menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Stratégie: Twist končí, prichádza VIVA

| Stratégie

Po ustálení majetkových vzťahov v Twiste sa nové vedenie rádia rozhodlo vybudovať úplne novú stanicu pod značkou VIVA, určenú pre dospelého poslucháča. Čo ponúkne?

Z kedysi tak populárneho Rádia Twist sa má pod novým vedením na čele s výkonným riaditeľom Ľubošom Černákom (kedysi redaktorom Twistu) stať úplne nová stanica, s novým názvom. „Všetky dostupné a relevantné prieskumy trhu, ako aj naše profesionálne poznatky jednoznačne ukázali, že pokus o ďalšiu zmenu imidžu alebo značky Twist by nebol úspešný,“ zdôvodnil toto zásadné rozhodnutie v živote rádia Ľuboš Černák. Po viacerých neúspešných pokusoch za sebou, a v krátkom období sa ani niet čo diviť. Nikto by tomu totiž už neuveril. Značka Twist bola silnou v 90-tych rokoch, keď stanica bojovala proti vtedajšej mečiarovskej vláde. V posledných rokoch však rádio zažívalo kontinuálny pokles ratingov a finančné problémy, čo malo negatívny vplyv aj na vnímanie značky. Rádio Twist vysiela od roku 1993, pričom jeho počúvanosť je podľa poslednej vlny prieskumu MML [3/2005] 4 percentá. Presne pred 6 rokmi to bolo 9 percent.

Viva by mala byť rádiom pre dospelého poslucháča vo veku 35+. „Nechceme mu však dávať žiadne prívlastky, vymedziť presne pre koho je určené, pretože päťdesiatnik sa môže cítiť na 20 rokov a naopak, 25-ročný mladík na päťdesiat a neznamená to, že jeden z nich to rádio nemá počúvať, lebo nespadá do nami zadefinovanej skupiny,“ hovorí predseda predstavenstva rádia Viva Dušan Budzák. Základným atribútom, ktorý by si poslucháči mali s novým rádiom Viva spájať, vyplýva už z jeho názvu a je to „život“. Komunikačnú stratégiu novej značky a claimy manažment až do spustenia kampane – 3.apríla tají. Chce však exportovať smerom k poslucháčom radosť, chce byť užitočné, ale pritom si vážiť čas poslucháčov a nezaťažovať ich zbytočne dlhými vstupmi hovoreného slova.

K udržaniu čistoty hudobného formátu [malo by hrať pohodovú hudbu od 50-tych rokov po súčasnosť] bude Vive pomáhať pravidelný prieskum [call outs] medzi poslucháčmi. Cesta intuitívneho marketingu je teda aj pre toto rádio už minulosťou. Jeho cestu budú určovať profesionálne prieskumy. Špeciálnou produkčnou časťou rádia, ktorá je úplne špecifická a doteraz v žiadnom rádiu nerealizovaná bude Teátro Viva - otvorený priestor pre kultúrne stretnutia s interpretmi a moderátormi rádia na rozhlasovej pôde, ktoré budú venované napr. jazzu, folku, či malým javiskovým formám. Najzaujímavejšie momenty z týchto večerov budú zostrihané a ponúknuté do vysielania.

Viac sa o rádiu Viva, ktoré nebude nadväzovať na značku Twist, ale od začiatku bude komunikovaná ako iná, nová stanica, dočítate v marcovom vydaní mesačníka Stratégie.

Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: 16 príspevkov

Peter (neregistrovaný, 87.197.129.xxx)
Peter (neregistrovaný, 87.197.129.xxx)
12.04.2006 19:24
0
0

Prve, co ma napadlo po zhliadnuti noveho mena, bola analogia s rovnomennou hudobnou TV stanicou. Myslim, ze to napadne viacerym posluchacom. Je to zamer?

maria (neregistrovaný, 217.73.27.xxx)
maria (neregistrovaný, 217.73.27.xxx)
06.04.2006 08:56
0
0

neviem, ale zoznam moderatorov je plny mien ktore uz prilis dlho a neuspesne oslovuju divakov aj cez televizne obrazovky
akosi sa zabuda na regionalne radia a redaktorov pracujucich aj za mensie honorare ovela kvalitnejsie a zaujimavejsie
keby si urobili prieskum a postahovali to najlepsie mozno by si ziskali aj vidiecanov pretoze tzv. osobnosti z bratislavy na zvysok slovenska pozeraju skor ako na stado nez na posluchacov

Igor (neregistrovaný, 88.212.31.xxx)
Igor (neregistrovaný, 88.212.31.xxx)
04.04.2006 18:07
0
0

Twist som pocuval denno-denne a Viva mi nehovori nic. Pocuval som aj v Dallas a velmi rad. Tu v KE mame 88,1 a ta frekvencia nestoji za nic vecne to len rapci. Skoda Twist mi bol po chuti...

XXL (neregistrovaný, 158.194.113.xxx)
XXL (neregistrovaný, 158.194.113.xxx)
28.03.2006 20:55
0
0

Kdy prijde relaunch?

dva nonamy (neregistrovaný, 147.175.141.xxx)
dva nonamy (neregistrovaný, 147.175.141.xxx)
16.03.2006 21:03
0
0

Skus in napisat, ze nech ti zaplatia:))

Aktuálne články

Počúvanosť
štvrtok, 13.3.2025
1.
20,48%   + 2,49%
2.
13,32%   + 2,48%
3.
13,28%   + 1,37%
4.
10,42%   - 11,81%
5.
8,82%   + 1,45%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 13.3.2025
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,08%   - 0,11%
2.
11,72%   - 0,47%
3.
9,70%   - 0,04%
4.
9,09%   - 0,13%
5.
7,73%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
X. - XII. etapa 2024
1.
29,9%   - 0,1%
2.
20,2%   - 0,2%
3.
19,9%   - 0,4%
4.
18,1%   - 0,7%
5.
15,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, X.-XII./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
10. týždeň 2025 03.03.2025 - 09.03.2025
1.
Album
Coldplay
We Pray
2.
Album
Myles Smith
Nice To Meet You
3.
Album
Mark Ambor
Belong Together
4.
Album
Kygo & Imagine Dragons
Stars Will Align
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over