Objem investícií do reklamy v 6 celoštátnych slovenských rádiách stúpol v roku 2012 o necelých 6 %. Vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia. Najviac reklamy predalo rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné melódie a verejnoprávne Slovensko 1, ktorému sa darilo lepšie ako rádiu Europa 2. Poradie jednotlivých rádií je rovnaké ako v predošlých dvoch rokoch.
Zatiaľ čo sa výdavky do reklamy medziročne zvýšili, celková dĺžka odvysielaných spotov sa nezmenila.
V minulom roku slovenské rádiá odvysielali takmer 280 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1978 hodín vysielania. V medziročnom porovnaní vzrástol počet odvysielaných spotov o 3%.
Najväčší podiel pripadá na reklamné spoty odvysielané v časovom intervale od 07:00 do 09:00 hodiny, keď ľudia cestujú do práce. O niečo menej reklám bolo odvysielaných v ďalšom dopoludňajšom pásme, ktorému konkuruje čas druhej dopravnej špičky na cestách – medzi 15-tou až 17-tou hodinou.
Najviac reklamných spotov, až 1 445, bolo odvysielaných v piatok 14. decembra 2012. Odvysielanie týchto 1 445 spotov trvalo necelých 10 hodín vysielania.
V najdlhšom reklamnom bloku bolo odvysielaných 14 reklamných spotov.Tento reklamný blok odvysielalo Fun rádio vo štvrtok 22. novembra 2012 podvečer o 17:15 hod a trval 4 minúty a 45 sekúnd.
Najviac komunikovanou komoditou boli tradičné osobné autá, za nimi nasledovala propagácia časopisov a podpora predaja supermarketov.
V rebríčku TOP 15 najväčších zadávateľov rozhlasovej reklamy sa umiestnili 4 automobilky, pričom Škoda Auto Slovensko bola aj najväčším zadávateľom reklamy v rádiu.
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia monitoruje 8 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).