Do roka v prvej trojke so 7.5% [350 000 poslucháčov] v rámci počúval včera. To sú plány Europy 2. Otázkou je, či je to reálne. Značka, ktorá bola jedným z problémov Rádia Okey definitívne zanikla a nahradila ju nová - Europa 2. U susedov populárna, no u nás neznáma značka má ale na tomto trhu veľké ambície. Začínajú však oproti Rádiu Okey s čistým štítom a nenesú bremeno minulosti. Aj keď teraz sa objavujú staré hlasy v reklamných breakoch.
Foto z tlačovej konferencie [Leoš Mareš, Petr Vladyka, Marta Jandová]
Primárnou cieľovou skupinou stanice sú mladí ľudia vo veku 10-25 rokov, sekundárne až po 35 rokov a vyššie. Zaujímavým faktom je, že spusteniu Europy 2 na našom trhu nepredchádzala strategická štúdia trhu. Tú si rádio nechá urobiť až v budúcom roku. Podľa toho by sa mal následne upravovať program. Opačný postup by bol logickejší-strategická štúdia a následne zmena značky a stanice podľa strategickej štúdie. Tá môže ukázať, že segment je už značne plný. Je to ako postaviť potraviny vedľa dobre fungujúcich potravín, pričom zákazníci potrebujú drogériu. Navyše zákazníkov nepribudne, akurát veľa ľudí bude chodiť tam, kde dlhodobo vie, čo dostane a bude stáť veľa námahy a peňazí, aby to bolo inak. Otázkou je, či by sa to oplatilo...
Na tlačovej konferencii odznelo, aj že sa vyskúša a uvidí... Toto ale nie je veľmi sofistikovaný postup. Leoš Mareš prirovnával náš trh k českému, ako identickému pomaly. Toto je ale hlavný omyl toho celého. Rozdiely sú veľké.
Foto z tlačovej konferencie [Marta Jandová, Leoš Mareš]
Aktuálny tím vedie Petr Vladyka, ktorý riadi Evropu 2 v ČR. Jeho úlohou je pripraviť rádio na prevzatie výlučne domácim tímom. Podľa Vladyku už nechcú opakovať chyby z minulosti. Stanicu v predošlých dňoch musel opustiť Bohuslav Koštanský, ktorý riadil Okey z pozície výkonného riaditeľa. Na tej pozícii musí byť lokálny človek, ktorý trhu a biznisu rozumie.
Rozhodnutie o zmene padlo len na začiatku novembra [pravdepodobne hneď po zverejnení posledných výsledkov MML] a za rekordne krátku dobu tím pod jeho vedením urobil vzhľadom k veľmi krátkemu času naozaj dobrú prácu - obal na vysokej úrovni, ale aj výborne doladený CHR playlist, ktorý je viac uptempo oproti Fun Rádiu, ale zároveň aj viac orientovaný na mladšieho poslucháča. Za mesiac postavili a dali základné školenie malému tímu moderátorov. Majú medzery, ale dajú sa vychytať i keď niektoré voľby sú diskutabilné a čas ukáže či a ako sa chytia. Pôrodné bolesti zažil aj web, kde už v úvode nebolo všetko preložené a neskôr sa objavil mix oboch jazykov. Pozitívne je, že to postavili na úplne nových hlasoch, ktoré predtým v celoploškách neboli. Otázkou je len, či tento formát je to, čo trh naozaj potrebuje. Poprockový formát bol svojim spôsobom unikátny. Toto už zastúpenie má... Okey staršiu generáciu poslucháčov prepustí Expresu, Jemným Melódiam, Rádiu Slovensko a počet ľudí v cieľovke nie je nafukovací. Expres môže získať, ale aj stratiť, veľmi asi neublíži, uvidíme časom. Formát je skôr problém pre Fun Rádio. Hlavne neskôr po kampani a dotiahnutí nedotiahnutého. Fun Rádio má plus v silnej značke, tradícii a to je náskok, ktorý sa nedá ľahko zvládnuť. Europe 2 však chýba naozajstná ranná šou. Dominika Dadíková, ktorá ju moderuje aktuálne je tam vraj len dočasne. Zmeny by mali byť v januári. Uvidíme...
Foto z tlačovej konferencie [Petr Vladyka, Marta Jandová, Denis Roman, Leoš Mareš]
Európa 2 sľubuje po novom roku dva nové mužské hlasy a 16.2.2010 veľké prekvapenie. V prvý pracovný deň to bolo aj o identifikácii a sloganoch Rádia Okey nahratých v intre skladby od Zuzany Smatanovej a pred tým identifikácia Europy 2. Stanica by mala komunikovať všetkými mediatypmi - národnými i regionálnymi. A sľubujú aj roadshow. Príde to až po novom roku, čo je logické a zmeny majú sa aspon čas usadiť, kixy vychytať. Január by mal priniesť aj programy Dance Exxtravaganza, či hitparádu TOP 20. Veľký priestor v prezentácii pred novinármi venovali Fun Rádiu, ktoré je pre Europu 2 hlavnou konkurenciou. Okrem pokory si na tohto súpera trúfajú. K šťastiu stanici chýba už len Adela a Sajfa v tíme. Rozhodne však ráno plánujú postaviť inak, lebo keď dvaja robia to isté, nikdy to to isté nie je a zároveň ani alternatívou.
Tento rok zanikne Regie Radio Music Slovensko - predajca reklamného času. Ešte v minulosti bolo zámerom Lagardere predávať reklamu aj iných staníc. To sa však nepodarilo. Denis Roman, obchodný riaditeľ si od tohto kroku sľubuje vyššiu efektívnosť. Zamestnanci Regie Radio Music prejdú pod Rádio Europa 2.
Fotografie z prvej Rannej šou [zdroj - Facebook]: