Dnes je bežné, že stanice, ktoré pokrývajú celú krajinu, odpájajú a vysielajú regionálne reklamu. Dostanú tak z miest roztrúsených po krajine peniaze, ktoré predtým získavali hlavne regionálne a lokálne stanice. Podnikateľ z Košíc napríklad nepotrebuje propagovať svoju firmu v Banskej Bystrici, Bratislave a podobne. Navyše by to bolo finančne neefektívne.
Na národnostne zmiešanom území však odpájaná reklama dostala nový rozmer... Fun Rádio bolo na poslednom zasadnutí licenčnej rady napomenuté, že vysielalo reklamu v maďarskom jazyku na frekvencii v Lučenci. Legislatíva je však v tomto smere nekompromisná. Prevádzkovateľ súkromnej stanice musí zabezpečiť pri vysielaní programov a ostatných zložiek programovej služby používanie štátneho jazyka, jazykov národnostných menšín a cudzích jazykov v súlade so Zákonom o štátnom jazyku. Ten hovorí, že stanice musia vysielať len v slovenčine s výnimkou špecializovaných relácií pre menšiny, kde to isté potom musí zaznieť aj v slovenčine. Platí to i napriek tomu, že na juhu krajiny je maďarský jazyk používanejší a reklama môže byť efektívnejšia. Zo spomenutého ťažia stanice spoza hraníc, ktoré vysielajú v maďarčine, majú presah a naše zákony na ne nedosiahnu.
V minulosti s dvojjazyčným vysielaním zápasilo i Local FM Komárno, ktoré narážalo na nezmyselnú, no platnú legislatívu na národnostne zmiešanom území.