Najmladšie slovenské rádio, Europa 2 si získava priazeň mladších ľudí. Tak sa to snaží stanica tvrdiť vo svojej tlačovej správe, ktorú dnes zaslala médiám. Podľa prvej tohtoročnej vlny [spojené dáta za 4Q/2009 a 1Q/2010] prieskumu MML-TGI agentúry Median SK sa chváli výsledkom v cieľovej skupine 20-29 rokov. Europa 2 tu dosiahla podiel na trhu 8,2%. Dĺžka počúvanosti [ATS] u cieľovej skupiny 20-29 rokov sa predĺžila o viac ako 20 minút. Táto cieľová skupina priemerne počúva Europu 2 počas dňa 158 minút. Predchodca Rádio Okey sa pre porovnanie v tomto údaji ani nie tak dávno dostalo aj cez 170 minút bez obmedzenia veku na 20-29 rokov, ktoré tento výsledok pomohlo dosiahnúť. MML-TGI pracuje s vekom 14-79 rokov.
Za tretiu a štvrtú vlnu 2009 a štvrtú a prvú vlnu 2010 v rámci kĺzavých dát prieskumu MML-TGI agentúry Median SK stanica dosiahla rovnaký výsledok 5.2% v "počúval včera". Vedenie je napriek výsledku so stanicou spokojné a hodnotí ho ako dynamický rast.
„Darí sa nám prilákať mladšie publikum, čo bolo našim cieľom", povedal na margo výsledkov dočasný programový riaditeľ Europy 2, Petr Vladyka a dodal: „Výsledok je pre nás potvrdením, že cesta, na ktorú sme sa vydali, bola správna. Po počiatočnej reštrukturalizácii poslucháčskej základne očakávame nárast. Tento náš predpoklad už potvrdzujú aj priebežne merané dáta."
„Daily reach 235.000 poslucháčov hodnotím ako veľmi dynamický rast, nakoľko je rádio na trhu len od polovice decembra minulého roka," komentuje výsledky Denis Roman, obchodný riaditeľ Europa 2. „Údaje z tzv. „ostrých" dát sú ešte optimistickejšie, nakoľko avizujú konkrétny výsledok Europa 2 za 1.Q. 2010." Tak nízky výsledok v počúval včera ako v 3+4Q 2009 a 4+1Q 2010 prieskumu MML-TGI nemalo nikdy ani Rádio Okey, ani jeho predchodca Rádio Koliba. Pozrite si prehľadnú tabuľku.
Europa 2 spustila vysielanie 12.decembra 2009 na frekvenciách bývalého rádia Okey. Europa 2 patrí do mediálnej skupiny Lagardére, ktorá po svete prevádzkuje s veľkým úspechom viac ako 20 rozhlasových staníc. Na Slovensku sa Lagardére však dlhodobo nedarí aj vďaka faktu, že stanicu riadia z Prahy miesto vyslovene lokálneho vedenia. Novú značku na trhu navyše budujú nevýraznou kampaňou z ktorej ani nie je zrejmé, že ide o rádio.