menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Europa 2 poodhalila svoje plány

Europa 2Do roka v prvej trojke so 7.5% [350 000 poslucháčov] v rámci počúval včera. To sú plány Europy 2. Otázkou je, či je to reálne. Značka, ktorá bola jedným z problémov Rádia Okey definitívne zanikla a nahradila ju nová - Europa 2. U susedov populárna, no u nás neznáma značka má ale na tomto trhu veľké ambície.  Začínajú však oproti Rádiu Okey s čistým štítom a nenesú bremeno minulosti. Aj keď teraz sa objavujú staré hlasy v reklamných breakoch.

Europa 2

Foto z tlačovej konferencie [Leoš Mareš, Petr Vladyka, Marta Jandová]

Primárnou cieľovou skupinou stanice sú mladí ľudia vo veku 10-25 rokov, sekundárne až po 35 rokov a vyššie. Zaujímavým faktom je, že spusteniu Europy 2 na našom trhu nepredchádzala strategická štúdia trhu. Tú si rádio nechá urobiť až v budúcom roku. Podľa toho by sa mal následne upravovať program. Opačný postup by bol logickejší-strategická štúdia a následne zmena značky a stanice podľa strategickej štúdie. Tá môže ukázať, že segment je už značne plný. Je to ako postaviť potraviny vedľa dobre fungujúcich potravín, pričom zákazníci potrebujú drogériu. Navyše zákazníkov nepribudne, akurát veľa ľudí bude chodiť tam, kde dlhodobo vie, čo dostane a bude stáť veľa námahy a peňazí, aby to bolo inak. Otázkou je, či by sa to oplatilo...

Na tlačovej konferencii odznelo, aj že sa vyskúša a uvidí... Toto ale nie je veľmi sofistikovaný postup. Leoš Mareš prirovnával náš trh k českému, ako identickému pomaly. Toto je ale hlavný omyl toho celého. Rozdiely sú veľké.

Europa 2

Foto z tlačovej konferencie [Marta Jandová, Leoš Mareš]

Aktuálny tím vedie Petr Vladyka, ktorý riadi Evropu 2 v ČR. Jeho úlohou je pripraviť rádio na prevzatie výlučne domácim tímom. Podľa Vladyku už nechcú opakovať chyby z minulosti. Stanicu v predošlých dňoch musel opustiť Bohuslav Koštanský, ktorý riadil Okey z pozície výkonného riaditeľa.  Na tej pozícii musí byť lokálny človek, ktorý trhu a biznisu rozumie.

Rozhodnutie o zmene padlo len na začiatku novembra [pravdepodobne hneď po zverejnení posledných výsledkov MML] a za rekordne krátku dobu tím pod jeho vedením urobil vzhľadom k veľmi krátkemu času naozaj dobrú prácu - obal na vysokej úrovni, ale aj výborne doladený CHR playlist, ktorý je viac uptempo oproti Fun Rádiu, ale zároveň aj viac orientovaný na mladšieho poslucháča. Za mesiac postavili a dali základné školenie malému tímu moderátorov. Majú medzery, ale dajú sa vychytať i keď niektoré voľby sú diskutabilné a čas ukáže či a ako sa chytia. Pôrodné bolesti zažil aj web, kde už v úvode nebolo všetko preložené a neskôr sa objavil mix oboch jazykov. Pozitívne je, že to postavili na úplne nových hlasoch, ktoré predtým v celoploškách neboli. Otázkou je len, či tento formát je to, čo trh naozaj potrebuje. Poprockový formát bol svojim spôsobom unikátny. Toto už zastúpenie má... Okey staršiu generáciu poslucháčov prepustí Expresu, Jemným Melódiam, Rádiu Slovensko a počet ľudí v cieľovke nie je nafukovací. Expres môže získať, ale aj stratiť, veľmi asi neublíži, uvidíme časom. Formát je skôr problém pre Fun Rádio. Hlavne neskôr po kampani a dotiahnutí nedotiahnutého. Fun Rádio má plus v silnej značke, tradícii a to je náskok, ktorý sa nedá ľahko zvládnuť. Europe 2 však chýba naozajstná ranná šou. Dominika Dadíková, ktorá ju moderuje aktuálne je tam vraj len dočasne. Zmeny by mali byť v januári. Uvidíme...

Europa 2

Foto z tlačovej konferencie [Petr Vladyka, Marta Jandová, Denis Roman, Leoš Mareš]

Európa 2 sľubuje po novom roku dva nové mužské hlasy a 16.2.2010 veľké prekvapenie. V prvý pracovný deň to bolo aj o identifikácii a sloganoch Rádia Okey nahratých v intre skladby od Zuzany Smatanovej a pred tým identifikácia Europy 2. Stanica by mala komunikovať všetkými mediatypmi - národnými i regionálnymi. A sľubujú aj roadshow. Príde to až po novom roku, čo je logické a zmeny majú  sa aspon čas usadiť, kixy vychytať. Január by mal priniesť aj programy Dance Exxtravaganza, či hitparádu TOP 20. Veľký priestor v prezentácii  pred novinármi venovali Fun Rádiu, ktoré je pre Europu 2 hlavnou konkurenciou. Okrem pokory si na tohto súpera trúfajú. K šťastiu stanici chýba už len Adela a Sajfa v tíme. Rozhodne však ráno plánujú postaviť inak, lebo keď dvaja robia to isté, nikdy to to isté nie je a zároveň ani alternatívou.

Tento rok zanikne Regie Radio Music Slovensko - predajca reklamného času. Ešte v minulosti bolo zámerom Lagardere predávať reklamu aj iných staníc. To sa však nepodarilo. Denis Roman, obchodný riaditeľ si od tohto kroku sľubuje vyššiu efektívnosť. Zamestnanci Regie Radio Music prejdú pod Rádio Europa 2.

Fotografie z prvej Rannej šou [zdroj - Facebook]:

Europa 2

Europa 2

Europa 2

Europa 2

Europa 2

 

pridať príspevok  Diskusia k článku: 8 príspevkov

albi (neregistrovaný, 78.99.34.xxx)
albi (neregistrovaný, 78.99.34.xxx)
16.01.2010 18:29
0
0

myslim ze neohrozia ziadne momentalne existujuce radio co sa tyka pocuvanosti a keci typu budeme lepsi a pocuvanejsi ako fun radio skor vyvolava smiech ako realnu hrozbu!!!

realista (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
realista (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
15.12.2009 23:33
0
0

Ten Vladyka musel byť asi poriadne sfetovaný v čase, keď poskytoval ten rozhovor :)

Palo (neregistrovaný, 195.168.243.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.168.243.xxx)
15.12.2009 19:09
0
0

Ja to nechapem, ci su tam vsetci fakt uz hluchy a nevadi im stale to otrasne nastavenie ich procaku.. Fakt je to sila..

skbb (neregistrovaný, 188.123.106.xxx)
skbb (neregistrovaný, 188.123.106.xxx)
15.12.2009 17:34
0
0

Počúvam občas českú Evropu2, ale so slovenskou verziou sa to zatiaľ porovnať nedá. Tá slovenská je zatiaľ taká samohrajka, nevyzretí moderátori (samozrejme každý sa učí). Česká verzia - mám dojem - že je dynamickejšia, živšia a pútavejšia. Veď si stačí zapnúť na nete ich stream a porovnať....

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 95.103.141.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 95.103.141.xxx)
15.12.2009 15:16
0
0

ved to je jasne.. este si neprisiel na to, ze europa 2 je len medziclanok na ceste k europe 62 pre cielovku 62+, na ktoru nikto necieli :-)

a oldies? to bude este slabe slovo pre format, ktory spustia.

Aktuálne články

Počúvanosť
nedeľa, 24.11.2024
1.
21,36%   + 1,39%
2.
15,30%   + 1,09%
3.
14,33%   - 0,42%
4.
6,32%   - 1,74%
5.
6,16%   - 0,28%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 24.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over