Po ustálení majetkových vzťahov v Twiste sa nové vedenie rádia rozhodlo vybudovať úplne novú stanicu pod značkou VIVA, určenú pre dospelého poslucháča. Čo ponúkne?
Z kedysi tak populárneho Rádia Twist sa má pod novým vedením na čele s výkonným riaditeľom Ľubošom Černákom (kedysi redaktorom Twistu) stať úplne nová stanica, s novým názvom. „Všetky dostupné a relevantné prieskumy trhu, ako aj naše profesionálne poznatky jednoznačne ukázali, že pokus o ďalšiu zmenu imidžu alebo značky Twist by nebol úspešný,“ zdôvodnil toto zásadné rozhodnutie v živote rádia Ľuboš Černák. Po viacerých neúspešných pokusoch za sebou, a v krátkom období sa ani niet čo diviť. Nikto by tomu totiž už neuveril. Značka Twist bola silnou v 90-tych rokoch, keď stanica bojovala proti vtedajšej mečiarovskej vláde. V posledných rokoch však rádio zažívalo kontinuálny pokles ratingov a finančné problémy, čo malo negatívny vplyv aj na vnímanie značky. Rádio Twist vysiela od roku 1993, pričom jeho počúvanosť je podľa poslednej vlny prieskumu MML [3/2005] 4 percentá. Presne pred 6 rokmi to bolo 9 percent.
Viva by mala byť rádiom pre dospelého poslucháča vo veku 35+. „Nechceme mu však dávať žiadne prívlastky, vymedziť presne pre koho je určené, pretože päťdesiatnik sa môže cítiť na 20 rokov a naopak, 25-ročný mladík na päťdesiat a neznamená to, že jeden z nich to rádio nemá počúvať, lebo nespadá do nami zadefinovanej skupiny,“ hovorí predseda predstavenstva rádia Viva Dušan Budzák. Základným atribútom, ktorý by si poslucháči mali s novým rádiom Viva spájať, vyplýva už z jeho názvu a je to „život“. Komunikačnú stratégiu novej značky a claimy manažment až do spustenia kampane – 3.apríla tají. Chce však exportovať smerom k poslucháčom radosť, chce byť užitočné, ale pritom si vážiť čas poslucháčov a nezaťažovať ich zbytočne dlhými vstupmi hovoreného slova.
K udržaniu čistoty hudobného formátu [malo by hrať pohodovú hudbu od 50-tych rokov po súčasnosť] bude Vive pomáhať pravidelný prieskum [call outs] medzi poslucháčmi. Cesta intuitívneho marketingu je teda aj pre toto rádio už minulosťou. Jeho cestu budú určovať profesionálne prieskumy. Špeciálnou produkčnou časťou rádia, ktorá je úplne špecifická a doteraz v žiadnom rádiu nerealizovaná bude Teátro Viva - otvorený priestor pre kultúrne stretnutia s interpretmi a moderátormi rádia na rozhlasovej pôde, ktoré budú venované napr. jazzu, folku, či malým javiskovým formám. Najzaujímavejšie momenty z týchto večerov budú zostrihané a ponúknuté do vysielania.
Viac sa o rádiu Viva, ktoré nebude nadväzovať na značku Twist, ale od začiatku bude komunikovaná ako iná, nová stanica, dočítate v marcovom vydaní mesačníka Stratégie.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie