menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

MML-TGI: Médiá bez nuly

| Tlačová správa

V súčasnosti majú malé alebo lokálne médiá vo výsledkoch celoslovenského merania ich úspešnosti nulu, hoci je zjavné, že existuje určitá skupina ich čitateľov, poslucháčov resp. divákov. To, aká je veľká, sa dá určiť u takýchto špecifických médií v rámci národného prieskumu MML-TGI len ťažko. Napriek tomu, že tento fakt je vždy komunikovaný spolu s výstupmi prieskumu, niektorí užívatelia dát naň zabúdajú, čo nie je prospešné ani pre dotknuté médiá, ani pre nich samých.

Z tohto dôvodu sme sa po zložitých analýzach a štatistických prepočtoch rozhodli kvôli väčšej objektivizácii práce s dátami stanoviť hranicu určitého počtu "spotrebiteľov" média za krátke obdobie. Konkrétny výsledok média nachádzajúci sa pod touto hranicou nebude uverejnený. Na konečné určenie výšky tejto hranice nám poslúžilo okrem iného prepočítanie rozptylov chýb výsledkov dotknutých médií. Nemenej podstatným faktorom pre vytýčenie spomínanej hranice bol aj obdobný medzník využívaný v rámci českého trhu, kde pri zhruba dvojnásobnom počte obyvateľov bola pred niekoľkými rokmi stanovená dvadsaťtisícová hranica. Pre náš trh bola ako optimálna nakoniec zadefinovaná hranica desaťtisíc ľudí.

Pri médiách, ktoré sú súčasťou siete a ich výsledok sa bude nachádzať pod stanoveným limitom, bude ich konkrétny (presný) výsledok započítaný v rámci výsledku celej siete, no číslo daného média už nebude uverejnené samostatne. Bude sa teda meniť spôsob práce so sieťami, kedy sa už tieto siete nebudú skladať z jednotlivých médií, ale budú v podobe jedinej premennej, do ktorej sa počas spracovania zahrnú všetky média, ktoré sú súčasťou tejto siete, vrátane médií pod desaťtisícovou hranicou. Presná skladba jednotlivých sietí zostáva naďalej uvedená v metodologickej publikácii Úvod, priloženej ku každým dátam národného prieskumu MML-TGI.

Popisované zmeny budú zavedené do praxe od budúcich uverejnených dát (1+2/2008) teda už toto leto. Zámerom zavedenia týchto pravidiel je skvalitniť prístup používateľov dát k výsledkom menších médií.

MEDIAN SK, s.r.o.
Kremnická 6
Petržalka - Dvory
851 01 Bratislava V
www.mediansk.sk

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: 2 príspevky

vyskumnik (neregistrovaný, 91.127.44.xxx)
vyskumnik (neregistrovaný, 91.127.44.xxx)
04.08.2008 13:40
0
0

chcel by som len upozornit ze median realizuje v tychto dnoch telefonicky prieskum pocuvanosti radii. ma to jediny problem, vyskum sa realizuje nahodnym generovanim mobilknych cisel, co by bolo v poriadku, ale zial postrada akukolkvek reprezentativitu, kedze sa zaznamenava len vek a pohlavie respondenta a uplne sa ignoruje kraj, okres, velkost sidla, vzdelanie a narodnost. V ravim to na zaklade toho, ze som sa sam stal ucastnikom tohto prieskumu len tolko k spravnosti dat od Medianu, ktore cely trh "zerie". Stale viac zacinam chapat, preco sa MEdian tak zubami nechtami brani vstupu do slovenskej asociacie vyskymnych agentur, tam su totiz zavedene standardy a aj sa kontroluju, co by pre nich znamenlo asi karidinalny problem (a pre vysledky, ktorymi sa ohanaju ich dvorny klienti tiez)

Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
31.07.2008 11:44
0
0

Pre vsetkych bezhlavo zarytych obhajcov tychto prieskumov... Ako vidite, uz aj zastupcovia Medianu to sami priznali, ze ich prieskumy skresluju a ze nie su az take 100%... Ich krok je dobry, uz to sice mohlo davnejsie prist, ale pozitivum je to, ze to vobec prislo...

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over