON-STOP.
Prinajmenšom pre CHR a niektoré AC stanice to platí - iné to môže byť u oldies, snáď "alternatívy" (i keď, tam by som si tiež nebol istý).
Ak sa bavíme o KVALITNEJ SK hudbe, vysielanej BEZ KORUPCIE: Kedy naposledy v ktorom rádiu ste naposledy počuli napr. kapely ako HUDBA Z MARSU, PREŠPOROK, HOSPITAL BUKRA, či aspoň S HUDBOU VESMÍRNOU?
SOZA "chráni" akurát tak vlastné zlodejské gágory:
https://greksa.blog.sme.sk/c/301054/Otvoreny-list-…
https://ekonomika.sme.sk/c/6412464/do-sporu-so-soz…
To si predložil ako argument za zrušenie kvót? :-)
Pošli to do parlamentu! ;-)
Nech ich trafí šľak! :-D
Nech si slovenský rozhlas kludne hrá 35% slovenskej produkcie.. Ale pri komerčných rádiach Expres, Fun, E2, Vlna nebodaj Jemné či Ant. Rock je to neskutočne otravné. Nikomu to nepomáha, jedine škodí a v dnešnej dobe ubera poslucháčov rádiam. V niektorych staniciach sa zbytočne opakujú slovenske hity na úkor českých a pod.
a) SOZA je užitočná lebo je to výplata autorom a ochraňuje ich. ochraňuje autorov (keď sa platí scenáristom, hercom, organizátorom podujatí, Googlu, Facebooku,.. prečo by duševné vlastníctvo malo byť zadarmo? )
b) SOZA s interpretmi nič nemá, pokiaľ nie sú autormi alebo aranžérmi, tých vypláca Slovgram, nakladateľstvá a pod.
c) ak sú kvóty 30% tak 70% je zahraničie - Vy si naozaj myslíte, že 70% zahraničných sa kamaráti s našimi dramaturgmi, majiteľmi, manažérmi...? - okrem toho určité % "kamarátstva" je normálne lebo rádio má garanciu, že populárnych ľudia poslucháči radi počúvajú
Ak by teda každú hodinu hrali 5 slovenských a 5 inojazyčných tak je potrebná kapacita 5*24**365 = 43 800 piesní.
Za predpokladu že 3 x denne sa bude hrať každá pieseň pieseň je to 43800/3=14600 ročne.
Takže ak by každý subjekt dodal každé 2 mesiace pieseň , t.j. 6 ročne tak 14600 piesní by pokrylo 202 subjektov
- čiže kapiel, spevákov, speváčok
Ak to rozdelíme napr. na 11 žánrov takto: POP - ROCK - POP-ROCK - HIPHOP - RAP - CHILL OUT - JAZZ - BLUES - DUBSTEP - REGGAE - WORD - Ľudová pieseň
to znamená, že by to chcelo 202/11= 18 subjektov daného žánru.
Ak by bolo 13 lokalít: Blava - Trnava - Trenčín - Žilina - Banská Bystrica - Prešov - Nitra - Liptov - Spiš - Poddunajská nížina - Rimavská Sobote - Gemer - Šariš tak 18/13=1,5 subjektu
Zhrnutie - a týka sa len nových piesní: stačilo by, aby v každej oblasti bola kvalitná 1,5 kapela/speváčka/spevák
* a taktiež to nezahrňuje vážnu hudbu
Nezmysel, 60% si môže dovoliť obrovská krajina ako UK, FR, DE, nie pidištát s 2 a pol kvalitnými spevákmi.
Mne kvôty nevadia. Počúvam rádio Slovensko ráno medzi 5:25 a 6:15 a vždy ma potešia slovenské pesničky. Neviem ako v inom vysielacom čase, ale ráno hrajú aktuálne pesničky a nie nejaké 35 ročné Elány, alebo Žbirkoviny.
Existujú nejaké kvóty na to, KTORÝCH slovenských interpretov sú rádiá povinné hrať?
Alebo "vstup" a "právo" na tantiémy majú len KAMARÁTI, ktorí sa "PODELIA" (s dramaturgmi, majiteľmi, manažérmi...)?
A do vnútornej evidencie SOZA už interpreti majú prístup? Môžu si kontrolovať, či ich súdruh POPOVIČ neokráda?
Máte to nedomyslené...
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň